Hoofdmenu

"Nestfoto"

Gestart door HPM, april 11, 2013, 22:16:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

DuDe

Werk je niet in de nesten, Hisko  ;)
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

hiskodevries

daar ga ik niet over. een eventueel verborgen foto kan prima op de informatie pagina staan.
of moet ik voor de voor de vierde keer herhalen waar 'verborgen' foto`s niet getoond worden
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op april 16, 2013, 16:38:35 PM
daar ga ik niet over. een eventueel verborgen foto kan prima op de informatie pagina staan.
of moet ik voor de voor de vierde keer herhalen waar 'verborgen' foto`s niet getoond worden


Als jij nou dat doet zal ik voor de vierde keer vertellen dat die pagina's vol met nestfoto's staan.
Herman van der Meer

Douwe van der Ploeg

Wat ik me wel afvraag (serieuze vraag, niet direct als klacht bedoeld), is waarom dit topic naar Praat maar raak is geschopt. Het gaat immers toch puur om vogelnesten? Als Marleen andere voorbeelden geeft wordt ze hard uitgelachen, dus blijkbaar alleen vogels. Dan is vogels toch het ideale topic hiervoor? Zeker gezien de flinke onderverdeling daarvan, moet er toch wel een plekje te vinden zijn, lijkt me..
Douwe van der Ploeg

Vincent Hart

Hoi Douwe, begin maar eens met lezen op pagina 1 van dit topic en bekijk de toon van een groot gedeelte van de berichten. Daarnaast zijn er al diverse topics over het onderwerp Nestfoto's geweest, die zonder uitzondering op dezelfde wijze ontaardden. Helaas lukt het niet om een zuiver inhoudelijke, constructieve discussie over dit onderwerp te houden met als inzet een alternatief beleid m.b.t. Nestfoto's op Waarneming.nl.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jeroen Nagtegaal

Vincent, volgens mij staat er één duidelijk vraag waarop Hisko/Wrn.nl geen antwoord kan/wil geven.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com


Douwe van der Ploeg

Dankje voor je antwoord, Vincent. Ik heb het hele topic uitgebreid gevolgd, en blijft bij mijn punt: het feit dat bepaalde reacties een ongewenste toon hebben, doet er niet aan af dat het topic nog steeds over vogels gaat. Als jullie als staf besluiten dat het topic niet aan de forumregels voldoet, zou je het in mijn ogen moeten sluiten (na evt. waarschuwingen). Het gewoonweg verplaatsen naar een forumonderdeel is in mijn ogen een enigzins respectloze verschuiving van het probleem naar een andere plek.
Maargoed, daar gaat dat topic nu niet over, dus ik zal hier niet verder over discussiëren ;)
Douwe van der Ploeg

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: GMentink op april 16, 2013, 18:34:38 PM
Hoe moeilijk kan t zijn????
Lijkt me duidelijk genoeg:
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=182679.0
George, een regel mag toch ter discussie gesteld worden? Er worden tegenstrijdigheden en willekeur geconstateerd waarop geen duidelijk antwoord gegeven kan worden. Waarneming.nl bestaat dankzij de gebruikers, en mag daarom ook zeker verantwoording afleggen wat mij betreft.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

GMentink

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 16, 2013, 19:18:45 PM
Citaat van: GMentink op april 16, 2013, 18:34:38 PM
Hoe moeilijk kan t zijn? ???
Lijkt me duidelijk genoeg:
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=182679.0
George, een regel mag toch ter discussie gesteld worden? Er worden tegenstrijdigheden en willekeur geconstateerd waarop geen duidelijk antwoord gegeven kan worden. Waarneming.nl bestaat dankzij de gebruikers, en mag daarom ook zeker verantwoording afleggen wat mij betreft.


Als deze regel zou worden nageleefd zou deze discussie niet nodig zijn.
Als de admin(s) dit als beleid hanteren en ook consequent handhaven zou er geen zouden ze ook deze discussies niet hoeven voeren.
Ben het met je eens dat ze dit "probleem" zelf creëren.


