Elasmuncha grisea?

Gestart door vanmiddelkoop, juni 18, 2012, 19:39:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

vanmiddelkoop

Na wat zoekwerk kwam ik uit op Elasmuncha Grisea,
klopt dit?
Groeten Betty

beetlestitch

lijkt voor mij meer op curculio nucum maar ik ben geen snuitkeveroloog. groeten toon.
Toon Keukelaar

vanmiddelkoop

Ja die lijkt er ook wel veel op,ik heb er ook heel geen verstand van en ben gewoon maar een beetje aan het zoeken.
Vast bedankt voor je reacties.
Groeten Betty

Arp

Waar is de kever gefotografeerd ?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

vanmiddelkoop

In de Vogezen op de Bollenberg.
Geweldige plek ,bloemen kevers vlinders,smaragdhagedissen,van alles!
Groeten Betty

Arp

Ik heb er qua habitus nogal een pellitus-gevoel bij en als ik de plaat vergroot lijkt dat wat in eerste instantie op een haarkam lijkt ook meer het kontje te zijn dat onder de dekschilden uitkijkt ?

Heb je misschien nog een versie met meer kever en minder achtergrond (c.q. het schildje en het kontje supergroot) ?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

vanmiddelkoop

#6
Ik heb helaas niet het kontje heel groot in voorraad,maar heb een foto heel erg vergroot,misschien kun je er wat mee.
Hij staat iets naar boven in een nieuw bericht-snuitkever.
Ik weet niet hoe ik hier nu nog een foto bij moet voegen en Ruud,mijn man is al naar bed,vandaar.
Groeten Betty

Arp

Hoi Betty, bedankt voor de foto - ik heb hem even aan jouw berichtje toegevoegd en haal het andere topic dadelijk weg. Dan blijft het wat lekkerder bij elkaar.

Ik blijf bij pellitus, maar ben geen keverkenner - wellicht wil Theodoor zich er nog eens over uitspreken als hij terug is.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

vanmiddelkoop

Hallo Arp,
Ik wacht het nog even af,vast hartstikke bedankt voor alle moeite.
Groeten Betty