Natuurbeleid rutte II (afgesplitst van Rutte I)

Gestart door JRoosma, oktober 29, 2012, 17:09:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

KorHaan

#30
Niet on-topic, maar er schiet me net iets te binnen waar we hier in het Gooi destijds enorm om gelachen hebben.

Een minister van de LPF die in een Bentley reed, woonde in het villagebied tussen Huizen (N-H) en Naarden. Officieel woonde hij in de gemeente Huizen, maar hij verplaatste zijn brievenbus naar Naardens grondgebied, omdat hij dan officieel in Naarden zou wonen. Dat heeft meer "cachet" in het Gooische Wereldje van de "happy few".  Hahahahaha!


Grinnikende groet,


Ronald Sinoo

jvogels

Bij deze heb ik de rutte II replies van het oude topic gesplitst, om het overzicht te behouden.

jvogels


Melchior van Tweel

Sharon komt op TV altijd over als een gezellige dame, maar weet iemand of ze ook een groen hart heeft?
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

joostheeremans

Citaat van: Melchior van Tweel op december 16, 2012, 07:25:31 AM
Sharon komt op TV altijd over als een gezellige dame, maar weet iemand of ze ook een groen hart heeft?


Ik kan ook niets vinden over natuur, wel veel over asielbeleid. Overigens is Dijksma met haar 41 voor zo ver ik kan zien het meest ervaren tweede kamerlid (wat ze nu dus niet is) van het huidige parlement, opmerkelijk.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

jvogels

Wat is dat nu weer voor een debiele website...

Margreet Kwh

Citaat van: jvogels op december 18, 2012, 11:01:43 AM
Wat is dat nu weer voor een debiele website...
Hallo Joost en andere forummers,
dit is natuurlijk een retorische opmerking, maar ik heb even gezocht in de Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Dagelijkse_Standaard
Het niveau van de vergelijking is natuurlijk beneden alle peil. Als politicus moet je een huid als een olifant hebben.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

KorHaan

Citaat van: jvogels op december 18, 2012, 11:01:43 AM
Wat is dat nu weer voor een debiele website...

;D ;D ;D

Inderdaad!


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Johan Helmus

#40
PvdA: nu weer vaart maken met natuur

Niet helemaal ontopic, maar volgens mij wel interessant:
Bleker zou hier gelijk een stokje voor hebben gestoken.
Groeten, Johan Helmus

Maarte5n

Citaat van: Johan Helmus op januari 23, 2013, 07:43:49 AM
PvdA: nu weer vaart maken met natuur

Niet helemaal ontopic, maar volgens mij wel interessant:
Bleker zou hier gelijk een stokje voor hebben gestoken.

oke ziet er leuk uit de markerwadden maar 1 puntje er kunnen geen zoogdieren leven dus daar ofwel? ik dacht dat de koniks en herten in de toekomst er ook heen konden trekken??

Groet Maarten
Maarten vd Berg

Johan Helmus

Nee, dat betrof het Oostvaarderswold. Een project waar Bleker daadwerkelijk geprobeerd heeft om er een stokje voor te steken. Volgens mij vindt dat plan nu wel doorgang, al zij het wel in een afgeslankte vorm.
Groeten, Johan Helmus

Maarte5n

Citaat van: Johan Helmus op januari 23, 2013, 12:41:42 PM
Nee, dat betrof het Oostvaarderswold. Een project waar Bleker daadwerkelijk geprobeerd heeft om er een stokje voor te steken. Volgens mij vindt dat plan nu wel doorgang, al zij het wel in een afgeslankte vorm.

ja die wist ik wel de oostvaarders wold. maar had ook gedacht dat aan de andere kant van oostvaardersdijk ook een gebied voor zoogdieren kwam maar dat dus niet, is dus echt alleen maar voor vogels.
Maarten vd Berg

Bart van Hoogstraten

Het wordt nog een hele klus om het schadespoor van Bleker op te ruimen. Nederland zit momenteel zelfs zonder bestuivers te kijken: http://www.visionair.nl/politiek-en-maatschappij/nederland/zembla-moord-op-de-honingbij-deel-ii/ (dit kan op een regelrechte ecologische ramp uitdraaien!).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

KorHaan

#45
Staatssecretaris Dijksma heeft toegezegd het verbod op neonicotinoïden internationaal te willen gaan bewerkstelligen. Krijgt ze in Brussel nul op rekest, dan zal ze in Nederland een verbod op die troep instellen. Een meerderheid van de Tweede Kamer (Partij voor de Dieren, PvdA, SP, D66 en GroenLinks) staat erachter.