HPM

Citaat van: Vincent Hart op april 16, 2013, 17:59:57 PM
Hoi Douwe, begin maar eens met lezen op pagina 1 van dit topic en bekijk de toon van een groot gedeelte van de berichten. Daarnaast zijn er al diverse topics over het onderwerp Nestfoto's geweest, die zonder uitzondering op dezelfde wijze ontaardden. Helaas lukt het niet om een zuiver inhoudelijke, constructieve discussie over dit onderwerp te houden met als inzet een alternatief beleid m.b.t. Nestfoto's op Waarneming.nl.

Dat is wél mogelijk, Vincent. Als je maar wíl en als je het maar wil lezen en als je mensen maar serieus wil nemen.
En hoe stimulerend is het denk je dat dit soort topics na een poosje plompverloren in Praat maar Raak gedonderd worden?
Kijki ook nog eens naar de eerste bijdrage van Hisko in dit topic. Daar worden mensen die dit aan de orde stellen gelijk tot relschoppers gebombardeerd. Hoe stimulerend denk je dat zoiets is?
En  vervolgens werd ik door hem naar een brillenboer gestuurd. Hoe stimulerend denk je dat dat is?

Jullie willen gewoon niet en jullie willen gewoon niet luisteren. Het is gewoon nee, nee, en nee, om de pot draaierij en alllerlei flauwe smoesjes en uitvluchten.


Herman van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Even uit het wensen-topic:
Citaat van: Vincent Sanders op april 16, 2013, 16:45:33 PM
Waarom wordt op de soortpagina deze opdringerige tekst neergezet?
CiteerOp deze pagina kunt u nest foto`s tegenkomen. Deze hebben een educatief doel. Laat u niet verleiden om zelf ook nestfoto`s te maken

Dit is natuurlijk geen oplossing... Zoals zo vaak aangegeven zijn alle andere foto's ook educatief, de een wellicht meer dan de ander... Overigens blijft het erg vreemd dat je 'verboden zaken' selectief gedoogd.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 16, 2013, 20:00:32 PM
Overigens blijft het erg vreemd dat je 'verboden zaken' selectief gedoogd.

Tja, deze foto zou ik dus niet durven maken, laat staan invoeren: http://waarneming.nl/waarneming/view/75182222 Alles afschaffen en dan is het voor iedereen gewoon duidelijk!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Botervlieg

Citaat van: Bart van Hoogstraten op april 16, 2013, 22:27:51 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 16, 2013, 20:00:32 PM
Overigens blijft het erg vreemd dat je 'verboden zaken' selectief gedoogd.

Tja, deze foto zou ik dus niet durven maken, laat staan invoeren: http://waarneming.nl/waarneming/view/75182222 Alles afschaffen en dan is het voor iedereen gewoon duidelijk!

Is die niet van een webcam? Op deze site kan je ook in 4 nestkasten kijken, krijg je een vergelijkbaar beeld. http://gierzwaluwkolonieregulierstraathaarlem.nl/

GMentink

Citaat van: M. Baltus op april 16, 2013, 22:56:49 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op april 16, 2013, 22:27:51 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 16, 2013, 20:00:32 PM
Overigens blijft het erg vreemd dat je 'verboden zaken' selectief gedoogd.

Tja, deze foto zou ik dus niet durven maken, laat staan invoeren: http://waarneming.nl/waarneming/view/75182222 Alles afschaffen en dan is het voor iedereen gewoon duidelijk!

Is die niet van een webcam? Op deze site kan je ook in 4 nestkasten kijken, krijg je een vergelijkbaar beeld. http://gierzwaluwkolonieregulierstraathaarlem.nl/


Maakt niet uit.... Een nest is een nest
Dus verboden

Jeroen Nagtegaal

Al kun je zeggen, in het kader van educatie, staan we wel web-cambeelden toe....
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

SlechtValk

Citaat van: HPM op april 16, 2013, 19:37:04 PM
Jullie willen gewoon niet en jullie willen gewoon niet luisteren. Het is gewoon nee, nee, en nee, om de pot draaierij en alllerlei flauwe smoesjes en uitvluchten.

