Hoofdmenu

Welke marter?

Gestart door ubels, mei 22, 2012, 19:13:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

ubels

Aangezien de experts het niet eens zijn, ben ik wel benieuwd wat mensen hier van maken. Welke marter is dit?


Groet,


Richard

Rikstar

ik zou zeggen boom, maar ik ben geen expert.


met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Rob Koelman

Vanwege de opvallend grote oren zou ik zeggen een boommarter.

Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Aaldrik pot

Hoi Richard,

Ik denk dat het uiteindelijk niet met zekerheid te zeggen is, maar zoals Rob ook al zegt doen de grote oren denken aan boommarter. Wat daar ook nog voor pleit is de contrastarme vacht. Op IR-beelden van cameravallen is er bij een steenmarter vaak een sterk contrast tussen het lijf (licht, want witte ondervacht) en de poten (donker, want geen of veel minder lichte ondervacht).


Wel een bizarre plek trouwens, maar ik kijk nergens meer van op met een boommarter in een tuin in de Groningse wijk Beijum...


Groet Aaldrik
Aaldrik Pot

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Aaldrik pot op mei 30, 2012, 21:15:33 PM
Wel een bizarre plek trouwens, maar ik kijk nergens meer van op met een boommarter in een tuin in de Groningse wijk Beijum...
Is dit een aanname van de foto-locatie of zekerheid.
Ik neem even aan dat Richard Ubels is die zich ook bezig houdt met mezenonderzoek, en het zodoende ook in het Lauwersmeer kan zijn.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Rene Janssen

Citaat van: Aaldrik pot op mei 30, 2012, 21:15:33 PM
Ik denk dat het uiteindelijk niet met zekerheid te zeggen is
@ Aalrik: Dit is toch een prima boommarter? De kenmerken noem je daarna op.


Super gave waarneming, Richard!
René Janssen

maurice.lahaye

Ja hoor, prima boommarter. Welke expert is het er niet mee eens? Maar vooral: op grond waarvan? De grote oren en vacht laten toch echt een boommarter zien. Geen twijfel mogelijk.

Groet,
Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

Rob Koelman

De waarneming wel invoeren natuurlijk! (Al dan niet vervaagd of onder embargo)

Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Rob Koelman

Citaat van: Aaldrik pot op mei 30, 2012, 21:15:33 PM
Hoi Richard,

Ik denk dat het uiteindelijk niet met zekerheid te zeggen is, maar zoals Rob ook al zegt doen de grote oren denken aan boommarter. Wat daar ook nog voor pleit is de contrastarme vacht. Op IR-beelden van cameravallen is er bij een steenmarter vaak een sterk contrast tussen het lijf (licht, want witte ondervacht) en de poten (donker, want geen of veel minder lichte ondervacht).


Wel een bizarre plek trouwens, maar ik kijk nergens meer van op met een boommarter in een tuin in de Groningse wijk Beijum...


Groet Aaldrik


Dag Aaldrik,

Die waarneming uit Beijum ken ik nog niet. Heb je hier meer informatie over? Is de waarneming ingevoerd?

Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

maurice.lahaye

http://waarneming.nl/waarneming/view/68865968

Wel vervaagd, maar het dier is natuurlijk allang doorgelopen  ;) .

Maurice
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

Rob Koelman

#10
Citaat van: maurice.lahaye op mei 31, 2012, 15:41:49 PM
http://waarneming.nl/waarneming/view/68865968

Wel vervaagd, maar het dier is natuurlijk allang doorgelopen  ;) .

Maurice


Wauw!

De volgende keer dat ik in Groningen-stad een marter tegenkom toch wat beter kijken. Tot nu toe ben ik hier alleen steenmarters tegengekomen (zijn beslist niet zeldzaam hier).

Rob
Met vriendelijke groet, Rob