Wat doet dat nummer 07-13

Gestart door Andre321, augustus 10, 2012, 16:41:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Andre321

Hoi
Weet iemand wat dat nummer 07-13 doet op deze vogel uit Friesland

------------start kopiëren----------------------------

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/70292539
Buizerd - Buteo buteo gezien op 2012-06-21 Terwispeler grootschar
Foto's:












bij voorbaat dank Andre

------------einde kopiëren----------------------------

Jeroen Nagtegaal

Dat is een deel van het ringnummer. Gevangen op een ringbaan?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

HPM

Herman van der Meer

Klaas van Dijk

Zie bijvoorbeeld ook http://home.kpn.nl/~menork/map5/roofvog2011-2012.htm Wat naar onderen scrollen en daar staat een foto van een Buizerd met gestempelde veren. Zie verder www.menork.nl



Jeroen Nagtegaal

Al ingevoerd in www.griel.nl? Ben wel benieuwd naar de ringdatum. Mogelijk is er maar een deel van het ringnummer gestempeld omdat het een jong is?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Oenanthe

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op augustus 11, 2012, 17:15:16 PM
Mogelijk is er maar een deel van het ringnummer gestempeld omdat het een jong is?

Waarom zou je dat nou doen?
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

HPM

Het lijkt mij nogal overbodig omdat de leeftijd ongetwijfeld in de administratie staat.
Voor de identificatie lijken mij die 4 cijfers ruim voldoende. Stel dat ze met 0700 zijn begonnen dan kunnen ze zo toch 9299 buizerds markeren.
Het stempelen van het hele nummer zou vast wel een flesje stempelinkt meer kosten.  ;)
Maar ik denk dat de kans op foute aflezing bij zo'n kort nummer kleiner is dan bij het volledige nummer.
Ik vind het wel een leuke methode want dat kan een heleboel extra terugmeldingen opleveren.
Herman van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Oenanthe op augustus 11, 2012, 17:27:00 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op augustus 11, 2012, 17:15:16 PM
Mogelijk is er maar een deel van het ringnummer gestempeld omdat het een jong is?

Waarom zou je dat nou doen?
Om ook data te verzamelen van de jongen. Het volledige ringnummer zal niet passen als de vleugels nog niet geheel zijn ontwikkeld. Daarbij geven 4 cijfers al een redelijke zekerheid. Zoveel ringers zijn er volgens mij niet die (mogen) stempelen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Andre321

Griel werkt niet of ik ben te ongeduldig.
in elk geval is het een heel jong beest, waarschijlijk nestjong net vleigvlug.
anderen hebben gezien dat een havik het jong pakte of dat een havik op enkele meters van ons wegvloog en de dode buizerd, die nog warm was, achter liet.
maar vooralleduidelijkheid, dat griel is me niet gelukt.
maar sturen ze me dan wat gegevens toe ? Het liep vast bji googlemaps, als ik daar twijzel, drachten, leeuwarden of amsterdam in voerde, het deed niets. en teon zette ik hem op campatibileitest mode en toen waren alel ingevoerde gegevens weg.

Jeroen Nagtegaal

Heb je het ook geprobeerd om hem opnieuw in te voeren met de Compabiliteitsweergave aan?

Anders kun je hem ook melden door dit PDF in te vullen en per post te sturen. of te mailen naar info@vogeltrekstation.nl

Als je succesvol de gegevens meld van de gevonden vogel, dan ontvang je de ringgegevens.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Andre321

juist toen ik daar p drukte raakte ik alle gegevens kwijt. en toen was het niet leuk meer...want je moet nog al wat invullen

Jeroen Nagtegaal

Klopt. Eventueel wil ik hem ook wel invoeren. Kun je me dan de vindplaats, datum, en je mailadres naar mij mailen?

Mijn adres is jhc.nagtegaal@gmail.com
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Andre321

Nou, nog maar een keer geprobeerd. weer allerlei (andre errors, na lang wachten kwam google maps nu wel up) errors, zodat het formulier niet wilde verzenden. Tenslotte toch nog dit ontvnagen.


Citeerartelijk dank voor uw melding van een geringde vogel met ringnummer:[/size]Ringnummer: NLA  ...6160713
De gegevens van deze ring zijn helaas nog niet aanwezig in het systeem en worden nagevraagd bij de ringeigenaar. Zodra de ringgegevens bij ons zijn binnengekomen, ontvangt u bericht van ons met deze gegevens.Het melden van geringde vogels is belangrijk! Ze geven ons informatie over trek en overleving van onze wilde vogels die kan worden gebruikt voor wetenschap en bescherming.Met vriendelijk groet,Vogeltrekstation – Dutch centre for Avian Migration and Demography
Postbus 50, 6700 AB  WAGENINGEN
[/size], Nederland[/size][/size][/font]

Klaas van Dijk

hoi André,

Vermoedelijk is het ringnummer dus nog niet ingevoerd door de ringer. Ik heb op het forum Ringersnet ook even melding van je vondst gedaan, dus wellicht krijg je via deze weg ook wel antwoord.

Het is algemeen bekend dat Griel één van de meest beroerde programma's is die er bestaan. Dus geen wonder dat ook jij er problemen mee ondervindt. Zelf net ook weer eens vastgelopen: het programma reageert niet meer. Eindverantwoordelijke voor Griel is de Akademiehoogleraar Vet ( http://www.nioo.knaw.nl/users/lvet/ ). Dus stuur haar maar een mail dat het ook bij jou niet werkt.

Groetjes, Klaas


Andre321

Citeer[/size]De ringer stempelt de vliegveren voor onderzoek. Op 28-5 heb ik deze Buizerd geringd,  op 7-6 is hij gestempeld, toen was deze vogel wel wat achter qua gewicht.[/font][/size][/font][/color][/size][/size]Ik meld deze vondst in Griel en mail je de melding door met gegevens.[/font][/size][/font][/color]
[/size]
[size=78%]Via een medeexcursieganger de gegevens gekregen.[/size]