"strooigoed" voor Meeuwen

Gestart door Ted van der Knaap, december 05, 2012, 11:21:29 AM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

Als redelijk fanatieke Meeuwen-ringaflezer voer/lok ik de Meeuwen met brood. Hele broden van een euro gaan er iedere keer aan op.
Omdat het financieël wel leuk moet blijven wil ik eigenlijk wel overstappen naar iets anders.

Wat is een goedkoop (verantwoord, want die beesten (vr)eten natuurlijk alles!) alternatief?

Heb zelf weleens pannenkoeken gebakken en die (koud) in stukjes gegeven, vraag me af of ze bv ook op gekookte rijst af zouden komen.
Las ergens dat iemand ze speculaasjes voert, als dat niet slecht voor ze is zou je dan bv ook Euroshopper kaakjes kunnen pletten en die voeren!

Heeft iemand een goeie goedkope tip?

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Botervlieg

Bakker in de buurt vragen om oude broden die niet verkocht zijn te bewaren?
Afhankelijk van je bakker kan je die gratis of voor een laag bedrag dan meekrijgen.

Denk ik. Onze bakker geeft het brood aan het vogelhospitaal dus hier krijg ik niets...

Groetjes, Marleen

Margreet Kwh

We hadden een keer een heel stuk tulband over en dat gaf een enorm meeuwengevecht in de tuin! Spectaculair.
Idee: een bakker vragen om afgekeurd gebak?
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Jeroen Nagtegaal

Volgens mij voert Klaas van Dijk ze wel eens speculaas. Verder kun je denken alles dat wij mensen weggooien komt op het stort terecht, voer je het dus niet maar gooi je het weg. De meeuwen vreten het dan daar wel.

Verder gebruiken we (Frank Majoor ea.) Kaas van een kaasfrabriek. Daar is wat lastig aan te komen en gaat ruikt lang niet altijd even fris...
Een Bakker is zeker een optie. In Arnhem krijgen we zo een kuub brood per week... Zoveel dat we het eigenlijk niet opgevoerd krijgen...

Je kan eigenlijk eens vragen bij alles dat eten verkoopt. Supermarkt, Restaurant, Snackbar, Oliebollenkraam, de Turk(!) etc. etc.
Kunnen allemaal restjes hebben die ook geschikt zijn voor de meeuwen. Als je eenmaal een adres hebt kun je daar vaak wel blijven halen.

Zie verder ook je mail. We kunnen wellicht ook morgen iets regelen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ted van der Knaap

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 05, 2012, 11:36:14 AM
Zie verder ook je mail. We kunnen wellicht ook morgen iets regelen.

Heb je mail gelezen, bedankt voor het aanbod maar morgen andere verplichtingen....  .

..mij gaat het er eigenlijk meer om wat is een alternatief voor brood, iets wat ze lekker vinden maar  waar ze wat langer moeite voor moeten doen, bv rijst?, zodat ze wat langer in beeld blijven om de (metalen) cijferringen te fotograferen.
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Oenanthe

Als je goedkoop en effectief wilt strooien moet het strooigoed zo klein mogelijk maken. Grote stukken brood pikken ze in een mum van tijd op en weg zijn ze, maar als je een paar handen kruimels strooit zijn ze veel langer bezig aan de grond. En het is heel wat goedkoper dan elke keer een heel brood.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Jeroen Nagtegaal

Met een heel ongesneden brood zijn overigens langer bezig dan een brood in kleine stukjes... Moet je alleen zorgen dat het niet in het water beland...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Mars Muusse

Heb je kinderen? Heb je een vrouw die je lief is? Ik vraag dat want het alternatief ruik je vrij sterk een weekje later in je auto (en de daaropvolgende maand). De optie: zalmresten. Daar doen ze lang over...


Platvis werkt al weer een stuk minder (dat gaat er namelijk gewoon in):


Mars Muusse

Het zijn wel vaak de grotere baasjes die bovendrijven:


Mars Muusse

Soms gaat het toch nog mis (ik bedoel, dan verdwijnt zo'n volledige zalm -inclusief kop- alsnog in een grote mantel). Misschien kun je voor zulke vogels toch beter een bultrug op de kade leggen?
(onderstaande grote mantel kon met gemak zo mijn geopende portierraam binnenkijken zo hoog was hij... en hongerig; de hele zalm -of was het kabeljauw- ging erin).


Ted van der Knaap

Als het zalm van Foppe is dan is 't ringenaflezen een half uurtje later wel makkelijk... ...liggen ze met de pootjes omhoog

ps  Géén vis (welke soort dan ook) in mijn auto!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)