Questions about ObsMapp / vragen over ObsMapp

Gestart door hiskodevries, september 02, 2011, 14:17:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Citaat van: M. Baltus op maart 24, 2013, 15:10:10 PM
Mijn waarnemingen binnen een minuut staan weer in verkeerde volgorde.

Waar staan de waarnemingen in de verkeerde volgorde? wn.nl, mailtje, ObsMapp overzicht?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Botervlieg

Citaat van: Alex Kwak op maart 24, 2013, 15:24:53 PM
Citaat van: M. Baltus op maart 24, 2013, 15:10:10 PM
Mijn waarnemingen binnen een minuut staan weer in verkeerde volgorde.

Waar staan de waarnemingen in de verkeerde volgorde? wn.nl, mailtje, ObsMapp overzicht?

http://waarneming.nl/user/view/52304?q=&g=0&from=2012-03-24&to=2013-03-24&prov=0&z=0&sp=0&gb=0&cdna=0&f=0&m=K&zeker=O&month=0&rows=20&only_hidden=0&zoektext=0&q=&zoektext=0&from=2013-03-24&g=0&to=2013-03-24&prov=0&z=1&m=K&zeker=O&rows=20&month=0&only_hidden=0

Eerst robertskruid gezien, daarna meerkoet zelf ingevoerd net want die was ik blijkbaar vergeten. En dan fuut, waterhoen, krakeend staat in omgekeerde volgorde op de lijst.
Ik weet heel zeker dat ik het in de volgorde zoals ik hier zet heb ingevoerd, maar ze staan omgekeerd op waarneming.

Groetjes, Marleen

hiskodevries

Wat heeft dit met obsmapp te maken? In waarneming.nl kennen we geen seconden. Die worden niet opgeslagen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Aangezien wn.nl geen seconden gebruikt staan waarnemingen binnen de minuut in principe in een willekeurige volgorde. ObsMapp probeert daar op te sturen door ze op de juiste volgorde toe te voegen waardoor ze hopelijk ook in de juiste volgorde worden getoond. Of dat lukt is meer geluk dan wijsheid. Het kan dus soms wel goed gaan en soms niet.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op maart 24, 2013, 15:41:27 PM
Wat heeft dit met obsmapp te maken? In waarneming.nl kennen we geen seconden. Die worden niet opgeslagen.

Nou, dat Alex ooit wél op verzoek had ingesteld dat waarnemingen ingevoerd met obsmapp binnen de minuut wel in de juiste volgorde bleven staan, omdat dat o.a. handiger is bij het invoeren van je foto's.

Kijk maar.... http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=161847.msg1114695#msg1114695

Botervlieg

Citaat van: Alex Kwak op maart 24, 2013, 15:44:48 PM
Aangezien wn.nl geen seconden gebruikt staan waarnemingen binnen de minuut in principe in een willekeurige volgorde. ObsMapp probeert daar op te sturen door ze op de juiste volgorde toe te voegen waardoor ze hopelijk ook in de juiste volgorde worden getoond. Of dat lukt is meer geluk dan wijsheid. Het kan dus soms wel goed gaan en soms niet.

Ik heb er lange tijd helemaal geen problemen mee gehad, het werkte prima en bleef netjes op volgorde, maar nu ineens staan ze dus omgekeerd.

Jan Mudde

Hallo Marleen, dit is wel een beetje spijkers op laag water zoeken hoor! Wees eens een keer blij dat er een ObsMapp en WebObs bestaan!!!!! Je blijft een beetje hangen in een eindeloze mantra van "het is nooit goed genoeg" en dat wordt zelfs voor een buitenstaander een beetje vervelend.

Groetjes Jan Mudde (een zeeeeeeer tevreden gebruiker van ObsMapp)
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Botervlieg

Citaat van: Jan Mudde op maart 24, 2013, 16:48:15 PM
Hallo Marleen, dit is wel een beetje spijkers op laag water zoeken hoor! Wees eens een keer blij dat er een ObsMapp en WebObs bestaan!!!!! Je blijft een beetje hangen in een eindeloze mantra van "het is nooit goed genoeg" en dat wordt zelfs voor een buitenstaander een beetje vervelend.

Groetjes Jan Mudde (een zeeeeeeer tevreden gebruiker van ObsMapp)

Pardon? Je kan ook overdrijven Jan. Ik vraag alleen of er iets verandert is.

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jan Mudde

Citaat van: M. Baltus op maart 24, 2013, 16:51:09 PM
Citaat van: Jan Mudde op maart 24, 2013, 16:48:15 PM
Hallo Marleen, dit is wel een beetje spijkers op laag water zoeken hoor! Wees eens een keer blij dat er een ObsMapp en WebObs bestaan!!!!! Je blijft een beetje hangen in een eindeloze mantra van "het is nooit goed genoeg" en dat wordt zelfs voor een buitenstaander een beetje vervelend.

