Hoofdmenu

1 KJ pont/geelpoot

Gestart door Herman Bouman, juli 20, 2013, 00:10:32 AM

Vorige topic - Volgende topic

Herman Bouman

Na mijn vakantie eindelijk weer eens aan het meeuwen kijken rondom Kanaleneiland. Vandaag kwam ik deze tegen. Leek me een pont, maar de lamellen in de handpennen zijn niet helemaal wat je bij een 1kj pont verwacht. Dus toch een geelpoot?
Ben benieuwd wat anderen hiervan vinden.

Martijn Bot

Wat vind jij niet goed in de lamellen dan? Volgens mij ziet 't er prima uit, en hebben Geelpoten doorgaans een overall donkerdere hand. Zie bijvoorbeeld een Pont van vorig jaar met vergelijkbaar patroon http://www.pbase.com/martijnbot/image/145764613
Volgens mij een Pont, de eerste dit jaar?

Herman Bouman

Martijn, bedankt voor je reactie. Ga er voor het gemak vanuit dat de medelezers het eens zijn!
Mooi resultaat met de eerste 1cy pont van het jaar.

adriaens

Zelf zie ik er (nog steeds) eerder een Geelpootmeeuw in, vooral op basis van staartpatroon - maar dat wist je al.

Albert de Jong

Ik ga mee met Peter. 't Zal wel eens een vrouwtje kunnen zijn met zo'n snaveltje.
Openlijk liefhebber van meeuwen en ganzen.
Werkt bij Sovon als communicatiemedewerker.

Martijn Bot

Ja, de staartband is inderdaad wel Geelpoterig, en mist de fijne streping boven de eindband. Lastig beest, maar inderdaad misschien toch eerder...

Mars Muusse

Vanmiddag eerst een 1CY cach bij IJmuiden op het strand. En 3 uur later waarschijnlijk dezelfde vogel bij Katwijk buitenwatering, maar nu in gezelschap van een 2e 1CY cach.

IJmuiden, wat opvalt is het gekke rondje rondom de snavel:


Katwijk 2 bij elkaar, achterste vogel heeft weer dat rondje:

Martijn Bot

Prachtige foto's en vogels, Mars.