Wensen voor Waarneming.nl

Gestart door hiskodevries, januari 04, 2009, 14:17:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bert Geerdes

Dat is snel!

Zulke grafiekjes bieden gelijk stof tot nadenken. Je hebt al gauw een toename omdat er steeds meer waarnemingen worden ingevoerd.
Je zou eigenlijk een lijn er doorheen willen hebben die het totaal aantal waarnemingen/exemplaren van de hele betreffende soortgroep weergeeft. Dan kun je de trend van de soort vergelijken met de trend van de hele soortgroep en haal je het waarnemerseffect er een beetje uit.

Maar dat zal een stuk ingewikkelder zijn en zo is het ook al geinig. Dank.

Bert Geerdes

hiskodevries

Bert, ik weet het
daar ga ik 'live' niet aan beginnen. Dat is voor organisaties/ personen die de data interpreteren.
Wat je kan doen is een aantal algemene stabiele soorten nemen, het aantal actieve invoerders
en dan die stijgingen/dalingen mee laten wegen in je berekeningen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Theovanv

Doordat waarneming.nl nu een andere soortenindeling hanteert dan het CSNA zit ik qua statistieken met de kwikstaarten. In mijn eigen lijsten kan ik het vakje lokale soorten aanvinken waardoor ik de door mij gehanteerde CSNA lijst kan volgen, maar dit kan niet in de toplijsten op de website. Zou het mogelijk zijn ook daar een selectiehokje te krijgen waardoor in de aantallen en lijsten de kwikstaarten vermeld staan? Er is nu al wel zo'n vakje voor exoten. Ik zou dit heel erg waarderen.
Theo van Veenendaal

hiskodevries

Citaat van: Theovanv op mei 07, 2012, 15:55:07 PM
Doordat waarneming.nl nu een andere soortenindeling hanteert dan het CSNA zit ik qua statistieken met de kwikstaarten. In mijn eigen lijsten kan ik het vakje lokale soorten aanvinken waardoor ik de door mij gehanteerde CSNA lijst kan volgen, maar dit kan niet in de toplijsten op de website. Zou het mogelijk zijn ook daar een selectiehokje te krijgen waardoor in de aantallen en lijsten de kwikstaarten vermeld staan? Er is nu al wel zo'n vakje voor exoten. Ik zou dit heel erg waarderen.
dat had ik al eens getest. die query duurt te lang. Tip vraag bij de CSNA waarom nederland een afwijkende taxonomie hanteert t.o.v. de rest van europa
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Maarten Hotting

CiteerAls je binnen het werkgebied van jouw werkgroep een bigday organiseerd voor individuele leden kun je deze link gebruiken
http://[werkgroep].waarneming.nl/competitie.php?date=2012-04-01
b.v. http://utrecht.waarneming.nl/competitie.php?date=2012-04-01

Als ik in deze link op "een persoon" klink krijg ik de levenslijst binnen het werkgebied te zien en niet zijn daglijst, zoals ik zou verwachten.
Is het mogelijk dat de daglijst van de betreffende waarnemer zichtbaar wordt?
Verder zou ik ook graag de datum van de bigday in het scherm in willen stellen, nu kan dat alleen via de link.
Groet,
Maarten

hiskodevries

Maarten die link neem je toch op binnen de site inclusief de juiste datum.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Theovanv

Citaat van: hiskodevries op mei 07, 2012, 16:31:59 PM
Citaat van: Theovanv op mei 07, 2012, 15:55:07 PM
Doordat waarneming.nl nu een andere soortenindeling hanteert dan het CSNA zit ik qua statistieken met de kwikstaarten. In mijn eigen lijsten kan ik het vakje lokale soorten aanvinken waardoor ik de door mij gehanteerde CSNA lijst kan volgen, maar dit kan niet in de toplijsten op de website. Zou het mogelijk zijn ook daar een selectiehokje te krijgen waardoor in de aantallen en lijsten de kwikstaarten vermeld staan? Er is nu al wel zo'n vakje voor exoten. Ik zou dit heel erg waarderen.
dat had ik al eens getest. die query duurt te lang. Tip vraag bij de CSNA waarom nederland een afwijkende taxonomie hanteert t.o.v. de rest van europa
Ik heb niet zoveel verstand van informatica, maar is niet mogelijk de query anders te formuleren of een langere query mogelijk te maken? Ik zou dit een erg waardevolle toevoeging vinden en ik weet dat er meer mensen zijn die dat vinden.
Theo van Veenendaal

hiskodevries

Citaat van: Maarten Hotting op mei 07, 2012, 17:13:19 PM
CiteerAls je binnen het werkgebied van jouw werkgroep een bigday organiseerd voor individuele leden kun je deze link gebruiken
http://[werkgroep].waarneming.nl/competitie.php?date=2012-04-01
b.v. http://utrecht.waarneming.nl/competitie.php?date=2012-04-01

