Wensen voor ObsMapp / Wishes for ObsMapp

Gestart door hiskodevries, september 02, 2011, 14:14:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gerard Troost

Citaat van: r.schwartz2 op mei 03, 2012, 17:39:38 PM
De Theklaleeuwerik kan ik niet invoeren?

Groetjes Roel.
Heb je de soorten gedownload vanaf observado (kun je kiezen)
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Roel Schwartz

Oké Gerard bedankt, had il niet gedaan. :blink:
M.v.g.,

Roel Schwartz.

peter01

Citaat van: Alex Kwak op april 19, 2012, 09:37:51 AM
Citaat van: hiskodevries op april 19, 2012, 09:07:02 AM
Je hebt bij locatiegegevens nog steeds de mogelijkheid om de gebiedsnaam te tonen.
Kan dit gewijzigd worden naar een klein knopje in het invoerscherm waar je die even kan ophalen om te checken of je goed bent ?

Lijkt mij een goed plan.


Werkt deze optie ook in het buitenland?
Ik heb net een week in het buitenland met ObsMapp [ waarom eigenlijk die pp aan het eind?]
ingevoerd dat ging prima. Eenmaal slechte/geen gps met veel zon op het scherm zorgde voor veel rare waarnemingen in 'Eindhoven Stationsgebied'
ipv ergens in Slovenie.  Dat zou zeer handig zijn om dat ter plekke te kunnen checken.




PS overigens werkt verplaatsen van die waarnemingen (van Eindhoven stations gebied)  naar de juiste locatie via waarneem.nl ook niet wegens
check (buiten werkgebied). Ik heb de 8 waarnemingen maar opnieuw ingevoerd, is er een slimmere truc?

-- met vriendelijke groet
-- Peter

Alex Kwak

Citaat van: peter01 op mei 06, 2012, 18:05:24 PM
Citaat van: Alex Kwak op april 19, 2012, 09:37:51 AM
Citaat van: hiskodevries op april 19, 2012, 09:07:02 AM
Je hebt bij locatiegegevens nog steeds de mogelijkheid om de gebiedsnaam te tonen.
Kan dit gewijzigd worden naar een klein knopje in het invoerscherm waar je die even kan ophalen om te checken of je goed bent ?
Lijkt mij een goed plan.

Werkt deze optie ook in het buitenland?

Ja, maar denk aan de mobiele kosten!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

peter01

Citaat van: Alex Kwak op mei 06, 2012, 18:18:59 PM
Citaat van: peter01 op mei 06, 2012, 18:05:24 PM
Citaat van: Alex Kwak op april 19, 2012, 09:37:51 AM
Citaat van: hiskodevries op april 19, 2012, 09:07:02 AM
Je hebt bij locatiegegevens nog steeds de mogelijkheid om de gebiedsnaam te tonen.
Kan dit gewijzigd worden naar een klein knopje in het invoerscherm waar je die even kan ophalen om te checken of je goed bent ?
Lijkt mij een goed plan.

Werkt deze optie ook in het buitenland?

Ja, maar denk aan de mobiele kosten!


Vraag verkeerd gesteld, werkt deze optie ook in het buitenland en __offline__
-- met vriendelijke groet
-- Peter

Alex Kwak

Citaat van: peter01 op mei 06, 2012, 18:43:23 PM
Vraag verkeerd gesteld, werkt deze optie ook in het buitenland en __offline__

Nee, deze info is niet bekend binnen ObsMapp en wordt van wn.nl gehaald. Is dus niet offline beschikbaar.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan-Jaap Spaargaren

Hoi Alex,

Geweldig dat je bij de invoer van een soort kan switchen tussen Nederlandse en Wetenschappelijke taal.  :duim:
Maar kan de tweede taal erbij getoond worden? (zoals voorheen voordat de switch-mogelijkheid er was)
Dus als hij op Nederlands staat de wetenschappelijke in het klein eronder en vice versa? Dat zou heel handig zijn.

m.v.g. Jan-Jaap

Wouter van der Ham

Dat kan al, ga naar instellingen -> soortgroepinstellingen -> activiteiten, kleden -> klik op een soortgroep en vink aan dat je ook de wetenschappelijke naam wilt zien.  :blink:
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Alex Kwak

Citaat van: Jan-Jaap Spaargaren op mei 10, 2012, 22:22:40 PM
Maar kan de tweede taal erbij getoond worden? (zoals voorheen voordat de switch-mogelijkheid er was)
Dus als hij op Nederlands staat de wetenschappelijke in het klein eronder en vice versa? Dat zou heel handig zijn.

