Waar meld ik mijn afgelezen ring?

Gestart door rob_voesten, juli 06, 2006, 22:50:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jos Welbedacht

Weet iemand waar ik deze melding naar toe kan sturen?  
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Johan op den Dries

#121
Je kan hem hier heen sturen Jos. http://www.geese.nl/Ganzen/Index.jsp
je moet je wel ff registreren.

Een andere site waar je de meeste bekende ringprojecten kunt vinden is Cr-birding.be
Johan op den Dries
Sneek

Jos Welbedacht

Oke, bedankt.
Die Kleine Rieten van laatst is ook niks geworden, ben niet terug gemaild ofzo en denk nu dat ik een getalletje mis ofzo.  
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

rob_voesten

CiteerOke, bedankt.
Die Kleine Rieten van laatst is ook niks geworden, ben niet terug gemaild ofzo en denk nu dat ik een getalletje mis ofzo.
het kan effe duren voor dat je reactie krijcht van de ringer

groetjes Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

carel

Hoi Rob
een sneeuwgans met een gele ring links HS7
rechts een metalen ring niet kunnen aflezen
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

rob_voesten

CiteerHoi Rob
een sneeuwgans met een gele ring links HS7
rechts een metalen ring niet kunnen aflezen
hoi

als je mij de gegevens geeft waar dat je de gans hebt gezien en wanneer dan zal ik hem voor je door geven.

groetjes Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

carel

Citeerals je mij de gegevens geeft waar dat je de gans hebt gezien en wanneer dan zal ik hem voor je door geven
Is inmiddels al gemeld
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

frankw

gisteren in de huissense waarden zuid een grote groep grauwe ganzen kolgganzen en rietganzen waarvan een 10-tal grauwe ganzen met een grote groen ring om de nek en een kleinere ring op de linker poot. kan iemand hier wat mee of kan ik hier wat mee doen? kon de ringen niet aflezen maar op 1 nek-ring stond volgens mij 99 of 89..

rob_voesten

Citeergisteren in de huissense waarden zuid een grote groep grauwe ganzen kolgganzen en rietganzen waarvan een 10-tal grauwe ganzen met een grote groen ring om de nek en een kleinere ring op de linker poot. kan iemand hier wat mee of kan ik hier wat mee doen? kon de ringen niet aflezen maar op 1 nek-ring stond volgens mij 99 of 89..
hoi

hier kan niemand iets mee sorry

op de halsband staat 1 Groote Letter Recht en 2 Letters of Nummers horizontaal dan kunnen we wat met de ring melding doen.

vollgende keer wel proberen aftelezen :duim:

groetjes Rob Voesten  
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

frankw

Citeer
Citeergisteren in de huissense waarden zuid een grote groep grauwe ganzen kolgganzen en rietganzen waarvan een 10-tal grauwe ganzen met een grote groen ring om de nek en een kleinere ring op de linker poot. kan iemand hier wat mee of kan ik hier wat mee doen? kon de ringen niet aflezen maar op 1 nek-ring stond volgens mij 99 of 89..
hoi

hier kan niemand iets mee sorry

op de halsband staat 1 Groote Letter Recht en 2 Letters of Nummers horizontaal dan kunnen we wat met de ring melding doen.

vollgende keer wel proberen aftelezen :duim:

groetjes Rob Voesten
ok bedankt voor je reactie. Ik heb geprobeerd m af te lezen alleen het mindere weer en de afstand zorgden ervoor dat ik het niet goed kon zien.. helaas... ik zal zondag eens kijken miss zitten er dan nog een aantal met deze ringen..

RWester

Als ik het goed heb zijn de Grauwe Ganzen met groene halsband ganzen die alleen in de Ooijpolder (of hele Gelderse Poort?) worden geringd, ook wel zogenaamde 'Voslambers'.
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


frankw

CiteerAls ik het goed heb zijn de Grauwe Ganzen met groene halsband ganzen die alleen in de Ooijpolder (of hele Gelderse Poort?) worden geringd, ook wel zogenaamde 'Voslambers'.
leuk! het zijn dus locals? ;-)  is er een overzicht van waar en wanneer er geringt is?  

Nico Omlo

Frank
Er is een site bij SOVON,over ringen van Grauwe ganzen in de Ooijpolder.
Nico.Omlo.



Mijn Waarnemingen

RWester

Ik dacht altijd dat groene halsbanden specifiek Ooijpolder waren, maar dat ze 'Voslambers' heten lijkt me via de SOVON-site wel duidelijk. :duim:  De aanjager van het project...
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


rob_voesten

CiteerIk dacht altijd dat groene halsbanden specifiek Ooijpolder waren, maar dat ze 'Voslambers' heten lijkt me via de SOVON-site wel duidelijk. :duim:  De aanjager van het project...
door heel nederland worden grauwe ganzen gerind met Groene halsbande.
maar dit allemaal door berend.

in de ooijpolder word nu 10 jaar als ik het goed heb al gerind.

groetjes Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Pim

Dag Rob,

Locatie: Ibisweg - gemeente Zeewolde
datum: 29 november 2006
Tijd: 8.37 uur

Twee toendrarietganzen met gele halsband (V62 en V67) in een gemengde groep van honderden kolganzen, grauwe ganzen en toendrarietganzen.

De twee ganzen met halsband bleven bij elkaar foerageren.

Zijn deze van een project uit Oostelijk Duitsland?



met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

rob_voesten

CiteerDag Rob,

Locatie: Ibisweg - gemeente Zeewolde
datum: 29 november 2006
Tijd: 8.37 uur

Twee toendrarietganzen met gele halsband (V62 en V67) in een gemengde groep van honderden kolganzen, grauwe ganzen en toendrarietganzen.

De twee ganzen met halsband bleven bij elkaar foerageren.

Zijn deze van een project uit Oostelijk Duitsland?
er is maar 1 organizatie die ringd met gele halsbanden en dat is de zelfde als die de kolganzen ringd.

ik heb ze net door gegeven maar er zijn geen ring gegevens van bekend als ik er meer over hoor laat ik het wel weten.

groetjes Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Pim

Alvast bedankt voor de moeite!

Komen ze soms uit dit project?

Citeergele halsband met 1 letter en 2 cijfers: Helmut Kruckenberg, UniversitätOsnabrück, AG-Gänseforschung, Up 'n Ackern 1, D-27283 Verden,kontakt@blessgans.de; www.blessgans.de. Vogels uit Duitsland en re-cent enkele Nederlandse (soms met zwarte halsband van Kolgans!).
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

rob_voesten

CiteerAlvast bedankt voor de moeite!

Komen ze soms uit dit project?

Citeergele halsband met 1 letter en 2 cijfers: Helmut Kruckenberg, UniversitätOsnabrück, AG-Gänseforschung, Up 'n Ackern 1, D-27283 Verden,kontakt@blessgans.de; www.blessgans.de. Vogels uit Duitsland en re-cent enkele Nederlandse (soms met zwarte halsband van Kolgans!).
jep

groetjes Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Pim

#139
Gisteren (2 december 2006) op de eerder genoemde locatie (Ibisweg - Zeewolde)zeven ringen van toendrarietganzen afgelezen (met dank aan Matthijs):

V 52, 58, 59, 62, 66, 68 en 69.

In een groep van >400 toendra's.

edit:

Met ringen doel ik op de gele halsbanden, aan de poten droegen de ganzen geen ring!
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

matthijsbroere

Matthijs Broere

Thijs Fijen

Als je kijkt bij kleurringen zie je dat V70 tot V73 geringd is in de Eempolders. Zet je trouwens de kleurringen ook hierbij??

Thijs
Thijs Fijen

rob_voesten

CiteerGisteren (2 december 2006) op de eerder genoemde locatie (Ibisweg - Zeewolde)zeven ringen van toendrarietganzen afgelezen (met dank aan Matthijs):

V 52, 58, 59, 62, 66, 68 en 69.

In een groep van >400 toendra's.
ik zal ze door geven en als ik gegevens heb waar dat ze zijn gezien en gerind krijg je die van mij.

groetjes Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Jeroen Nagtegaal

Via de mail binnen gekomen,
CiteerBeste waarnemer van kleurringen,
een deel van jullie is het niet ontgaan, www.goosetrack.nl is in de lucht!
Via deze nieuwe website is allerlei informatie over ganzen te vinden. Niet alleen over het ringen en melden van ganzen, maar bijvoorbeeld ook over waar de beste ganzengebieden liggen, wanneer er excursies plaatsvinden, en een schat aan informatie over ganzensoorten, onderzoek, en ringen.