Dit is ook mijn indruk, er wordt meermaals gevraagd om een alternatief, terwijl dit (en alle voorgaande topics over hetzelfde onderwerp) daar vol mee stonden. Maar blijkbaar is er een besluit genomen (volgens mij net voor de tijd dat ik hier echt actief ben geworden, dus ik weet niet in hoeverre hierover overleg is geweest met gebruikers), maar admins willen over het onderwerp geen ander geluid horen... en elke keer dat het onderwerp (mijns inziens terecht) opnieuw wordt aangesneden, komen er nogal agressieve reacties terug en worden we in het praat-maar-raak verdomhoekje gegooid.
Het topic gaat ook duidelijk over vogels, daarom vind ik zelf het van nogal weinig respect getuigen, naar de topicstarter maar ook naar andere deelnemers, dat het al na korte tijd op deze uithoek van het forum beland, waar het zoals al eerder genoemd absoluut niet thuishoort.

Citaat van: GMentink op april 16, 2013, 23:02:01 PM
Maakt niet uit.... Een nest is een nest
Dus verboden

Ik kan niet begrijpen dat mensen zo rechtlijnig kunnen denken. Dit is nou juist de reden waarom dit topic (voor de zoveelste keer) weer geopend is. Een nest is een nest, dat is waarheid als een bus, maar niet elk nest is hetzelfde en zeker niet elke foto van zo'n nest.

Citaat van: hiskodevries op april 16, 2013, 16:38:35 PM
daar ga ik niet over. een eventueel verborgen foto kan prima op de informatie pagina staan.
of moet ik voor de voor de vierde keer herhalen waar 'verborgen' foto`s niet getoond worden

Ik kan niet begrijpen dat je een argument als "precedent werking" kan blijven aanvoeren als je tegelijkertijd de foto's wel accepteert op de pagina's die voornamelijk voor educatieve redenen hier zijn.
Waarom zou de nadelige precedentwerking op de fotopagina's groter zijn dan op de infopagina's?

Citaat van: hiskodevries op april 16, 2013, 14:21:17 PM
nee dus. je zult ook zien dat de nestfoto`s op de info pagina`s vrijwel allemaal stammen van voor de tijd van het nestfoto verbod.
het gekke is dat de modale gebruiker dit prima begrijpt. Dit afgaande op de emails die we krijgen van mensen die reageren op de automatische email die verstuurd wordt als een nestfoto verborgen wordt.
Het feit dat slechts een gering aantal mensen hier structureel over klaagt wil niet zeggen dat alle mensen die berichten ontvingen over verbergen van hun foto's het er ook daadwerkelijk mee eens zijn. Het is erg bekend dat veel mensen hun ergernissen inslikken en er niet naar handelen.

Er werd meermaals gevraagd naar alternatief beleid, maar beleid begint naar mijn mening bij de regels zelf.

Ik zie velen mogelijkheden om niet zo star met de zaak om te gaan als dat nu gebeurt. Er zijn al meerdere lijstjes gemaakt van soorten die over het algemeen zeer veel verstoring gewend zijn (soorten die veel in de stad voorkomen bijvoorbeeld). Ik noemde het voorbeeld van de regels van birdpix, waar ze uitzonderingen voor dergelijke toestaan, mits beschreven hoe de foto tot stand gekomen was.

Kortom, geen strikt verbod, maar een toestemming (onder strikte voorwaarden naar voorbeeld van birdpix)! Dat klinkt voor de admins misschien heel eng, want de klimijzers zullen niet aan te slepen zijn (/sarcasme), maar het zal allereerst een stuk minder werk zijn voor de admins (omdat niet elke nestfoto verborgen hoeft te worden) en tevens een stuk minder ergernis bij goedwillende fotografen die hun educatief verantwoordde plaatjes graag willen delen.

Tot slot wordt volgens mij het effect van de oh zo gevreesde precedentwerking, en met name de invloed die het verbergbeleid van waarneming.nl daarin kan hebben, nogal overschat/overdreven. En daarmee ook de noodzaak voor dit nestfotoverbod.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

petermeer

#167
Citaat van: SlechtValk op april 17, 2013, 21:38:43 PM
Citaat van: HPM op april 16, 2013, 19:37:04 PM
Jullie willen gewoon niet en jullie willen gewoon niet luisteren. Het is gewoon nee, nee, en nee, om de pot draaierij en alllerlei flauwe smoesjes en uitvluchten.

