Hoe spaar ik zoveel mogelijk mijn batterijen?

Gestart door Corryabbink, oktober 15, 2012, 11:38:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

Corryabbink

Hoe bespaar ik zoveel mogelijk op mijn batterijen bij het gebruik van ObsMapp off line?

Heeft iemand nog een advies voor mij?
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Alex Kwak

Met name het invoerscherm niet open laten staan. Dat is namelijk het moment waarop de gps uitgelezen wordt, en dat is een grote stroomverbruiker.
Let op: ook als je je toestel 'uit' doet (kort aan/uit-knop indrukken) blijven applicatie actief, en dus ook ObsMapp.

Nadeel van het verlaten van het invoerscherm is wel dat het zoeken van je locatie opnieuw begint als je het scherm weer start. Maar met de huidige toestellen mag dat niet zo'n probleem meer zijn.

Dus: terug naar overzichtsscherm en daarna het toestel op stand-by zou prima resultaten moeten leveren.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Corryabbink

Bedankt :duim: Ik liet gisteren mijn invoerscherm open staan en binnen een paar uur waren de batterijen leeg. Dat was mijn grote fout dus!
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

gko

Citaat van: Corryabbink op oktober 15, 2012, 11:38:16 AM
Hoe bespaar ik zoveel mogelijk op mijn batterijen bij het gebruik van ObsMapp off line?

Heeft iemand nog een advies voor mij?

vergeet niet dat koude batterijen ('s winters) veel mindere resultaten geven
met vr gr gkoopman

jvogels

aanpassen van je schermhelderheid is ook een optie. ook met halve helderheid (of zelfs minimale settings) is het scherm leesbaar genoeg.

Corryabbink

Allebei bedankt! Het was inderdaad al koud en de schermhelderheid stond veel te hoog.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

hiskodevries

wifi uitzetten
samen met het scherm zijn dat de grote batterijvreters
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Corryabbink

Citaat van: hiskodevries op oktober 18, 2012, 09:19:32 AM
wifi uitzetten
samen met het scherm zijn dat de grote batterijvreters

Bedankt! Stond ook nog aan :'(
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

hiskodevries

Corry ik weet niet of je ook een simkaart in je Samsung hebt zitten. Zoja zet alle synchronisaties uit zoals bv Google Facebook etc.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Lanius

trilfunctie uitzetten indien dat kan. Verbruikt veel meer dan geluid.
Lichtjes en geluiden uitzetten van toetsenbord
Statische achtergrond nemen (en niet zo een bewegende)
Naast wifi ook bluetooth niet standaard aan zetten
in gebieden met nauwelijks verbinding vliegtuigmodus inschakelen. Anders zoekt hij de ganse tijd naar verbindingen. (Nu, In Belgiƫ in ardennen hebben we er waarschijnlijk meer last van dan Nederland)
synchronisaties die je niet nodig hebt uitzetten
software updates uitvoeren

en af en toe eens kijken bij je instellingen wat er het meest verbruikt (obsmapp volgt op wordfeud met 2 %):

Davy De Groote

Corryabbink

Hisko ik heb een simkaart erin zitten. Ik zal de synchronisatie uitzetten.

Davy ook bedankt voor de adviezen. Ik zal dat schermpje in de gaten houden en de functies die niet ter zake doen uitzetten.

Allebei reuze bedankt :duim: Zo langzamerhand word ik door jullie wegwijs gemaakt. Ik ben een dummy op dat gebied blijkt me en dat terwijl ik dacht dat ik me er aardig mee redden kon ;D
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Corryabbink

Dankzij jullie adviezen en het schermpje van Davy heb ik een grote batterij verbruiker gevonden.
De radio stond op "afspelen op de achtergrond". Zonder oortje is dat niet te horen!
Nu maar eens weer proberen hoelang de batterijen het volhouden :rolleye:
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"