Wat me dus brengt op de partijen die niet voor een verbod zijn en dus willens en wetens op maatschappelijke ontwrichting uit zijn: VVD, CDA, PVV, SGP en CU.

Het verbieden van het gebruik van neonicotinoïden wordt al jaren door wetenschappelijke bevindingen ondersteund. Dat door belangenverstrengeling en corruptie het gebruik nog steeds is toegestaan in Nederland, is niet alleen funest voor bijen, maar ook voor de mens. Het spul wordt op golfbanen ook toegepast, en honingbijen drinken 's morgens dauw van het gras. De neonicotinoïden zijn een ecologische tijdbom waar we zomaar aan onderdoor kunnen gaan. Geen bijen -> geen mensen.
De politieke partijen  die NIET voor een onmiddellijk verbod zijn, dienen als criminele organisaties te worden aangemerkt.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Jan vH

Citaat van: KorHaan op januari 26, 2013, 18:38:18 PM
Wat me dus brengt op de partijen die niet voor een verbod zijn en dus willens en wetens op maatschappelijke ontwrichting uit zijn: VVD, CDA, PVV, SGP en CU.

CU heeft gelukkig wél voor een verbod gestemd. Anders was er ook geen kamermeerderheid geweest. (https://www.partijvoordedieren.nl/tweedekamer/moties/i/1843)
Jan van Harten
Validator Plantengallen

KorHaan

Oei, mijn fout, dank voor de verbetering, Jan!
Ook 50+ heeft voor gestemd.

PVV, VVD, CDA en SGP hebben tegen gestemd. Die zijn kennelijk niet erg onder de indruk en denken dat we de bijen wel kunnen missen.

(Saillant detail in de uitzending van Zembla was, dat in China door overmatig gebruik van pesticiden in de landbouw de bestuiving van fruitbomen tegenwoordig door schoolkinderen moet worden gedaan, omdat in sommige regio's de bijen allemaal verdwenen zijn.
De kinderen krijgen vrij van school en gaan vrolijk zingend met hun bestuifkwastjes de ladders op om de bloesems te bestuiven.


Ik voorzie in Nederland een nieuw taakstrafje uitgedacht door VVD-staatssecretaris Teeven; in je oranje overalletje met een bestuifkwastje de Betuwe in, omdat de bijen op zijn. Sorry dat ik weer cynisch ben, maar ze maken het er ook wel naar.)


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Bart van Hoogstraten

Citaat van: KorHaan op januari 27, 2013, 01:45:03 AM
(Saillant detail in de uitzending van Zembla was, dat in China door overmatig gebruik van pesticiden in de landbouw de bestuiving van fruitbomen tegenwoordig door schoolkinderen moet worden gedaan, omdat in sommige regio's de bijen allemaal verdwenen zijn.
De kinderen krijgen vrij van school en gaan vrolijk zingend met hun bestuifkwastjes de ladders op om de bloesems te bestuiven.

De Chinezen willen het maar niet leren en dat terwijl ze toch een harde les hebben gehad met die Mussencampagne onder Mao tijdens "de grote sprong voorwaarts". -> Mao dacht dat Mussen schadelijk waren en gaf opdracht ze allemaal uit te roeien. Dat lukte inderdaad maar de jaren erna mislukte de oogsten door insectenplagen en stierven er 45 miljoen Chinezen de hongerdood... (waarschijnlijk meer individuele slachtoffers dan onder de mussen...).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

KorHaan

Dat de Chinezen het maar niet willen leren, baart me minder zorgen dan dat de VVD, PVV, CDA en SGP het maar niet willen leren...


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

joostheeremans

Mij niet, je noemt precies de vier partijen waar een weldenkend mens zich verre van houdt. CDA en SGP doen er alles aan om natuur tot akkerland om te toveren en VVD en PVV nemen structureel de verkeerde beslissingen in natuur en milieukwesties.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Jorgen

Citaat van: KorHaan op januari 27, 2013, 01:45:03 AM
(Saillant detail in de uitzending van Zembla was, dat in China door overmatig gebruik van pesticiden in de landbouw de bestuiving van fruitbomen tegenwoordig door schoolkinderen moet worden gedaan, omdat in sommige regio's de bijen allemaal verdwenen zijn.
De kinderen krijgen vrij van school en gaan vrolijk zingend met hun bestuifkwastjes de ladders op om de bloesems te bestuiven.


