Zeldzaamheden in Nederland

Gestart door hiskodevries, juni 25, 2012, 13:51:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Nou ben ik zeker geen meeuwenexpert, maar wat valt er buiten de variatie van stormmeeuw dan? Zou je niet een intermediaire mantelkleur en wellicht ook smallere tertialboog verwachten bij een hybride?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

caliprobola

Als antwoord op de vraag van Vincent; wat mij betreft valt er niets buiten de variatie van stormmeeuw. Felgele poten en lichte kop (sic Jeroen) zijn gewoon een teken van broedkleed en stormmeeuwen met een dergelijke snavelband vliegen er wel meer rond. Mantelkleur en tertialboog maken het plaatje compleet.

baskok

Heb tussen 23:00 en 00:00 nog gezocht naar de uil maar helemaal niets gehoord het was verdacht stil.

Folkert Jan

Citaat van: baskok op januari 08, 2013, 00:18:23 AM
Heb tussen 23:00 en 00:00 nog gezocht naar de uil maar helemaal niets gehoord het was verdacht stil.


Goed dat je bent wezen zoeken, maar 1 uur stilte zegt natuurlijk niet alles. Het is nog vroeg in het seizoen en uilen roepen zeker niet elke avond op hetzelfde tijdstip en even frequent.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

baskok

Daar ben ik me van bewust en heb frank gevraagd mij te bellen als ie weer wat hoort ik ben dan binnen paar minuten ter plaatse.

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

August

August van Rijn



Henri van Dodeweerd

Kleine torenvalk

Deze mag misschien wel een omschrijving. Waarom geen gewone torenvalk?
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Vincent Hart

Citaat van: Henri van Dodeweerd op januari 10, 2013, 11:11:15 AM
Kleine torenvalk

Deze mag misschien wel een omschrijving. Waarom geen gewone torenvalk?
Is van commentaar voorzien.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bas vd Burg

Citaat van: Vincent Hart op januari 10, 2013, 11:43:24 AM
Citaat van: Henri van Dodeweerd op januari 10, 2013, 11:11:15 AM
Kleine torenvalk

Deze mag misschien wel een omschrijving. Waarom geen gewone torenvalk?
Is van commentaar voorzien.

Ben benieuwd of daar op gereageerd gaat worden aangezien het een "anonieme" waarnemer betreft.......
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

frankcoenjaerts

#1362
VWG Kattuk leek me nou net een van de betere cluppies (respectabele leden, mooi blad): kortom, al enig idee hoe-wie-waarom?

Oftewel "is er al een verhaal"?
Met vriendelijke groeten,

Frank

Bas vd Burg

#1363
Citaat van: frankcoenjaerts op januari 10, 2013, 14:30:33 PM
VWG Kattuk leek me nou net een van de betere cluppies (respectabele leden, mooi blad): kortom, al enig idee hoe-wie-waarom?

Oftewel "is er al een verhaal"?

Even ter verduidelijking. Als je een waarneming invoert via katwijk.waarneming.nl (zeg maar het lokale scherm van de club) maar je hebt geen account bij waarneming.nl, dan kan dat gewoon maar dan krijg je als waarnemer "VWG Katwijk". Oftewel de waarnemer blijft anoniem. Het plaatsen van commentaar onder de waarnemer heeft vervolgens weinig zin omdat de waarnemer "VWG Katwijk" geen geldig mailadres heeft. Je zal dan ook geen reactie krijgen. Het is in ons cluppie dus nu niet duidelijk wie de waarnemer is.
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Guus Peterse

Bij uitblijven reactie is het verder simpel: afkeuren. Want een kleine torenvalk zonder enig commentaar of documentatie zal door CDNA uiteraard niet in behandeling worden genomen, neem ik aan.
Dat het commentaar in zo'n geval weinig zin heeft, vrees ik ook, maar ja, je moet wat. Een waarneming zonder enige navraag afkeuren gaat me dan toch te ver.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

GijsB

Ik vind het trouwens wel een slechte zaak dat dingen anoniem ingevoerd kunnen worden. Wat is de reden dat je via katwijk.waarneming.nl zonder account iets kan invoeren?
Gijs

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: dralion13 op januari 10, 2013, 16:16:49 PM
Ik vind het trouwens wel een slechte zaak dat dingen anoniem ingevoerd kunnen worden. Wat is de reden dat je via katwijk.waarneming.nl zonder account iets kan invoeren?
Dat stamt volgens mij nog uit de tijd dat Wrn.nl klein was. Volgens mij sterft deze functie ook langzaam uit en zijn er nog maar erg weinig werkgroepen waarbij dit kan.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JandJ

Het is toch niet anoniem?
Het veld om je e-mailadres in te vullen is namelijk verplicht (probeer maar). Dus zou de beheerder kan katwijk.waarneming.nl het adres na moeten kunnen zoeken.
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

GijsB

Een e-mailadres invullen heeft alleen zin als je op dat e-mailadres een bevestigingslink gemaild krijgt. Anders kan je gewoon een willekeurig emailadres invullen lijkt me.
Gijs

HPM

Werkgroepen zouden moeten kunnen instaan voor waarnemingen die onder hun vlag op Waarneming.nl worden ingevoerd.

Herman van der Meer

JandJ

#1370
Tip voor de Waarneming.nl-bouwlieden, Gijs :)

Wat betreft het willekeurige emailadres: kan inderdaad, maar of iemand dat werkelijk zal doen als hij een serieuze waarneming door wilt geven, betwijfel ik. Dus: determinatie-/invoerfout, flauwe grap, of een leuk hapaxje voor Nederland.