Groetjes Jan Mudde (een zeeeeeeer tevreden gebruiker van ObsMapp)

Pardon? Je kan ook overdrijven Jan. Ik vraag alleen of er iets verandert is.

Lees je eigen bovenstaande opmerking eens goed, Marleen. En kijk dan je bijdragen aan dit en andere ObsMapp topics eens na......wellicht snap je dan wat ik bedoel ;D Grtz, Jan Mudde
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Botervlieg

Citaat van: Jan Mudde op maart 24, 2013, 16:58:24 PM
Citaat van: M. Baltus op maart 24, 2013, 16:51:09 PM
Citaat van: Jan Mudde op maart 24, 2013, 16:48:15 PM
Hallo Marleen, dit is wel een beetje spijkers op laag water zoeken hoor! Wees eens een keer blij dat er een ObsMapp en WebObs bestaan!!!!! Je blijft een beetje hangen in een eindeloze mantra van "het is nooit goed genoeg" en dat wordt zelfs voor een buitenstaander een beetje vervelend.

Groetjes Jan Mudde (een zeeeeeeer tevreden gebruiker van ObsMapp)

Pardon? Je kan ook overdrijven Jan. Ik vraag alleen of er iets verandert is.

Lees je eigen bovenstaande opmerking eens goed, Marleen. En kijk dan je bijdragen aan dit en andere ObsMapp topics eens na......wellicht snap je dan wat ik bedoel ;D Grtz, Jan Mudde

Fijn weekend nog, Jan.

Jan Mudde

Citaat van: M. Baltus op maart 24, 2013, 17:03:53 PM
Citaat van: Jan Mudde op maart 24, 2013, 16:58:24 PM
Citaat van: M. Baltus op maart 24, 2013, 16:51:09 PM
Citaat van: Jan Mudde op maart 24, 2013, 16:48:15 PM
Hallo Marleen, dit is wel een beetje spijkers op laag water zoeken hoor! Wees eens een keer blij dat er een ObsMapp en WebObs bestaan!!!!! Je blijft een beetje hangen in een eindeloze mantra van "het is nooit goed genoeg" en dat wordt zelfs voor een buitenstaander een beetje vervelend.

Groetjes Jan Mudde (een zeeeeeeer tevreden gebruiker van ObsMapp)

Pardon? Je kan ook overdrijven Jan. Ik vraag alleen of er iets verandert is.

Lees je eigen bovenstaande opmerking eens goed, Marleen. En kijk dan je bijdragen aan dit en andere ObsMapp topics eens na......wellicht snap je dan wat ik bedoel ;D Grtz, Jan Mudde

Fijn weekend nog, Jan.

Dank je wel, Marleen jij van het zelfde ;)
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Vincent Sanders

Ik zie dat we bij de nieuwe update offline Google maps kaarten kunnen gebruiken, hoe kunnen we die downloaden?
Gr,
Vincent Sanders

Alex Kwak

Citaat van: Vincent Sanders op maart 24, 2013, 18:16:10 PM
Ik zie dat we bij de nieuwe update offline Google maps kaarten kunnen gebruiken, hoe kunnen we die downloaden?

Hiervoor moet nog een handleiding komen.
Eenmaal gebruikte kaarten worden bewaard. Dus je kan vantevoren een beetje het gewenste gebied bekijken, en dat blijft bewaard.
Of je download het programma Locus. daarmee kan je een gebied aangeven en dan daarvan de kaarten downloaden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Kan iemand eens uitleggen hoe je in ObsMapp 2.10 de plaats van een waarneming verandert via kaart ?
Ik heb rode en blauwe markers gezien en heb waarschijnlijk alleen de blauwe markers verplaatst naar de gewenste plaats. Gevolg: vele tientallen waarnemingen staan op de plaats waar ik was, maar niet op de plaats waar de vogel was en naar waar ik de blauwe marker had verplaatst ... Dat wordt enkele uren werk om dit te corrigeren, zover mijn geheugen het toelaat.
Het zag er anders zeer goed uit met de mogelijkheid Bing Maps te gebruiken, maar de verwarring over blauwe en rode markers zet een domper op mijn vreugde.

Dirk
Dirk

Alex Kwak

Ook hiervoor moet nog de handleiding aangepast worden...