Ik voorzie in Nederland een nieuw taakstrafje uitgedacht door VVD-staatssecretaris Teeven; in je oranje overalletje met een bestuifkwastje de Betuwe in, omdat de bijen op zijn. Sorry dat ik weer cynisch ben, maar ze maken het er ook wel naar.)

De Zembla reportage gaat hier in de mist, net zoals op andere momenten trouwens.
------------------------------------------------
Jorgen Ravoet
http://picasaweb.google.nl/Jorgen.Ravoet

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jorgen op januari 29, 2013, 17:37:02 PM
De Zembla reportage gaat hier in de mist, net zoals op andere momenten trouwens.

We waren het er bij "het jaar van de bij" al over eens; de uitzending was tendentieus en eenzijdig. Bovendien is de rol van de Honingbij binnen ons eco-systeem nogal opgeblazen binnen hun verhaal -> de soort is in de nieuwe wereld geïntroduceerd en voordien hadden ze daar immers ook al bloeiende planten. Ik post jouw link daar ook even; wordt daar interessant gevonden.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

KorHaan

Citaat van: Jorgen op januari 29, 2013, 17:37:02 PM
Citaat van: KorHaan op januari 27, 2013, 01:45:03 AM
(Saillant detail in de uitzending van Zembla was, dat in China door overmatig gebruik van pesticiden in de landbouw de bestuiving van fruitbomen tegenwoordig door schoolkinderen moet worden gedaan, omdat in sommige regio's de bijen allemaal verdwenen zijn.
De kinderen krijgen vrij van school en gaan vrolijk zingend met hun bestuifkwastjes de ladders op om de bloesems te bestuiven.


Ik voorzie in Nederland een nieuw taakstrafje uitgedacht door VVD-staatssecretaris Teeven; in je oranje overalletje met een bestuifkwastje de Betuwe in, omdat de bijen op zijn. Sorry dat ik weer cynisch ben, maar ze maken het er ook wel naar.)

De Zembla reportage gaat hier in de mist, net zoals op andere momenten trouwens.


Heel goed! Dat zal me leren om aan te nemen dat onderzoeksjournalisten de zuivere waarheid vertellen! Tjee! Zembla maakt dus ook gebruik van trucjes om hun produkt te "verkopen", hoe heb ik zo naïef kunnen zijn om te denken dat goede journalistiek nog gewoon bestaat, zonder dat het bevuild wordt met eigen-gedachten-inbreng om het verhaal heftiger te maken. Dit laat mij toch wel met andere ogen kijken naar dat soort docu's. Waarheidsvinding wordt gewoon verkracht door dit soort programma's.


(Hoofdschuddende) vriendelijke groet,


Ronald Sinoo


Johan Helmus

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3414885/2013/03/25/Geen-plezierjacht-meer-in-natuurplan-PvdA-D66-en-GroenLinks.dhtml

De concept natuurwet 'Mooi Nederland', die door PvdA, Groenlinks en D66 is opgesteld als alternatief op de anti natuurplannen van meneer Bleker, wordt vandaag aangeboden aan staatssecretaris Sharon Dijksma.
Groeten, Johan Helmus

Margreet Kwh

Op de radio hoorde ik vanmorgen de term "postzegelnatuur"; het nieuwe plan zou daartegen zijn.
Googlend op het woord "postzegelnatuur" vond ik deze aardige column: http://yourwonderland.nl/column/postzegelnatuur/, van bioloog en journalist Aartjan Pronk.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

grunsven

In het volkskrant stuk: "In de tweede categorie zitten bijzondere en typisch Hollandse gebieden als Kinderdijk, het Groene Hart of het Limburgs heuvellandschap."
Zullen ze in Limburg leuk vinden dat het Limburgs heuvellandschap typisch Hollands genoemd wordt, ik dacht altijd dat dat typisch Limburgs was.
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

Margreet Kwh

Citaat van: grunsven op maart 25, 2013, 09:28:57 AM
In het volkskrant stuk: "In de tweede categorie zitten bijzondere en typisch Hollandse gebieden als Kinderdijk, het Groene Hart of het Limburgs heuvellandschap."
Zullen ze in Limburg leuk vinden dat het Limburgs heuvellandschap typisch Hollands genoemd wordt, ik dacht altijd dat dat typisch Limburgs was.
Dat is inderdaad een vreemde aanduiding! :blink:
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Oenanthe

Ik slaak een diepe zucht. Zingen de Limburgse voetbalfans soms ook "Hup Nederland hup, laat de leeuw niet in z'n hempie staan"? De aanduiding Holland voor (heel) Nederland is wereldwijd geheel ingeburgerd.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips