Aelia klugii?? Met dank aan Arp.......

Gestart door Mark27, juni 09, 2013, 22:45:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mark27

Ik zou graag willen weten welke soort dit isHet betreft deze waarneminghttp://waarneming.nl/waarneming/view/76728115Wants onbekend - Heteroptera indet. gezien op 2013-06-09 Riel - PapenmoerenFoto's:bij voorbaat dank Mark Schellekens
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens

Arp

Een Aelia - zou eventueel klugii kunnen zijn (?!?) Heb je meer foto's waarop meer van de beentjes te zien is?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Mark27

Hoi Arp,

Ik heb alleen deze foto nog...... Verder geen andere plaatjes van de zijkant. Misschien kun je er iets mee.

Mark
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens

Arp

#3
Hoi Mark,

De algemenere "dubbelganger" is Aelia acuminata en voor ons leken is het duidelijkste verschil dat die zwarte vlekjes op de dijen heeft en klugii niet. Van boven is dat vaak slecht te zien.

Op jouw tweede foto denk ik dat ik wel zo'n vlekje op de linker voorpoot zie, dus dan zou het toch "gewoon" acuminata zijn. Heb je die voorpoot misschien nog groter?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Mark27

Arp,

Ik heb thuis het originele bestand nog. Ik zal de pootjes uitknippen en op dit bericht plakken vanavond. Alvast (weer) bedankt!

Mark
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens

Mark27

Hoi Arp,

Hier nog een uitsnede van de pootjes. Misschien heb je er iets aan.

Mark
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens

Mark27

en nog een andere....
Mark
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens

Mark Lammers

Vanwege 'de kleurstelling van het beest' en de 'habitus' zou ik ook voor A. klugii gaan.