@Herman, eens.


-Vincent heeft vanmiddag overigens commentaar toegevoegd aan de wn die inmiddels een passende status heeft: Mailtje gestuurd aan mailadres invoerder. (...)
-Zou een admin voor de grap even kunnen kijken of het emailadres matcht met deze melding? http://katwijk.waarneming.nl/waarneming/view/73110356
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Bas vd Burg

Citaat van: JandJ op januari 10, 2013, 16:21:25 PM
Het is toch niet anoniem?
Het veld om je e-mailadres in te vullen is namelijk verplicht (probeer maar). Dus zou de beheerder kan katwijk.waarneming.nl het adres na moeten kunnen zoeken.

De waarnemer moet idd een geldig mailadres opgeven zodra deze een waarneming invoert zonder te zijn ingelogd, desondanks blijft voor buitenstaanders nog steeds een anonieme melder.

Maar we zijn lekker off-topic bezig haha
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

jaapbird

't is bovendien goed gebruik onder de katwijk vogelaars om bij leuke waarnemingen dat te whatsappen,smsén of doorbellen,piepen. Lijkt me niet een van de vaste vogelaars uit katwijk en omstreken.

Vincent Hart

Citaat van: JandJ op januari 10, 2013, 16:42:57 PM
-Zou een admin voor de grap even kunnen kijken of het emailadres matcht met deze melding? http://katwijk.waarneming.nl/waarneming/view/73110356
Nee, matcht niet. Ook gezien het e-mailadres van de mammoet-hoaxer, is dat gewoon een aandachtstrekker. Beter dichtzetten van het 'VWG Katwijk'-account zijn we mee bezig.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

lennartv

Citaat van: Vincent Hart op januari 10, 2013, 21:02:07 PM
Citaat van: JandJ op januari 10, 2013, 16:42:57 PM
-Zou een admin voor de grap even kunnen kijken of het emailadres matcht met deze melding? http://katwijk.waarneming.nl/waarneming/view/73110356
Nee, matcht niet. Ook gezien het e-mailadres van de mammoet-hoaxer, is dat gewoon een aandachtstrekker. Beter dichtzetten van het 'VWG Katwijk'-account zijn we mee bezig.


Waarom staat de Mammoet eigenlijk überhaupt in de database? Het lijkt me vrij zinloos om een paar gevonden botten in te gaan voeren als 'vondst dood''. Dan kun je beter ook de T. Rex en andere uitgestorven soorten toe gaan voegen...
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Henri van Dodeweerd

Citaat van: lennartv op januari 10, 2013, 21:16:45 PM
Citaat van: Vincent Hart op januari 10, 2013, 21:02:07 PM
Citaat van: JandJ op januari 10, 2013, 16:42:57 PM
-Zou een admin voor de grap even kunnen kijken of het emailadres matcht met deze melding? http://katwijk.waarneming.nl/waarneming/view/73110356
Nee, matcht niet. Ook gezien het e-mailadres van de mammoet-hoaxer, is dat gewoon een aandachtstrekker. Beter dichtzetten van het 'VWG Katwijk'-account zijn we mee bezig.


Waarom staat de Mammoet eigenlijk überhaupt in de database? Het lijkt me vrij zinloos om een paar gevonden botten in te gaan voeren als 'vondst dood''. Dan kun je beter ook de T. Rex en andere uitgestorven soorten toe gaan voegen...

En waarom gaan we dit bespreken in een topic over zeldzame vogels in NL?
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

henkjanvdkolk

Citaat van: lennartv op januari 10, 2013, 21:16:45 PM
Citaat van: Vincent Hart op januari 10, 2013, 21:02:07 PM
Citaat van: JandJ op januari 10, 2013, 16:42:57 PM
-Zou een admin voor de grap even kunnen kijken of het emailadres matcht met deze melding? http://katwijk.waarneming.nl/waarneming/view/73110356
Nee, matcht niet. Ook gezien het e-mailadres van de mammoet-hoaxer, is dat gewoon een aandachtstrekker. Beter dichtzetten van het 'VWG Katwijk'-account zijn we mee bezig.


Waarom staat de Mammoet eigenlijk überhaupt in de database? Het lijkt me vrij zinloos om een paar gevonden botten in te gaan voeren als 'vondst dood''. Dan kun je beter ook de T. Rex en andere uitgestorven soorten toe gaan voegen...

Als ik een bot van T. Rex zou vinden zou ik hem graag invoeren. Een goede toevoeging aan waarneming.nl lijkt mij, ik heb zojuist nog met plezier de waarneming en foto's zitten bekijken :). De waarde van dit soort waarnemingen zal niet erg hoog liggen, maar dat lijkt mij geen reden om dit soort dingen niet in te mogen voeren.
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

j.steenbergen

Voor dit topic geldt alleen de dodo, en de reuzenalk natuurlijk... laat maar komen die botjes ;)
Jeroen Steenbergen

garryb

Ongeacht welke ondersoort het betreft, mag een Fitis in januari gerust zeldzaam genoemd worden. http://waarneming.nl/waarneming/view/73130076

Max Berlijn

Is het geen tjif met afwijkende naakte delen kleur, ooit een artikeltje van Lammert van de Veen in DuBi hierover geweest
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.