Als ik in deze link op "een persoon" klink krijg ik de levenslijst binnen het werkgebied te zien en niet zijn daglijst, zoals ik zou verwachten.
Is het mogelijk dat de daglijst van de betreffende waarnemer zichtbaar wordt?
Verder zou ik ook graag de datum van de bigday in het scherm in willen stellen, nu kan dat alleen via de link.
Maarten,
dat vervolgscherm is aangepast.
Als je over zo`n werkgroepscherm beschikt kun je via de regio admin functies 'werkgroepinstellingen'  extra menu opties toevoegen (max. 4)  daar kun je een link met datum onderbrengen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Thijs Fijen

Ik wens ik wens, dat er bij de vogels een geluiden-admin aangesteld word :) Ik merk nog wel eens wat foutjes (en kaart die aan) en zie ook veel ongekeurde waarnemingen. Geluid wordt in de vogelwereld helaas stelselmatig ondergewaardeerd.
Thijs Fijen

hiskodevries

Citaat van: Thijs Fijen op mei 10, 2012, 12:11:35 PM
Ik wens ik wens, dat er bij de vogels een geluiden-admin aangesteld word :) Ik merk nog wel eens wat foutjes (en kaart die aan) en zie ook veel ongekeurde waarnemingen. Geluid wordt in de vogelwereld helaas stelselmatig ondergewaardeerd.
http://waarneming.nl/users_rollen.php?r=8&g=0&rl=0&rl=1&u=0&prov=0
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Thijs Fijen

Ik vermoed dan ook dat veel waarnemingen door andere admins dan Herman worden gekeurd en daar sluipen wat foutjes in (want geluiden worden ondergewaardeerd en het beluisteren kost veel meer tijd dan het bekijken van een foto)
Thijs Fijen

HPM

Citaat van: Thijs Fijen op mei 10, 2012, 12:46:25 PM
Ik vermoed dan ook dat veel waarnemingen door andere admins dan Herman worden gekeurd en daar sluipen wat foutjes in (want geluiden worden ondergewaardeerd en het beluisteren kost veel meer tijd dan het bekijken van een foto)

Ik ben slechts een derderangs 'soundadministrator', zonder rechten om goed- of af te keuren. Andere mensen,  die niet op de door Hisko gegeven lijst staan, hebben die wel.
Foutjes in de beoordeling kunnen ook onstaan doordat een waarneming alleen op basis van een foto is goedgekeurd, zonder naar het geluid te luisteren.

Herman van der Meer

Thijs Fijen

Citaat van: HPM op mei 10, 2012, 12:54:17 PM
Citaat van: Thijs Fijen op mei 10, 2012, 12:46:25 PM
Ik vermoed dan ook dat veel waarnemingen door andere admins dan Herman worden gekeurd en daar sluipen wat foutjes in (want geluiden worden ondergewaardeerd en het beluisteren kost veel meer tijd dan het bekijken van een foto)

Ik ben slechts een derderangs 'soundadministrator', zonder rechten om goed- of af te keuren. Andere mensen,  die niet op de door Hisko gegeven lijst staan, hebben die wel.
Foutjes in de beoordeling kunnen ook onstaan doordat een waarneming alleen op basis van een foto is goedgekeurd, zonder naar het geluid te luisteren.
Oke, duidelijk. Dan blijft mijn wens het zelfde :)
Thijs Fijen

HPM

Citaat van: Thijs Fijen op mei 10, 2012, 13:03:31 PM
Citaat van: HPM op mei 10, 2012, 12:54:17 PM
Citaat van: Thijs Fijen op mei 10, 2012, 12:46:25 PM
Ik vermoed dan ook dat veel waarnemingen door andere admins dan Herman worden gekeurd en daar sluipen wat foutjes in (want geluiden worden ondergewaardeerd en het beluisteren kost veel meer tijd dan het bekijken van een foto)

Ik ben slechts een derderangs 'soundadministrator', zonder rechten om goed- of af te keuren. Andere mensen,  die niet op de door Hisko gegeven lijst staan, hebben die wel.
Foutjes in de beoordeling kunnen ook onstaan doordat een waarneming alleen op basis van een foto is goedgekeurd, zonder naar het geluid te luisteren.
Oke, duidelijk. Dan blijft mijn wens het zelfde :)