Instellingen -> Soortgroepinstellingen -> Activiteiten, kleden etc -> <jouw soortgroep> -> Secundaire soortnaam
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan-Jaap Spaargaren

Citaat van: Alex Kwak op mei 10, 2012, 22:47:33 PM
Citaat van: wouteren3 op mei 10, 2012, 22:26:15 PM
Ik was eerder  B)

En je had zelfs meer getyped  ;D

Dank, dank, dank allemaal. :duim:
Zit nu wel ver weggestopt zeg. Ik had het meer verwacht bij Gebruikersinstellingen, zeker omdat ik dit voor alle soortgroepen handig vind. Nu moet ik het een heleboel keren instellen.  :wacko: Maar OK. Nou maar hopen dat bij de volgende update de instellingen behouden blijven. ;)

m.v.g. Jan-Jaap

hiskodevries

vanmiddag met de multimedia module gespeeld.
dat wordt heel fraai
we zouden nog wat meer foto`s beschikbaar moeten maken, maar het is al heel aardig. Keep tuned.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

hiskodevries

tenzij je een device hebt zonder sd kaart zoals de tegenwoordige topmodellen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Wouter van der Ham

Gelukkig past dat nog op mijn sd kaart.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Maarten Sluijter

Ik ben erg benieuwd hier naar, de enige belangrijke optie die nog niet hier beschikbaar was en wel op WnPda. Ik heb gelukkig nog 3,53 GB beschikbaar.
.

Lanius

Citaat van: Alex Kwak op mei 10, 2012, 22:47:33 PM
Citaat van: wouteren3 op mei 10, 2012, 22:26:15 PM
Ik was eerder  8)

En je had zelfs meer getyped  ;D

Ik was eerst! Het staat immers in de handleiding :-p


Mijn grootste wens voorlopig: kaartje oproepen waarbij je bv alle waarnemingen van 1 bepaalde soort ziet. Handig bij broedvogelinventarisatie. Je kan nu een kaartje oproepen, maar daar staan alle waarnemingen in (als je met cursor over oranje bol gaat zie je de ingevoerde soort) en niet altijd handig om te zien of je daar nu al een winterkoning hebt ingevoerd of niet.
Davy De Groote

Alex Kwak

Citaat van: Lanius op mei 12, 2012, 23:45:59 PM
Mijn grootste wens voorlopig: kaartje oproepen waarbij je bv alle waarnemingen van 1 bepaalde soort ziet.

Is dat over alle waarnemingen van 1 dag of meerdere dagen?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

escher

Even reargeren op Davy De Groote zijn wens. Bij het instellen van de BMP tool krijg je  (nu nog) geen kaart in beeld.
Voor hett BMP gedeelte zou het in de toekomst perfect zijn als dit wel mogelijk word zodat je je waarneming op de goede plek  kan zetten. Het zou dan uiteindelijk ook perfect zijn dat je op die kaart (misschien in een andere stipkleur) je al ingevoerde waarnemingen van die soort op het kaartje kunt zien staan van die ronde voor dat gebied.
Nu is het nogal omslachtig om steeds de kaart naar voren te moeten halen. Veel klikjes voor een bmp waarneming.
De perfecte bmp tool zou zijn als alles op het display komt; soorten links, kaart in het midden, en broedcodes rechts, centraal onderin de ok knop. Weet dat dit natuurlijk niet op een smartphone kan, maar voor de toekomst op een tablet zou perfect zijn.
Groeten Carl
Groeten Carl Zuhorn

Lanius

#262
Hallo,

wat ik bedoel: ik gebruik dus de BMP tool.
Ik noteer alle soorten. Vroeger gebruikte ik daarvoor een kaartje in het veld. Zag ik mijn 15de tjiftjaf, dan moest ik soms eens op kaartje kijken of ik die zangpost daar al had ingevoerd of niet (wanneer je bijna 200 waarnemingen invoert op een ochtend, weet je niet meer alle tjiftjaffen zitten die je al hebt ingevoerd).

