<verwijder de geselecteerde waarnemingen>

Gestart door RonJMBerkhout, augustus 10, 2012, 10:26:21 AM

Vorige topic - Volgende topic

RonJMBerkhout

Ik geloof dat sinds oktober 2011 de link "verwijder de geselecteerde waarnemingen" is toegevoegd bij elk lijst van eigen waarnemingen die je aanmaakt. Zelfs als je alleen al op "mijn waarnemingen" drukt. Dit laatste doe ik heel vaak en daarom vind ik het wel een beetje enge dat onderaan de pagina die wisfunctie te vinden is. Ik begrijp dat dit wissen gebeurt zonder verdere waarschuwing (dat staat er letterlijk zo bij vermeld).

Al met al begrijp ik dit niet. De kans is nu groot dat men per ongeluk op die wisfunctie drukt. En dan wat gebeurt er? Raak je dan alle waarnemingen kwijt? Of alleen die op die pagina (dus 1-20)? Ik ga het zelf niet uitproberen, maar ik vraag me af hoe de ervaringen hiermee zijn. Is het echt een "boobytrap"? Of is de schade toch te herstellen? Kan ik echt 10000 waarnemingen met een druk op de knop wissen?

Heeft iemand daar nare ervaringen me gehad? Ik ben benieuwd!

Met vriendelijke groet

Ron

wouterbosgra

Nooit gehad, maar dit probleem is in 5 sec door Hisko op te lossen met een javascriptje van 2 regels. Het toverwoord is de functie "confirm". Dan kan die nare waarschuwing er ook vanaf.

Botervlieg

Er staat: "verwijder de geselecteerde waarnemingen".

Zolang jij geen waarnemingen selecteert (vakje aanvinken), gebeurt er dus sowieso niets.

Het zou bijzonder zijn als je "per ongeluk" de vakjes aanklikt en dan ook nog "per ongeluk" op die link klikt.

Groetjes, Marleen

RonJMBerkhout

Citaat van: M. Baltus op augustus 10, 2012, 11:05:03 AM
Er staat: "verwijder de geselecteerde waarnemingen".

Zolang jij geen waarnemingen selecteert (vakje aanvinken), gebeurt er dus sowieso niets.

Het zou bijzonder zijn als je "per ongeluk" de vakjes aanklikt en dan ook nog "per ongeluk" op die link klikt.

Groetjes, Marleen
Aha! Dus dit geschiedt alleen als ik de hokjes heb aangevinkt!

Dat is dan weer een gerustelling.

Bedankt!


Botervlieg

Bij mijn weten wel.

Maar uitproberen op eigen risico  ;D

Groetjes, Marleen

SlechtValk

Citaat van: M. Baltus op augustus 10, 2012, 11:05:03 AM
Zolang jij geen waarnemingen selecteert (vakje aanvinken), gebeurt er dus sowieso niets.

Neemt natuurlijk niet weg dat een bevestiging voor verwijderen wel zo veilig is... we willen natuurlijk niet per ongeluk waarnemingen verwijderen!

EDIT: ik weet niet zeker of dat niet al gebeurt, heb het zelf momenteel niet geprobeerd
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.