Dit is ook mijn indruk, er wordt meermaals gevraagd om een alternatief, terwijl dit (en alle voorgaande topics over hetzelfde onderwerp) daar vol mee stonden. Maar blijkbaar is er een besluit genomen (volgens mij net voor de tijd dat ik hier echt actief ben geworden, dus ik weet niet in hoeverre hierover overleg is geweest met gebruikers), maar admins willen over het onderwerp geen ander geluid horen... en elke keer dat het onderwerp (mijns inziens terecht) opnieuw wordt aangesneden, komen er nogal agressieve reacties terug en worden we in het praat-maar-raak verdomhoekje gegooid.
Het topic gaat ook duidelijk over vogels, daarom vind ik zelf het van nogal weinig respect getuigen, naar de topicstarter maar ook naar andere deelnemers, dat het al na korte tijd op deze uithoek van het forum beland, waar het zoals al eerder genoemd absoluut niet thuishoort.
Ik heb het al eerder voorgesteld Stefan, kom dan met een beter voorstel. Neem dan wel de vorige posts mee in de uitwerking. Geen lange epistels, maar een kort lijstje waar geen afweegmomenten inzitten, makkelijk te handhaven is en geen ellenlange discussie oproept zoals deze.

Citaat van: SlechtValk op april 17, 2013, 21:38:43 PM
Citaat van: GMentink op april 16, 2013, 23:02:01 PM
Maakt niet uit.... Een nest is een nest
Dus verboden

Ik kan niet begrijpen dat mensen zo rechtlijnig kunnen denken. Dit is nou juist de reden waarom dit topic (voor de zoveelste keer) weer geopend is. Een nest is een nest, dat is waarheid als een bus, maar niet elk nest is hetzelfde en zeker niet elke foto van zo'n nest.
Is inderdaad rechtlijnig, maar wel makkelijk te handhaven. We willen geen explosie van e-mail ontvangen dat de foto van Jantje niet is verborgen en die van Pietje wel. Uiteraard roept dit ook weer op tot hele lange discussies.

Citaat van: SlechtValk op april 17, 2013, 21:38:43 PM
Ik zie velen mogelijkheden om niet zo star met de zaak om te gaan als dat nu gebeurt. Er zijn al meerdere lijstjes gemaakt van soorten die over het algemeen zeer veel verstoring gewend zijn (soorten die veel in de stad voorkomen bijvoorbeeld). Ik noemde het voorbeeld van de regels van birdpix, waar ze uitzonderingen voor dergelijke toestaan, mits beschreven hoe de foto tot stand gekomen was.
Waarom foto's van de ene soort wel verbergen en van een andere soort niet. Nu stellen we alle vogels gelijk. De Meerkoet, Fuut en Ooievaar kunnen ook verstoord worden op of bij hun nest, niet alleen de meer bijzondere vogels.

Citaat van: SlechtValk op april 17, 2013, 21:38:43 PM
Kortom, geen strikt verbod, maar een toestemming (onder strikte voorwaarden naar voorbeeld van birdpix)! Dat klinkt voor de admins misschien heel eng, want de klimijzers zullen niet aan te slepen zijn (/sarcasme), maar het zal allereerst een stuk minder werk zijn voor de admins (omdat niet elke nestfoto verborgen hoeft te worden) en tevens een stuk minder ergernis bij goedwillende fotografen die hun educatief verantwoordde plaatjes graag willen delen.
Is te subjectief en dus niet te handhaven.

Citaat van: SlechtValk op april 17, 2013, 21:38:43 PM
Tot slot wordt volgens mij het effect van de oh zo gevreesde precedentwerking, en met name de invloed die het verbergbeleid van waarneming.nl daarin kan hebben, nogal overschat/overdreven. En daarmee ook de noodzaak voor dit nestfotoverbod.
Ook dit is subjectief en dus niet te meten.

