zoek actie -> verstoring?

Gestart door jeroenroelofsen, mei 10, 2013, 16:34:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeroenroelofsen

Voordat ik mijn vraag stel, laat ik voor opstellen dat ik het goed vind dat er gezocht wordt!

Zoals in de media duidelijk is te lezen wordt er op dit moment nog steeds volop gezocht naar de vermiste kinderen Ruben en Julian. Dit wordt op meerdere plekken op de Utrechtse Heuvelrug gedaan door redelijk grote groepen (tot 50 man per groep).
Wat ik me nu afvraag, hoe groot is de kans op verstoring nu we midden in het broed seizoen zitten?

Let wel, het gaat mij er niet om of het wel of niet moet gebeuren. Die kinderen moeten gewoon gevonden worden, dat staat voor mij als een paal boven water.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

HPM

De kans op verstoring is 100% en daarmee lijkt me wel alles gezegd want het zal echt geen reden zijn om het zoeken te stoppen.
Herman van der Meer

Douwe van der Ploeg

Ik dacht gister min of meer hetzelfde, maar dan over het Bunderbos waar o.a. onze laatste vuursalamanders zitten(zaten?)..
Douwe van der Ploeg

Botervlieg

Tja... Koninginnedag(festivals) en bevrijdingsfeesten maken ook een hoop lawaai en zorgen voor veel mensen in gebieden waar vogels broeden.


SlechtValk

Ik begreep dat de snelheid op de provinciale weg nabij de zoekoperaties verlaagd was naar 50km/h omdat wild bovengemiddeld overstak door alle commotie.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

jeroenroelofsen

Citaat van: SlechtValk op mei 12, 2013, 14:10:02 PM
Ik begreep dat de snelheid op de provinciale weg nabij de zoekoperaties verlaagd was naar 50km/h omdat wild bovengemiddeld overstak door alle commotie.
Ja hoorde ik op het nieuws idd ook. Is in feite gewoon een soort van drijfjacht die dan plaats heeft.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)