Volgens mij zijn er in ieder geval twee mensen die ter beoordeling waarnemingen ook van de geluidskant benaderen.
Herman van der Meer

Thijs Fijen

Hoewel het enigszins tegen mijn uitspraken in het 'schokkend nieuws voor 'lijsters''-topic is: is het mogelijk om de 'work-around' voor Nederland-telt-ze-wel-als-soorten-maar-de-rest-van-de-wereld-niet-soorten in te stellen bij topspotters en maandlijsten en dat soort overzichten. Het gaat hierbij lang niet altijd om onderlinge verschillen. Ik bedoel: een Engelse Kwik in Brabant is best een goede soort en niet iedereen heeft dit jaar een Rouwkwikstaart (bijvoorbeeld).
Thijs Fijen

hiskodevries

Thijs.
Dat is technisch zeer wel mogelijk maar de bijbehorende query heb ik na 2 minuten afgebroken. Die duurt gewoon te lang.
als ik eens flink wat tijd heb duik ik daar nog eens in.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

SlechtValk

Drie wensen/suggesties ter verbetering van waarneming.nl:

1) Automatische verkleining van grote foto's. Simpelweg het uploaden van de originele (grote) foto, welke daarna serverside (of indien mogelijk met javascript/jquery, ik weet niet of dit mogelijk is) verkleind wordt en opgeslagen (waarbij het grote origineel niet meer opgeslagen hoeft te worden, maar indien waarneming.nl in de toekomst misschien meer resources heeft ook de grote behoude kan blijven). Dit heeft als voordeel dat mensen die niet zo goed om kunnen gaan met fotobewerkingsprogramma's (ja ze zijn er nog en ze maken soms ook mooie foto's) toch zonder veel moeite hun foto's kunnen opsturen. Uiteraard heeft het ook een nadeel, namelijk dat het veel meer druk op de server zal leggen. Eventueel kan naast eenvoudig resize ook een crop functie goegevoegd worden, maar dit zal meer user input vereisen, om de hoeken van de crop aan te geven. (als ik mij niet vergis heeft facebook daar een mooi voorbeeld van bij het toevoegen van een profielfoto).

2) Waarneming invoeren aan de hand van EXIF gegevens in een foto. Nu kun je een waarneming invoeren en "later" daar een foto aan toevoegen, het zou mooi zijn als je ook een foto kan opsturen en aan de hand van de GPS-gegevens in de EXIF van de foto automatisch de lokatie en tijd ingesteld zal worden. Helaas is dit vermoedelijk in veel gevallen afhankelijk van punt 1 aangezien bij veel software voor verkleinen veel EXIF gegevens (waaronder GPS) verloren gaan.

3) Accepteren van meer bestandsformaten dan alleen jpg. Zoals png en dergelijke. (en convert deze eventueel serverside naar een formaat dat gewenst is).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

HPM

Citaat van: SlechtValk op mei 16, 2012, 20:51:05 PM

[...]
2) Waarneming invoeren aan de hand van EXIF gegevens in een foto. Nu kun je een waarneming invoeren en "later" daar een foto aan toevoegen, het zou mooi zijn als je ook een foto kan opsturen en aan de hand van de GPS-gegevens in de EXIF van de foto automatisch de lokatie en tijd ingesteld zal worden. Helaas is dit vermoedelijk in veel gevallen afhankelijk van punt 1 aangezien bij veel software voor verkleinen veel EXIF gegevens (waaronder GPS) verloren gaan.

[...]

Hoeveel waarnemers zouden er zijn waarvan coordinaten in de geuploade foto's zitten? Afgezien daarvan overstijgt volgens mij het aantal waarnemingen zonder foto veruit die met foto.
Zolang de camera nog niet ook de determinatie voor je doet (en voor je het veld ikgaat) zou het voor die mensen alleen het zetten van de pijl uitsparen.
Herman van der Meer

Gert Veurink

Ook al is het natuurlijk een flauwekul-lijst, dat zijn alle lijstjes, maar wel leuk... Dus:


Een toplijst soorten met alleen fauna.... Als je nu 'alles' selecteert staan er natuurlijk mensen bovenaan met paddestoelen en planten, dat is geen punt, maar ik zou wel es makkelijker willen zien wie de beestjesmensen zijn.


