Maasvlakte

Gestart door peter van santbrink, april 26, 2013, 11:22:15 AM

Vorige topic - Volgende topic

peter van santbrink

Tot mijn verbazing is het voor fietsers, komende van de Fast Ferry (vanuit Hoek van Holland), een behoorlijk stuk omrijden om de Edisonbaai te bereiken; enige keer dat ik op de Maasvlakte was is een klein jaar geleden, en je moet nu dus helemaal omrijden via de Maasvlakteweg, 10-13 km omrijden dus  :huh:

Ging voor de Roodkopklauwier maar helaas niet tegengekomen ook al omdat ik dus flink wat kijktijd ben verloren door deze onverwachte tegenslag......


HPM

Citaat van: peter van santbrink op april 26, 2013, 11:22:15 AM
Tot mijn verbazing is het voor fietsers, komende van de Fast Ferry (vanuit Hoek van Holland), een behoorlijk stuk omrijden om de Edisonbaai te bereiken; enige keer dat ik op de Maasvlakte was is een klein jaar geleden, en je moet nu dus helemaal omrijden via de Maasvlakteweg, 10-13 km omrijden dus  ???

Ging voor de Roodkopklauwier maar helaas niet tegengekomen ook al omdat ik dus flink wat kijktijd ben verloren door deze onverwachte tegenslag......

Hoe ging je vorig jaar dan?
(Je kan in de Hoek de boot naar Harwich nemen en er na 6 km afspringen en dan een stukje zwemmen. Terugkomen is dan wat lastiger)
In de goeie ouwe tijd fietste ik vanuit Den Haag en moest dan in Maassluis de pont naar Rozenburg nemen om aan de overkant te komen. Als dat nu nog zo zijn zijn zou het vanaf Rozenburg minstens 30 km naar die Roodkopklauwier geweest zijn.
Herman van der Meer

peter van santbrink

Citaat van: HPM op april 26, 2013, 11:52:39 AM
Citaat van: peter van santbrink op april 26, 2013, 11:22:15 AM
Tot mijn verbazing is het voor fietsers, komende van de Fast Ferry (vanuit Hoek van Holland), een behoorlijk stuk omrijden om de Edisonbaai te bereiken; enige keer dat ik op de Maasvlakte was is een klein jaar geleden, en je moet nu dus helemaal omrijden via de Maasvlakteweg, 10-13 km omrijden dus  ???

Ging voor de Roodkopklauwier maar helaas niet tegengekomen ook al omdat ik dus flink wat kijktijd ben verloren door deze onverwachte tegenslag......

Hoe ging je vorig jaar dan?
(Je kan in de Hoek de boot naar Harwich nemen en er na 6 km afspringen en dan een stukje zwemmen. Terugkomen is dan wat lastiger)
In de goeie ouwe tijd fietste ik vanuit Den Haag en moest dan in Maassluis de pont naar Rozenburg nemen om aan de overkant te komen. Als dat nu nog zo zijn zijn zou het vanaf Rozenburg minstens 30 km naar die Roodkopklauwier geweest zijn.

vroeger kon je, komend van de Antarticaweg (aanlegplaats van de Fast Ferry)  naar rechts maar ze hebben het water doorgetrokken naar de 2e maasvlakte en dus moet je helemaal omrijden. Op google maps staat nog de oude situatie aangegeven.

vreemde is ook dat er een brandweer kazerne ter hoogte van de Edisonbaai is dus als er brand is rond de Antarticaweg dan moeten ze 15 km omrijden  :huh:


HPM

Er bestaan bedrijfsbranweren en brandweerboten.

Herman van der Meer

peter van santbrink

#4
Citaat van: HPM op april 26, 2013, 17:18:33 PM
Er bestaan bedrijfsbranweren en brandweerboten.

brandweerboten kunnen niet overal komen en bedrijfsbrandweer is niet altijd aanwezig; time will tell maar locatie lijkt me nu niet echt handig

zie trouwens hier voor huidige situatie: http://www.ret.nl/nc/reizen-met-ret/dienstregeling/overzicht/fast-ferry/lijn-fast-ferry.html