wat staat er op die ring en waar komt-ie vandaan?

Gestart door Bram Rijksen, juni 10, 2007, 16:41:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Klaas van Dijk

hoi Robert,

Dit is een Pontische Meeuw die in Polen is geringd. Deze aflezing kun je invoeren op de website van de Poolse Ringcentrale, zie http://ring.stornit.gda.pl/

Lukt dat? Laat het anders maar even weten.

Groetjes, Klaas


Robert V.T

Heel erg bedankt! Ik heb 'm ingevoerd, maar waar op de site kan ik verdere info over de vogel te zien krijgen?

Groet,

Robert
Groeten,

Robert van Tiel

ZLHaberham

#752
Het duurt even (binnen twee dagen, je krijgt een bevestiging per mail) voordat hij verwerkt is, daarna kun je 'm zien.

Steven Wytema

hoi,

ik heb al gemaild met Duitsland, maar daar kwam ie niet vandaan.
Heeft iemand een idee waar deze Kleine Mantel (groen ES26) vandaan zou kunnen komen?
CR-birding geeft nog een derde optie, maar in Duitsland zeggen ze dat het waarschijnlijk ook niet Mallorca is.
Steven Wytema


Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Robert V.T

Citaat van: ZLHaberham op maart 31, 2013, 16:56:45 PM
Het duurt even (binnen twee dagen, je krijgt een bevestiging per mail) voordat hij verwerkt is, daarna kun je 'm zien.

Ok, bedankt.
Groeten,

Robert van Tiel

theomuusse

Citaat van: Steven Wytema op maart 31, 2013, 18:20:07 PM
hoi,

ik heb al gemaild met Duitsland, maar daar kwam ie niet vandaan.
Heeft iemand een idee waar deze Kleine Mantel (groen ES26) vandaan zou kunnen komen?
CR-birding geeft nog een derde optie, maar in Duitsland zeggen ze dat het waarschijnlijk ook niet Mallorca is.

16 jaar geleden geringd als pull op de Mavla.

Theo

Ted van der Knaap

Hier klopt iets niet.... ....deze gemeld bij Griel: http://waarneming.nl/waarneming/view/74770514# en krijg deze melding:


Identificatie
Metalen ring: Arnhem VT [Netherlands] (NLA) ...6169857 [NLA ...6169857]
Andere merktekens:
geen andere (kleur)merktekens aanwezig
[ZZ]

Ringgegevens (geringd door: H. Keijser (F72))
Datum (dd.mm.jjjj): 04-04-2013, 00:00, datum is exact op de dag af
Soort: Zilvermeeuw spec (Larus argentatus) [05920]
Geslacht: onbekend
Leeftijd: nestjong, niet vliegvlug [1]
Plaats: Markweg, Europoort Rotterdam, Botlek, Zuid-Holland, NL[NL19]
Coordinaten: lat: 52° 0' 0 (51.95),
lon: 4° 10' 0 (4.10)
toon op kaart



Zou dus op dezelfde dag geringd zijn als nestjong NIET VLIEGVLUG!!
nauwkeurig tot op de ingevulde ringcoordinaten




groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Ah, tikfoutje van Buijs... Stuur hem even een mailtje. Dan kan dat aanpassen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

augustvansteensel

Net een kokmeeuw gezien in het Oosterpark in Amsterdam.
Een rode ring met O.2 en een metale ring aan de andere poot.
Ik heb even gezocht, en ik kwam deze waarneming tegen van Lars Buckx: http://waarneming.nl/waarneming/view/74190854
Mijn meeuw zit daar tussen.
Waar kan ik hem melden?
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

frankmeer

Bij Frank Majoor via f.majoor5@upcmail.nl.

Het zal overigens een 0 i.p.v. een O zijn.
Frank van der Meer

augustvansteensel

August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

augustvansteensel

Ik heb ook nog een kokmeeuw met een witte ring met ''EEC0'' en aan de andere poot een metale ring gezien op dezelfde plek.
Ook Frank Majoor?
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

frankmeer

Frank van der Meer


ZLHaberham

Zojuist, Amstel thv Station Amstel. Kleine mantel. Ik maak hier rood RB8-T van, maar ik vind rood/oranje en B/8 soms lastig te onderscheiden, dus ik post 'm even hier voor ik hem meld. Klopt het dat dit een Franse ring is, van Dubois?