Misschien ook alleen insecten, of alleen dag + nachtvlinders of of... Ik denk dat het makkelijk is om gewoon te kunnen aanvinken op welke lijsten je allemaal wil vergelijken. Dan kan ik die planten en paddestoelen uitvinken en verder iedereen alles doen wat ie wil vergelijken...
groet!
Gert Veurink



SlechtValk

Ter verbetering van privacy: de mogelijkheid om alle waarnemingen binnen één(/of meerdere) gebruikersspecifiek(e) gebied(en) altijd automatisch te vervagen (tenzei iemand handmatig een uitzondering hiervoor maakt), bijvoorbeeld iemands woonplaats (of wijk).

Ik merk dat ik zelf ivm privacy regelmatig waarnemingen in mijn "achtertuin" niet doorgeef (en hoorde van vrienden van me een soortgelijk verhaal), een dergelijke optie zou hier verandering in kunnen brengen.

Ik weet niet in hoeverre dit te combineren is met ObsMapp of dat dit hiervoor apart geimplementeerd zou moeten worden....
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Wouter van der Ham

Als je dat perse wil kan je toch als je een waarneming invoert bij je huis de waarneming gewoon vervagen, of ben ik nou gek?
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

SlechtValk

Citaat van: wouteren3 op mei 19, 2012, 14:06:10 PM
Als je dat perse wil kan je toch als je een waarneming invoert bij je huis de waarneming gewoon vervagen, of ben ik nou gek?

Dat zou kunnen ja... maar ik merk aan mezelf dat ik dan eerder de waarnemingen NIET invul dan dat ik de "moeite" neem om al die waarnemingen aan te passen. Je zou het namelijk in obsmapp zelf moeten doen en daar is het wijzigen van waarnemingen toch wel enigzins omslachtig... (zeker als het veel waarnemingen zijn).

En ik hoor van een vriend van mij (die erg veel leuke waarnemingen, van zowel vogels, vlinders als zoogdieren doet in zijn stadstuintje) dat hij die om privacy redenen niet invult, dus ik denk dat er meer vraag naar een dergelijke instelling is.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

sytse

Hoi Hisko,

Is er een mogelijkheid om alleen foto's toe te staan die niet voorzien zijn van een signatuur. Het gebeurt te vaak dat de vindplaats van een kwetsbare soort herleid kan worden d.m.v de fotograaf die het belangrijk vindt om zijn naam luid en duidelijk in beeld te hebben. Het doel van waarneming.nl is volgens mij niet de waarnemer, maar de waarneming.

groet Sytse
Sytse

Botervlieg

Twee Wensen ... (voor waarneming 2.0 ?)

- Ik zou het plezierig vinden wanneer je van een gebied de ontwikkeling kunt zien in soorten.
Ik denk dan aan een schema met verticaal de jaren. En horizontaal de soorten (net als soortenkalender, dat je van een soortgroep de soorten onder elkaar krijgt, maar dan met jaren ipv maanden) en dat je dan bijv met icoontjes kunt zien hoe het in de jaren is gegaan.

Over de icoontjes moet denk ik wel even goed nagedacht. Bij vogels kun je denken aan vast aanwezig, incidenteel, alleen op geluid (geluid kan ergens anders buiten de locatie vandaan zijn gekomen dus het zit in de buurt maar geen garantie dat het daar is), etc.

Bij insecten ligt dat weer anders. Hoewel sommige soorten vast aanwezig zijn, elk jaar gemeld worden. Zullen andere dat niet zijn.

Waar het mij om gaat in dit schema is dat je dus kunt zien of soorten vast aanwezig zijn elk jaar of dat een soort pas de laatste jaren gemeld wordt (zegt niets over of het daarvoor niet aanwezig was, maar dan kun je wel in de gaten houden of het nu blijvend is) of dat een soort paar jaar geleden gezien is, dat je nog eens kunt zoeken van was dat nu één keer of zit het hier elk jaar? Deels is dit wel een waarnemerseffect, maar waarneming groeit steeds meer en ik denk dat het daarom best wel een beeld kan geven over wat er wel/niet vast/incidenteel in een natuurgebied is. En dat het ook iets zou kunnen zeggen over het beleid in het gebied. (niet meteen bij het eerste beste gegeven dat anders is....)

Dit schema zou ik ook graag kunnen filteren op met/zonder "bewijs".

- Ik zou het ook plezierig vinden om in de toekomst een soort verzamelpagina te kunnen krijgen van waarnemers en gebieden die ik interessant vind.
Je zou het kunnen vergelijken met wat facebook en twitter doen. Je geeft aan welke gebieden of waarnemers je wilt volgen en in chronologische volgorde komen die waarnemingen in een lijst.
Zodat ik Haarlem, Thijsse's hof, Margreet Kouwenhoven, etc gewoon in één lijst krijg en ze niet zoals nu elke keer los af moet. Ik weet dat je nu notificatie kan maken op sommige dingen, maar ik hoef er niet elke keer mail van. Ik zou graag willen dat wanneer ik daar zin in heb ik even kan kijken.