Naast de unieke mogelijkheid om informatie over ganzen in het veld te krijgen met behulp van SMS (kijk op de website hoe dat werkt!) kun je ook waarnemingen van geringde ganzen door geven via de site. Voorlopig doen alleen Brandganzen en Grauwe Ganzen mee.

Als je voor het eerst ingelogd bent, heb je trouwens niet direct toegang tot je oude waarnemingen. Dat kan pas als wij handmatig rechten hebben toegekend. We proberen dat zo snel mogelijk na inloggen te doen, maar verwacht niet van ons dat we iedere dag continu achter de computer zitten. Op het moment dat we je rechten hebben gegeven sturen we je een mail, waarna je dus je oude data kunt inzien.

Voor wat betreft de Grauwe Gans is het even wennen dat voor de code ook de kleur van de halsband moet worden doorgegeven. Dus zie je groene halsband VHE, dan moet je die als GVHE invoeren. Het is even wennen, maar ook mij (BV) is het gelukt. Verder is het van groot belang dat na de kleur eerst de grote letter en dan de twee er dwars opstaande letters of cijfers worden ingevoerd!


NB ook de blauwe halsbanden van Leif Nilsson's project kunnen worden ingevoerd via deze site. Het is echter nog even wachten totdat ook alle oude waarnemingen erin zitten (daar wordt door Leif hard aan gewerkt). Verder zitten de waarnemingen van 2006 er nog niet in, maar ook dat wordt snel aangepast.

Bij de Brandganzen geldt dat de codes op de oude vertrouwde manier kunnen worden doorgegeven. BYW7, GER5, B*15 etcetera. Foutieve waarnemingen worden niet zichtbaar in de lijst met ganzen en waarnemingen!
We zitten nu met het merkwaardige probleem dat er twee sites bestaan waar brandganzen kunnen worden ingevoerd (eveneens op www.geese.nl). Daaraan liggen historische redenen ten grondslag. Zo heb je jaren niks, zo heb je er twee! Hoe gaan we om met dit luxe probleem? Simpel, zorg ervoor dat je je gegevens slechts op één van beide sites doorgeeft! De waarnemingen worden door ons uitgewisseld.

Voor vragen kun je altijd bij ons terecht via: goosetrack@sovon.nl.
Op de goosetrack-site kun je trouwens al via http://www.goosetrack.nl/index.php?option=...d=69&Itemid=110 al antwoord vinden op een groot deel van je vragen.

We hopen dat jullie de site gebruikersvriendelijk vinden en mocht je op of aanmerkingen hebben, geef die svp ook door aan bovenstaand mailadres.

Met vriendelijke groet
Henk van der Jeugd & Berend Voslamber

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Nico Omlo

Waarneming van een Kleine Zilverreiger.
Ik weet niet  of de waarnemer bekend is met het melden van ringen.
Of dat hij dat al gedaan heeft.
Nico.Omlo.



Mijn Waarnemingen

rob_voesten

CiteerWaarneming van een Kleine Zilverreiger.
Ik weet niet  of de waarnemer bekend is met het melden van ringen.
Of dat hij dat al gedaan heeft.
heb hem gister al een mail gestuurt.

groetjes Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

yates


Sorry voor mijn late reactie. Ik heb al wel gekeken of ik ze gemakkelijk ergens kon achterhalen maar ik moet zeggen dat ik de site van het vogeltrekstation niet erg overzichtelijk vind :huh:(zal vast aan mezelf liggen). Ik ben dus nog weinig te weten gekomen en sta open voor suggesties.
 
Mvg.

Marcel Langelaan

yates

blijkbaar nog nooit dit topic goed doorgelezen....
Mvg.

Marcel Langelaan

rob_voesten

CiteerSorry voor mijn late reactie. Ik heb al wel gekeken of ik ze gemakkelijk ergens kon achterhalen maar ik moet zeggen dat ik de site van het vogeltrekstation niet erg overzichtelijk vind :huh:(zal vast aan mezelf liggen). Ik ben dus nog weinig te weten gekomen en sta open voor suggesties.
wat wil je achter halen waar wat vandaan komt.

groetjes Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

yates

Klopt.
Dat is zeker zelf niet te achterhalen?
Hoewel ik met de info die ik heb kunnen vinden, vermoed dat hij in Belgie geringd is in 2003 maar als jij meer te weten kan komen, hoor ik het graag.
Mvg.

Marcel Langelaan