Hybride Kuifeend x Ringsnaveleend

Gestart door jvanleeuwen, februari 01, 2013, 08:00:42 AM

Vorige topic - Volgende topic

frankmeer

Ja hoor, prima dat je hem hebt ingevoerd. Heb je de waarneming van zaterdag ook gezien? Toen weer op zijn oude plekkie.
Frank van der Meer

jvanleeuwen

Hij zit meestal bij de woonboten aan de singel als ik naar school/huis fiets (Minkema :duim:).
Misschien herkent hij mij inmiddels  :rolleye:

Jan

jvanleeuwen

Nou zie ik het :  Is hij zaterdag heen en weer gevlogen naar de plas ?
Vanochtend (maandag)  nog steeds in de Singel. Of toch 2 verschillende?

Jan



Folkert Jan

Citaat van: jvanleeuwen op februari 10, 2013, 20:45:38 PM
Hoi - ik zie de hybride nu elke dag. Vandaag in een groep met 12 kuifeenden :D ! Niemand heeft hem vandaag ingevoerd.
Ook nog snel een foto gemaakt. Is het nog nuttig als ik die waarneming invoer? Volgens mij blijft hij hier overwinteren.

Gr Jan

Ingevoerd.  Dichterbij was niet mogelijk .

Ja altijd invoeren. Zo kunnen we mooi volgen hoelang deze blijft zitten op die plek
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

jvanleeuwen

Vanochtend zat hkxr op de singel maar later ook een waarneming op de plas ...zouden er toch 2 zijn! Of vliegt hij heen en weer?

Jan

frankmeer

Ik zou er vanuit gaan dat het 1 vogel betreft die heen en weer vliegt. 't Is maar een klein stukje voor een eend.
Frank van der Meer

jvanleeuwen

Hoi Frank,

Het is toch een andere vogel zie
http://waarneming.nl/waarneming/view/74678097?_popup=1
deze heeft een witte ring aan de basis van de snavel. Dat heeft de hybride in de singel niet.
Het viel me gewoon op dat de hybride gemeld werd in Natuurplas Breeveld op  tijdstippen dat ik hem 'gewoon' in de singel zag zwemmen.

Gr Jan