Pissebed in Burgers Zoo

Gestart door LakeSide, januari 27, 2013, 13:34:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

LakeSide

Deze pissebed heb ik vorige week gefotografeerd in de Burgers Bush. Is het gewoon een Nederlandse soort of toch wat anders?



Arp

Hoi Jaco,

Het is zeker géén "inheemse" oprolpissebed, maar vermoedelijk wel één van de reeds uit Nederlandse kassen bekende soorten. In Burgers Zoo (Bush) is onder andere Venezillo parvus algemeen aanwezig, en dit zou er heel goed eentje kunnen zijn, maar van deze foto is dat niet echt hard te maken. Heb je een dorsale foto en scherpe platen van kop en kont?

Vergelijk:
http://www.pissebeddenproject.nl/soort/soort_Venezillo_parvus.html
http://insektenfotos.de/forum/thread.php?postid=177227#post177227
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

LakeSide

Bedankt voor de informatie Arp.
Dit is helaas de enige foto die ik van deze pissebed heb.

Arp

Hoi Jaco,

Ik zal straks Venezillo parvus even als soort aanvragen, samen met een paar andere kassoorten en stel voor dat je deze dan als onzekere invoert. Als Matty er meer van kan maken kan hij later altijd nog op zeker.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Arp

Krijg nou tandjes - een uur geleden zocht ik op wrn naar "Venezillo" en er kwam niks uit, en nu is de soort er toch/al  :huh:  :lol:

Nou, 'smooi dan - ik zal mijn waarneming uit de Bush ook invoeren :)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Douwe van der Ploeg

#5
Het lijkt wel tovenarij.. ;)
Douwe van der Ploeg

Arp

Nou ja, in zoverre - ik zie geen aanvraag  :o
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Douwe van der Ploeg

Kijkt het personeel daar je trouwens erg raar aan als je in hun oerwoudkas de strooisellaag gaat zitten zeven en fotograferen? :P
Douwe van der Ploeg

Arp

We (Hay en ik) hebben het destijds officieel aangevraagd  B)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

LakeSide

Tja, iedereen loopt daar rond met een camera, dus het personeel let daar niet erg op. De andere bezoekers kijken meer raar op als je de kleine beestjes op de foto aan het zetten bent  ;D


Ik zal em invoeren als onzekere Venezillo parvus

Arp

Wij mochten ook hier en daar het interieur voorzichtig verbouwen (stenen draaien, onder rottend hout kijken, beetje peuren en woelen ... en inderdaad, andere bezoekers kijken een beetje raar  :P
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)