turkse tortel over leden na aanval kat. wat vindt u over katten die los lopen?

Gestart door la2re, september 29, 2012, 15:26:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Citaat van: joostheeremans op november 21, 2012, 08:53:14 AM
Marleen, heb jij toevallig katten? ;)

Ja, twee, binnenkatten.
Ze schijten dus in niemands tuin en zitten geen vogels achterna.  :duim:

Rikstar

Ik vraag mij wel eens af of mensen weten dat je katten kan trainen om geen vogels/zoogdieren te vangen.
Volgens mij hangt het ook af wat voor kat je hebt hoor. Er is volgens mij ook al eens wat over gezegd in dit topic.
Maar wij hebben hier in totaal 2 katten gehad die buiten in de tuin kunnen zwerven.
Beide katten kwamen in het begin af en toe met muis of vogel thuis die ze voor de deur legde. Maar naar vele tikken/ dringend toespreken/straffen etc hebben we ze hier nooit meer met een vogel/zoogdier aan zien komen. Beide katten hebben we ook kunnen trainen dat ze weten dat ze niet buiten de tuin mogen komen. We hebben een open tuin met aan de ene kant een hek maar aan de andere kant volledig open. Toch zijn ze nooit buiten de tuin geweest.
Het is dus net bij honden.  Kwestie van opvoeden en trainen.
Zoals hondenbezitters weten kun je de meeste honden ook trainen dat ze niet achter dieren/vogels aanzitten.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Botervlieg

Citaat van: Rikstar op november 21, 2012, 20:30:29 PM
Ik vraag mij wel eens af of mensen weten dat je katten kan trainen (...)

(...)

Het is dus net bij honden.  Kwestie van opvoeden en trainen.
Zoals hondenbezitters weten kun je de meeste honden ook trainen dat ze niet achter dieren/vogels aanzitten.

Inderdaad!

Ik heb mijn katten ook allerlei dingen kunnen leren.

Zo eten ze elk uit een eigen bakje (die gewoon 24/7 voor ze in de kamer staat). Als de balkondeur open staat, blijven ze voor de drempel (of op de prullenbak) zitten zolang ze geen tuigje om hebben. Ze zitten alleen op de vensterbank als de luxeflex omhoog is. enz.

vuurvlinder

Citaat van: M. Baltus op november 21, 2012, 07:23:02 AM
Citaat van: vuurvlinder op november 20, 2012, 21:20:32 PM
Joh, dat houdt die vogels scherp. En jouw aanwezigheid is net zo storend als de aanwezigheid van honden.  ;)

Je hebt honden zeker?

Nou die meeuwen op de zandbank hebben totaal geen last van mij hoor, als ik zeker 50-100 meter verderop loop.
Die hond rent gewoon door het water de zandbank op om al die meeuwen achterna te gaan.
Je lijkt me niet achterlijk en snapt volgens mij prima dat dat wel degelijk een verschil is.

Ach waarom leg ik het ook uit. Mijn ervaring is dat hondenbezitters (vaak - niet altijd) niet (willen) luisteren....

Ik heb 2 Ierse Setters die doen waar ze voor geboren zijn, namelijk wild aanwijzen. Tuurlijk stoten zij weleens een vogel op, maar die gaat 200 meter verderop gewoon verder waar hij mee bezig was. Ik heb ook 3 katten die de deur niet uitkomen. Als ik die 3 los zou laten, zou dat heel wat meer verstoren.  ;)
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.