BVD,
Z.

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

ZLHaberham


little-W

Citaat van: ZLHaberham op april 13, 2013, 17:34:00 PM
...ik vind rood/oranje ...soms lastig te onderscheiden
Algemene stelregel: zwarte inscrptie = een oranje ring (nooit een rode), witte inscriptie = rode ring.
Uitzondering: er zijn enkele oranje ringen van Norman van Swelm met een witte inscriptie.
Groeten,

Maarten van Kleinwee, Leiden

Blog: Gulls to the horizon
Facebook: Meeuwen in Nederland
http://www.gull-research.org
Twitter: @Argentatus

ZLHaberham

Citaat van: little-W op april 13, 2013, 22:46:44 PM
Algemene stelregel: zwarte inscrptie = een oranje ring (nooit een rode), witte inscriptie = rode ring.
Uitzondering: er zijn enkele oranje ringen van Norman van Swelm met een witte inscriptie.

Da's helder. Dank je!

ZLHaberham

Hij blijkt in de herfst van 2011 als volwassen vogel geringd in de omgeving van Londen. Vorig jaar een aantal malen waargenomen in IJmuiden.

Martijn Bot

#771
Komt dit type metalen ring aan de tibia iemand bekend voor? Zilvers met donkere ogen kom ik de laatste weken ineens redelijk veel tegen, ben benieuwd waar dit vandaan zou kunnen komen. Het kan natuurlijk ook prima toeval zijn, en dat elke kolonie wel z'n donkerogige (?) individuen kent. Ring met geen mogelijkheid kunnen aflezen.

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com


Jeroen Nagtegaal

Nog een uitsnede? Eerste indruk Estonia-Matsalu. Aluminium met een lipje.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Martijn Bot


Mars Muusse

#776
Vandaag Katwijk: 17CY kleine mantel van Maasvlakte, geringd door Norman, 01 juli 1997. Ring nog goed te doen, maar wel sleet.
Zie bij dit ouwtje, dat er toch wel degelijk zwarte centra zijn op de grote handdekveren. (lees ook: http://www.gull-research.org/prims/index.htm en
http://gull-research.org/moerdijk0506/moerdijkprimcovs.html )



Mark Zevenbergen

Allen,
Normaal doe ik dit niet, want dan lees ik het gehele nummer en anders is het jammer. Maar deze keer wil ik toch proberen mijn frustratie een goede wending te geven.
Vanmorgen 1 uur lang naar een geringde Zilvermeeuw zitten kijken, maar wat ik ook probeerde ik kwam niet verder als (6)x25875. De vogel was in ieder geval >4 KJ en de ring was 100% Arnhem
Herkent iemand deze meeuw?
Voor de rest deden de Zilvermeeuwen het best aardig in Den Haag/Scheveningen. Buiten bovenstaande 1x (oude)Belg en 5x Buijs. Geen enkele geringde Kleine Mantel kunnen vinden
bvd Mark

nlzorg01

#778
Zilvermeeuw met 2 kleurringen om de linker tarsus (geel boven rood). Gezien op 23 juni op het strand bij Noordwijk en op 25 mei 13 op de afvalverwerker ICOVA in A'dam. Iemand enig idee wie deze ringen heeft omgelegd en waarom? Ze zijn in ieder geval niet door Otto Overdijk aangebracht.

Daarnaast ook op het Noordwijker strand nog een adulte zilver met een witte ring en daarop een grote letter E. Om de andere tarsus droeg deze een metalen ring. Enig idee wie dat gedaan heeft? Ik dacht dat Norman deze kleurringen heeft gebruikt maar nooit metalen ringen aanbrengt.

escher

Dit zou een vogel van een project wat ooit op Schiermonnikoog is gestart kunnen zijn. Er missen dan wel een (paar) ring(en)volgens mij, maar je kunt eens informeren bij Otto Overdijk o.overdijk@wxs.nl Succes groeten Carl
Groeten Carl Zuhorn