Nogmaals Stefan, kom dan met een beter voorstel. Neem dan wel de vorige posts mee in de uitwerking.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

GMentink

Citaat van: GMentink op april 16, 2013, 18:34:38 PM
Hoe moeilijk kan t zijn? ???
Lijkt me duidelijk genoeg:
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=182679.0


Nogmaals.....
Precedentwerking, discussie etc......


Er staat duidelijk dat het niet mag.
De enige manier om misverstanden/discussies/ergernissen te voorkomen is volgens mij om het bovengenoemde beleid "gewoon" te handhaven.
Mag dan wel heel rechtlijnig zijn of kort door de bocht maar duidelijk voor iedereen.

petermeer

Citaat van: GMentink op april 17, 2013, 22:01:59 PM
Citaat van: GMentink op april 16, 2013, 18:34:38 PM
Hoe moeilijk kan t zijn? ???
Lijkt me duidelijk genoeg:
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=182679.0

Nogmaals.....
Precedentwerking, discussie etc......

Er staat duidelijk dat het niet mag.
De enige manier om misverstanden/discussies/ergernissen te voorkomen is volgens mij om het bovengenoemde beleid "gewoon" te handhaven.
Mag dan wel heel rechtlijnig zijn of kort door de bocht maar duidelijk voor iedereen.
Dank je George voor je samenvatting.

We zullen zeker dit broedseizoen de huidige regels handhaven. Je kunt tenslotte niet tijdens het 'spel' de spelregels veranderen.

Na het broedseizoen kunnen we het resultaat van deze discussie meenemen in de evaluatie en eventueel veranderingen opstellen voor volgend jaar.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

GMentink

#170
Mocht het beleid geëvalueerd worden ....
Wordt er alleen gekeken naar vogels of worden de zoogdieren ook meegenomen.
Verstoring beperkt zich volgens mij niet tot onze gevleugelde vrienden

Voorbeeldje:
http://waarneming.nl/foto/view/4605583

ps: dit is niet bedoeld om een nieuwe discussie uit te lokken ;D

petermeer

Het is nu nog te vroeg om te bepalen hoe de evaluatie er uit gaat zien. Het lijkt me het beste om de evaluatie te laten gelden voor alle soortgroepen. Uiteraard wel met specifieke regels voor de betreffende soortgroep.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Botervlieg

Citaat van: petermeer op april 17, 2013, 22:06:32 PM
Je kunt tenslotte niet tijdens het 'spel' de spelregels veranderen.
- Wie zegt dat?
- Hoezo "kan" dat niet?

Overigens vind ik het niet bepaald een spelletje en (volgens mij heb ik het al eens gezegd.....) niet alleen foto's van nesten kunnen mogelijk tot verstoring leiden....
Ook de waarnemingen van nesten.... Ook foto's van vogels algemeen (zoals die mensen met hun waterpak in de sloot....) http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219332.0

Citaat van: GMentink op april 17, 2013, 22:12:04 PM
Wordt er alleen gekeken naar vogels of worden de zoogdieren ook meegenomen.
Verstoring beperkt zich volgens mij niet tot onze gevleugelde vrienden

:duim:

petermeer

Citaat van: M. Baltus op april 17, 2013, 22:21:38 PM
Citaat van: petermeer op april 17, 2013, 22:06:32 PM
Je kunt tenslotte niet tijdens het 'spel' de spelregels veranderen.
- Wie zegt dat?
- Hoezo "kan" dat niet?

Overigens vind ik het niet bepaald een spelletje en (volgens mij heb ik het al eens gezegd.....) niet alleen foto's van nesten kunnen mogelijk tot verstoring leiden...

Het woord spel staat tussen aanhalingstekens, daarmee bedoel ik ook dat het absoluut geen spel is!