Momenteel ga ik naar menu < Google maps < Menu < Waarnemingen
en krijg ik onderstaand kaartje (normaal veel meer bollen bij een bmp)

http://imageshack.us/photo/my-images/715/bmpb.png/

Nu moet ik nog eens op iedere waarneming gaan klikken om te zien wat het is en om te weten of ik bv in dit bosje die tjiftjaf al heb aangeduid of niet (bij weinig bollen is dat geen probleem, maar als je 30 zangposten hebt van allerlei soorten in een bosje, is dat al moeilijker).
Als ik nu bovenstaand kaartje zou kunnen oproepen voor enkel de Tjiftjaffen... was dit perfect.
Davy De Groote

Gerard Troost

Citaat van: Lanius op mei 14, 2012, 14:10:18 PM
Als ik nu bovenstaand kaartje zou kunnen oproepen voor enkel de Tjiftjaffen... was dit perfect.
Davy, voor alle duidelijkheid. Ik neem aan dus alleen alle "vandaag" ingevoerd tjiftjaffen? (Want die van gisteren zijn "niet meer belangrijk")
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Alex Kwak

Citaat van: escher op mei 13, 2012, 12:59:28 PM
De perfecte bmp tool zou zijn als alles op het display komt; soorten links, kaart in het midden, en broedcodes rechts, centraal onderin de ok knop. Weet dat dit natuurlijk niet op een smartphone kan, maar voor de toekomst op een tablet zou perfect zijn.

Zoiets? (PhotoShop doet wonderen)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

escher

We roepen wat en je maakt er meteen iets moois van (nu dan nog met photoshop)
Dit is wat ik bedoel, geniaal. De bevestegings knop - ok knop moet wel duidelijk centraal staan.
In produktie zou ik zo zeggen ;-)
Groeten Carl
Groeten Carl Zuhorn

Wouter van der Ham

Ziet er goed uit  :duim: (en dan nog bij het gedrag 'alle' ;) )
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Gerard Troost

Citaat van: Alex Kwak op mei 14, 2012, 17:27:34 PM
Zoiets? (PhotoShop doet wonderen)
Woei Alex, als dat lukt denk ik dat er hier en daar wat standbeelden voor je gaan verrijzen!
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Alex Kwak

Citaat van: gtroost op mei 14, 2012, 19:45:31 PM
Citaat van: Alex Kwak op mei 14, 2012, 17:27:34 PM
Zoiets? (PhotoShop doet wonderen)
Woei Alex, als dat lukt denk ik dat er hier en daar wat standbeelden voor je gaan verrijzen!

Ik geloof dat ik in 2014 nog wel wat tijd heb  :P
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Lanius

Citaat van: gtroost op mei 14, 2012, 16:55:26 PM
Citaat van: Lanius op mei 14, 2012, 14:10:18 PM
Als ik nu bovenstaand kaartje zou kunnen oproepen voor enkel de Tjiftjaffen... was dit perfect.
Davy, voor alle duidelijkheid. Ik neem aan dus alleen alle "vandaag" ingevoerd tjiftjaffen? (Want die van gisteren zijn "niet meer belangrijk")

Inderdaad. Voor bmp is het enkel nuttig om de waarnemingen van vandaag te tonen. Aangezien ik alles snel upload heb ik toch nooit waarnemingen van gisteren staan. Maar sommige mensen misschien wel...

@ Alex: voor mij volstaat de soort. Ik hoef er niet bij te weten welke zingen, welke ik zag met nestmateriaal, ... Broedcode vind ik niet zo nodig (ook niet zo nuttig). Het overzicht dient juist voor de algemeenste soorten (bv Tjiftjaf, Heggenmus, Winterkoning, Kleine Karekiet, ...) en het merendeel heeft daar toch de broedcode van zingend/baltsend (en bij eenden "paar").
Davy De Groote