Foto van een verstoorde watersnip?

Gestart door Dirk van Opheusden, september 08, 2012, 09:35:37 AM

Vorige topic - Volgende topic

Dirk van Opheusden

De superlatieven vliegen je in de commentaren om de oren, maar is dit niet gewoon een foto van een verstoorde watersnip?
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=329032&recent=1&db=1
Ik heb geen verstand van fotograferen, misschien vergis ik me en is de foto van grote afstand genomen?
Dirk van Opheusden

Norman

Dirk,

Ik begrijp je gevoel, maar aan de hand van deze foto is de situatie niet te beoordelen.
De snip kan ook door een predator zijn opgejaagd of een onverwachte knal, of.......

SlechtValk

Citaat van: Norman op september 08, 2012, 22:14:32 PM
Ik begrijp je gevoel, maar aan de hand van deze foto is de situatie niet te beoordelen.
De snip kan ook door een predator zijn opgejaagd of een onverwachte knal, of.......

Toch doet het op de camera gerichtte oogje mij vermoeden dat Dirk het wel eens bij het rechte eind zou kunnen hebben.

Wel vraag ik me af waarom het hier op het forum terecht komt en niet gewoon op het forum (of commentaarsysteem) van birdpix zelf.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Norman

Citaat van: SlechtValk op september 08, 2012, 23:16:14 PM
Citaat van: Norman op september 08, 2012, 22:14:32 PM
Ik begrijp je gevoel, maar aan de hand van deze foto is de situatie niet te beoordelen.
De snip kan ook door een predator zijn opgejaagd of een onverwachte knal, of.......

Toch doet het op de camera gerichtte oogje mij vermoeden dat Dirk het wel eens bij het rechte eind zou kunnen hebben.

Wel vraag ik me af waarom het hier op het forum terecht komt en niet gewoon op het forum (of commentaarsysteem) van birdpix zelf.

Omdat de grenzen van een fotograaf anders liggen dan voor een vogelaar misschien? 

Yeronimo

Eén van de antwoorden spreekt toch wel boekdelen...

CiteerGebruiker: hendrikvanderveen op Do 06 Sep 2012, 21:17
De druppels maken de opname af. Jammer dat hij van de camera wegvliegt. Maar helaas doen ze dat meestal!
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Marcel van kammen

Citaat van: Yeronimo op september 12, 2012, 10:19:36 AM
Eén van de antwoorden spreekt toch wel boekdelen...

CiteerGebruiker: hendrikvanderveen op Do 06 Sep 2012, 21:17
De druppels maken de opname af. Jammer dat hij van de camera wegvliegt. Maar helaas doen ze dat meestal!

Spreekt inderdaad boekdelen: uit een foto als deze valt niet op te maken of er verstoring heeft opgetreden. Als ik in een vogelkijkhut zit en een vogel besluit op een gegeven moment weg te vliegen,dan doet ie dat altijd van je af en nooit voluit richting kijkhut...dan vliegt ie er tegenaan namelijk.
Verstoringsgeneuzel moeten we ook niet gaan overdrijven hoor, elke foto van een opvliegende vogel kan verstoring betekenen dan.

Dirk van Opheusden

CiteerVerstoringsgeneuzel moeten we ook niet gaan overdrijven hoor
Terechte nuancering, geef ik toe. Als ik van iedere vogel die ik in mijn leven zelf per ongeluk verstoord heb een foto had gemaakt, dan had ik inmiddels heel wat harde schijven vol gehad. Er is natuurlijk niet bij elke foto van een opvliegende vogel sprake van opzet of laakbaar gedrag van de fotograaf.
Dirk van Opheusden

javahol

Het lijkt een beetje dwangmatig te worden!!!!!!
Jan van Holten

Dirk van Opheusden

CiteerHet lijkt een beetje dwangmatig te worden!!!!!!

Wat lijkt een beetje dwangmatig te worden? Als het om de opmerking gaat waarmee ik dit topic begon: ik gaf toch al aan dat ik de nuancering van mijn 'Verstoring?!'-geroep terecht vond?
Dirk van Opheusden

javahol

Citaat van: Dirk van Opheusden op oktober 15, 2012, 15:14:34 PM
CiteerHet lijkt een beetje dwangmatig te worden!!!!!!

Wat lijkt een beetje dwangmatig te worden? Als het om de opmerking gaat waarmee ik dit topic begon: ik gaf toch al aan dat ik de nuancering van mijn 'Verstoring?!'-geroep terecht vond?

Ik was een beetje obstinaat misschien, maar als jezelf alweer de zaak nuanceert begin zo'n topic als dit dan niet. Het is al zo'n hetze en extra voer voor de natuur-vertroetelaars en anderen die het liefst alle natuur zouden willen afsluiten.
Jan van Holten

Dirk van Opheusden

Soms steek ik gaandeweg iets van een ander op en dan nuanceer ik mezelf graag. Ik heb de wijsheid ook niet in pacht. En graag wat meer natuur-vertroetelaars en wat minder Henk Blekers op deze aarde.
Dirk van Opheusden