Voor de rest is je standpunt bekend.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

HPM

Citaat van: GMentink op april 17, 2013, 22:12:04 PM
Mocht het beleid geëvalueerd worden ....
Wordt er alleen gekeken naar vogels of worden de zoogdieren ook meegenomen.
Verstoring beperkt zich volgens mij niet tot onze gevleugelde vrienden

Voorbeeldje:
http://waarneming.nl/foto/view/4605583

ps: dit is niet bedoeld om een nieuwe discussie uit te lokken ;D

Het is gemakkelijk uit te breiden naar andere soortgroepen. Zo zijn er heel wat foto's van bijvoorbeeldd orchideeen waarvan de makers niet zullen kunnen bewijzen dat ze niet zijn uitgestoken of afgeplukt, waardoor ze bij een zelfde rigide beleid als nu bij de vogels wel verboden zouden moeten worden. Admins kunnen namelijk niet zien of het ze níet zijn uitgestoken of afgeplukt.
Een heel duidelijk voorbeeld is in een eerder topic al genoemd, namelijk microscoopfoto's van afgeknipte spinnepalpen en dergelijke. Admins kunnen toch echt niet aankomen met het argument dat ze zoiets niet kunnen zien.
Herman van der Meer

petermeer

Citaat van: HPM op april 17, 2013, 22:25:58 PM
Citaat van: GMentink op april 17, 2013, 22:12:04 PM
Mocht het beleid geëvalueerd worden ....
Wordt er alleen gekeken naar vogels of worden de zoogdieren ook meegenomen.
Verstoring beperkt zich volgens mij niet tot onze gevleugelde vrienden

Voorbeeldje:
http://waarneming.nl/foto/view/4605583

ps: dit is niet bedoeld om een nieuwe discussie uit te lokken ;D

Het is gemakkelijk uit te breiden naar andere soortgroepen. Zo zijn er heel wat foto's van bijvoorbeeldd orchideeen waarvan de makers niet zullen kunnen bewijzen dat ze niet zijn uitgestoken of afgeplukt, waardoor ze bij een zelfde rigide beleid als nu bij de vogels wel verboden zouden moeten worden. Admins kunnen namelijk niet zien of het ze níet zijn uitgestoken of afgeplukt.
Een heel duidelijk voorbeeld is in een eerder topic al genoemd, namelijk microscoopfoto's van afgeknipte spinnepalpen en dergelijke. Admins kunnen toch echt niet aankomen met het argument dat ze zoiets niet kunnen zien.

Zie mijn antwoord in post #171: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=221240.msg1371451#msg1371451
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

GMentink

Citaat van: petermeer op april 17, 2013, 22:06:32 PM
Citaat van: GMentink op april 17, 2013, 22:01:59 PM
Citaat van: GMentink op april 16, 2013, 18:34:38 PM
Hoe moeilijk kan t zijn? ???
Lijkt me duidelijk genoeg:
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=182679.0

Nogmaals.....
Precedentwerking, discussie etc......

Er staat duidelijk dat het niet mag.
De enige manier om misverstanden/discussies/ergernissen te voorkomen is volgens mij om het bovengenoemde beleid "gewoon" te handhaven.
Mag dan wel heel rechtlijnig zijn of kort door de bocht maar duidelijk voor iedereen.
Dank je George voor je samenvatting.

We zullen zeker dit broedseizoen de huidige regels handhaven. Je kunt tenslotte niet tijdens het 'spel' de spelregels veranderen.




De aangehaalde link is als ik het goed heb uit mei 2012...
De regels waren er dus al??
Werden dus niet gehandhaafd?


Ben benieuwd naar de evt. evaluatie.
:) :)




petermeer

Citaat van: GMentink op april 17, 2013, 22:35:50 PM
Ben benieuwd naar de evt. evaluatie.
:) :)
Ik ook en velen met mij.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Botervlieg

Voor de andere soortgroepen (paddenstoelen, planten, etc etc) hoef je voor mij niet te wachten tot na het broedseizoen.... (voor de vogels wat mij betreft overigens ook niet, maarja....)

GMentink

Citaat van: M. Baltus op april 17, 2013, 22:43:49 PM
Voor de andere soortgroepen (paddenstoelen, planten, etc etc) hoef je voor mij niet te wachten tot na het broedseizoen.... (voor de vogels wat mij betreft overigens ook niet, maarja....)


Neem aan dat in een evaluatie ook andere soortgroepen wordden meegenomen zoals Peter al zei.
Denk dat verder discussie voeren hier geen snellere actie zal opleveren.
De admins zijn in deze periode denk ik druk genoeg.
Overleg op een later tijdstip zal waarschijnlijk ook een betere besluitvorming opleveren.