beheer Kruisberg

Gestart door Geum rivale, juli 31, 2012, 12:46:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

Geum rivale

Wie beheert eigenlijk de zuidhellingen van de Kruisberg bij Wahlwiller, en dan met name de graanakker(s) ten oosten van de Botterweck? Het viel me gisteren nl. op dat de vegetatie verruigt; kennelijk is de Haver vorig jaar niet geoogst/ gemaaid, met als gevolg dat de zeldzame soorten verdrongen worden door ruigtesoorten, en dat is buitengewoon jammer voor een unieke plek als deze.
Kees van Reenen

theomuusse


theomuusse

Ik vraag me veel meer af hoe het toch komt dat er zoveel mensen gewoon over de twee hekken heen stappen zonder toestemming...
Theo

Norman

Is ook niet eens nodig om zonder toestemming dergelijke gebieden clandestien te betreden, Theo. SBB is bepaald niet moeilijk met het verlenen van vergunning t.b.v. inventarisatie bijvoorbeeld. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen.  ;)

Geum rivale

Voor de belangstellende zal ik hier zelf mijn eigen vraag maar even beantwoorden. Ik heb nl. naar SBB Zuid-Limburg gebeld met de vraag hoe het zat. Het bleek te gaan om een experiment, om i.p.v. het gewas klepelen het zaad te oogsten en weer te zaaien, om zodoende minder graan en meer 'onkruid'-zaad terug te brengen om de akker(s); zoiets. Helaas blijkt de proef mislukt te zijn en hebben verstoringssoorten te veel kansen gekregen, dus wordt er nagedacht over een andere, betere beheersvorm.
Kees van Reenen