Kan kan eenvoudig een locatie selecteren op de kaart, waarna de blauwe pointer op die plek komt te staan. Je moet daarna NIET meer op de back-knop klikken, maar op het groene vinkje linksonder om de positie te bevestigen. De back-knop is nu dus weer gewoon zoals die bedoeld is, namelijk het verlaten van het scherm zonder iets te doen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Nu je het zegt, ik dacht dat ik er al iets van gelezen had. Jammer, dat wordt enkele uren achter de pc om de talrijke waarnemingen van vandaag te corrigeren.
Dirk

GertJ

Citaat van: hiskodevries op oktober 22, 2012, 12:12:16 PM
veel gehoord probleem
de eerste letter is wrsch een hoofdletter geworden en/of het OS plakt automatisch een spatie aan het eind
Dat van die spatie heb ik bij Swiftkey wel eens gehad, is een instelling. Kan ook bij Swyve een probleem zijn.
Is niet op te lossen, moet je rekening mee houden...
Groet Gert Jager

Jo Seegers

 Vandaag werd ik op vakantie verrast door versie 2.10. Na de gps positiebepaling blijft de kaartknop dood. Ik kan niet kiezen tussen osm of google maps. Dus maar hopen dat de waarneming de juiste locatie aan geeft.
Nadat dus. Een zwarte ooievaar kwam dus in friesland terecht ipv in de extrdmadura 2000 km verderop. Foutje of ligt het aan mij?

Bert Oving

Hallo JO,


Staat ie wellicht nog op RD coordinaten i.p.v. Lat/long
Met vriendelijke groet,

Bert Oving

Vakantiewaarnemingen kun je invoeren op http://observado.org

Alex Kwak

Citaat van: Jo Seegers op maart 28, 2013, 20:45:49 PM
Vandaag werd ik op vakantie verrast door versie 2.10. Na de gps positiebepaling blijft de kaartknop dood. Ik kan niet kiezen tussen osm of google maps. Dus maar hopen dat de waarneming de juiste locatie aan geeft.
Nadat dus. Een zwarte ooievaar kwam dus in friesland terecht ipv in de extrdmadura 2000 km verderop. Foutje of ligt het aan mij?

Klik je misschien de linker van de twee knopjes? Dat is namelijk de vaste positie die in Friesland zou kunnen ligen. Je ziet dan niets veranderen behalve het netwerk/gps-symbool linksboven veranderd in een kaartsymbool. Het rechter van de twee knopjes is om een kaart te selecteren. Die is altijd beschikbaar, zelfs als je nog geen fix hebt!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

volgens mij worstelen meer mensen met die icoon.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

ik houd me aanbevolen voor betere icoontjes...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

emoklunder

Hallo,

Ik kan mijn gegevens in de nieuwste versie van ObsMapp niet meer uploaden.
De portalen waarneming.nl en Sovon kan ik niet meer aanvinken.
Ik heb mijn wachtwoord al gewijzigd, maar het lukt steeds niet.

Groet,

Emo Klunder

hiskodevries

Citaat van: emoklunder op maart 29, 2013, 14:12:37 PM
Hallo,

Ik kan mijn gegevens in de nieuwste versie van ObsMapp niet meer uploaden.
De portalen waarneming.nl en Sovon kan ik niet meer aanvinken.
Ik heb mijn wachtwoord al gewijzigd, maar het lukt steeds niet.

Groet,

Emo Klunder
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.0
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jo Seegers

Citaat van: Alex Kwak op maart 29, 2013, 13:42:14 PM
Citaat van: Jo Seegers op maart 28, 2013, 20:45:49 PM
Vandaag werd ik op vakantie verrast door versie 2.10. Na de gps positiebepaling blijft de kaartknop dood. Ik kan niet kiezen tussen osm of google maps. Dus maar hopen dat de waarneming de juiste locatie aan geeft.
Nadat dus. Een zwarte ooievaar kwam dus in friesland terecht ipv in de extrdmadura 2000 km verderop. Foutje of ligt het aan mij?

Klik je misschien de linker van de twee knopjes? Dat is namelijk de vaste positie die in Friesland zou kunnen ligen. Je ziet dan niets veranderen behalve het netwerk/gps-symbool linksboven veranderd in een kaartsymbool. Het rechter van de twee knopjes is om een kaart te selecteren. Die is altijd beschikbaar, zelfs als je nog geen fix hebt!
Als ik de rechter knop gebruik krijg ik een lege kaart en geen keuzemenu voor het kaarttype.

hiskodevries

Jo als je geen osm of top25 to move kaarten gedownload hebt en geen internet verbinding hebt klopt dat wel.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op maart 29, 2013, 18:59:43 PM
Jo als je geen osm of top25 to move kaarten gedownload hebt en geen internet verbinding hebt klopt dat wel.

Goeie opmerking. Ik zal in plaats daarvan een goede melding geven.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jo Seegers

Citaat van: hiskodevries op maart 29, 2013, 18:59:43 PM
Jo als je geen osm of top25 to move kaarten gedownload hebt en geen internet verbinding hebt klopt dat wel.
Ik heb vanwege de kosten inderdaad geen internet verbinding actief.  Maar ik heb wel een osm kaart in gebruik.  Moet ik soms weer nieuwe kaarten downloaden?