Ideeen voor maandopdrachten

Gestart door Botervlieg, mei 22, 2012, 08:39:57 AM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Hoi allemaal,

Ik heb soms wel wat ideeen voor maandopdrachten. Misschien een idee om dat met elkaar te verzamelen.

- Vogels & het weer
Bijv bij warm weer vogels die liggen te zonnen, bij regen dat vogels schuilen, bij harde wind dat je ziet dat de vogel er last van heeft, etc.

Groetjes, Marleen

lennartv

Ik vraag me af of dat zoveel zin heeft, want volgens mij mag de winnaar dat zelf verzinnen.
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Botervlieg

Citaat van: lennartv op mei 22, 2012, 10:00:25 AM
Ik vraag me af of dat zoveel zin heeft, want volgens mij mag de winnaar dat zelf verzinnen.

Klopt, maar ik lees wel eens dat ze geen idee hebben. Nou bij deze dus ideeen....

Groetjes, Marleen

GijsB

Misschien leuk om een keer een andere soortgroep als onderwerp te nemen voor de maandopdracht?
Gijs

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

willemxd


GijsB

Citaat van: Vincent Hart op juni 04, 2012, 17:01:49 PM
Insecten bijvoorbeeld?

Bijvoorbeeld, of reptielen (al is het daar komende tijd het weer niet voor :( ), of alleen vlinders of libellen
Gijs

lennartv

Citaat van: Vincent Hart op juni 04, 2012, 17:01:49 PM
Insecten bijvoorbeeld?

Liever niet! Houdt het maar gewoon bij vogels ;)  Reptielen zou voor mij wel heel erg lastig zijn omdat ik in Zeeland woon en daar hebben we niet zo veel reptielen.
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Botervlieg

Misschien...

- Vogels met een bepaalde kleur in hun verenpakket?
- Vogels met schaduw en/of spiegelbeeld en/of silhouet
- Vogels met een ander beest... (als voer in de mond en/of gewoon nog een ander beest op de foto dat geen vogel is?)
- Twee soorten vogels op één foto
- Zoveel mogelijk vogels op één foto of zoveel mogelijk verschillende vogels op één foto
- Vogels vliegend

GijsB

Citaat van: lennartv op juni 04, 2012, 21:09:22 PM
Citaat van: Vincent Hart op juni 04, 2012, 17:01:49 PM
Insecten bijvoorbeeld?

Liever niet! Houdt het maar gewoon bij vogels ;)  Reptielen zou voor mij wel heel erg lastig zijn omdat ik in Zeeland woon en daar hebben we niet zo veel reptielen.

Och, niks mis met insecten toch, aan een grote telelens heb je niks, maar vlinders en libellen zijn echt ontzettend fotogeniek
Gijs

Folkert Jan

Citaat van: dralion13 op juni 05, 2012, 21:13:01 PM
Citaat van: lennartv op juni 04, 2012, 21:09:22 PM
Citaat van: Vincent Hart op juni 04, 2012, 17:01:49 PM
Insecten bijvoorbeeld?

Liever niet! Houdt het maar gewoon bij vogels ;)  Reptielen zou voor mij wel heel erg lastig zijn omdat ik in Zeeland woon en daar hebben we niet zo veel reptielen.

Och, niks mis met insecten toch, aan een grote telelens heb je niks, maar vlinders en libellen zijn echt ontzettend fotogeniek

Is er al een opdracht voor juni? Vlinders/libellen is allicht leuker in juli
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Botervlieg

Ideeën voor maandopdracht...

Zoveel mogelijk verschillende soorten uit 1 familie op 1 foto.

Bijv kraai, ekster, kauw, gaai?
of verschillende meeuwen op 1 foto
Verschillende eenden, ganzen etc.
Of van welke familie het je ook maar lukt.

of niet uit 1 familie maar gewoon zoveel mogelijk verschillende soorten op 1 foto.

augustvansteensel

Jagende / vogels met prooi lijkt me een mooie maanopdracht.
( met zo nu en dan een bloederig tintje... :-\)
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!