Groetjes, Marleen



HPM

Citaat van: M. Baltus op mei 20, 2012, 07:08:26 AM
...  Bij vogels kun je denken aan vast aanwezig, incidenteel, alleen op geluid (geluid kan ergens anders buiten de locatie vandaan zijn gekomen dus het zit in de buurt maar geen garantie dat het daar is), etc. ...

Van hoe ver denk je eigenlijk dat vogelgeluiden hoorbaar zijn en van welke afstand opneembaar? Geluidsopnamen in Thijsse's Hof zouden echt wel van soorten zijn die daar voorkomen.
Herman van der Meer

Botervlieg

Citaat van: HPM op mei 20, 2012, 09:29:08 AM
Citaat van: M. Baltus op mei 20, 2012, 07:08:26 AM
...  Bij vogels kun je denken aan vast aanwezig, incidenteel, alleen op geluid (geluid kan ergens anders buiten de locatie vandaan zijn gekomen dus het zit in de buurt maar geen garantie dat het daar is), etc. ...

Van hoe ver denk je eigenlijk dat vogelgeluiden hoorbaar zijn en van welke afstand opneembaar? Geluidsopnamen in Thijsse's Hof zouden echt wel van soorten zijn die daar voorkomen.

Daar kan jij echt geen garantie voor geven. Thijsse's hof is een voorbeeld, maar als ik naast het hek sta bij de composthoop, kan ik gerust een vogel horen die aan de andere kant van het hek bij iemand in zijn/haar tuin zit.

Maargoed, het idee in het algemeen gaat om dat je ontwikkeling in een gebied (met een slag om de arm) kunt zien.

HPM

Citaat van: M. Baltus op mei 20, 2012, 09:57:39 AM
Citaat van: HPM op mei 20, 2012, 09:29:08 AM
Citaat van: M. Baltus op mei 20, 2012, 07:08:26 AM
...  Bij vogels kun je denken aan vast aanwezig, incidenteel, alleen op geluid (geluid kan ergens anders buiten de locatie vandaan zijn gekomen dus het zit in de buurt maar geen garantie dat het daar is), etc. ...

Van hoe ver denk je eigenlijk dat vogelgeluiden hoorbaar zijn en van welke afstand opneembaar? Geluidsopnamen in Thijsse's Hof zouden echt wel van soorten zijn die daar voorkomen.

Daar kan jij echt geen garantie voor geven. Thijsse's hof is een voorbeeld, maar als ik naast het hek sta bij de composthoop, kan ik gerust een vogel horen die aan de andere kant van het hek bij iemand in zijn/haar tuin zit.

...

In dat geval zal een beetje waarnemer de pijl van de waarneming bij iemand in de tuin zetten en niet in Thijsse's Hof. En die vogel in die tuin zal dan ook best in Thijsse's Hof zitten want vogels houden zich niet aan hekken en meestal is een tuin te klein voor ze.

Herman van der Meer

Botervlieg

Citaat van: HPM op mei 20, 2012, 10:45:43 AM
Citaat van: M. Baltus op mei 20, 2012, 09:57:39 AM
Citaat van: HPM op mei 20, 2012, 09:29:08 AM
Citaat van: M. Baltus op mei 20, 2012, 07:08:26 AM
...  Bij vogels kun je denken aan vast aanwezig, incidenteel, alleen op geluid (geluid kan ergens anders buiten de locatie vandaan zijn gekomen dus het zit in de buurt maar geen garantie dat het daar is), etc. ...

Van hoe ver denk je eigenlijk dat vogelgeluiden hoorbaar zijn en van welke afstand opneembaar? Geluidsopnamen in Thijsse's Hof zouden echt wel van soorten zijn die daar voorkomen.

Daar kan jij echt geen garantie voor geven. Thijsse's hof is een voorbeeld, maar als ik naast het hek sta bij de composthoop, kan ik gerust een vogel horen die aan de andere kant van het hek bij iemand in zijn/haar tuin zit.

...

In dat geval zal een beetje waarnemer de pijl van de waarneming bij iemand in de tuin zetten en niet in Thijsse's Hof. En die vogel in die tuin zal dan ook best in Thijsse's Hof zitten want vogels houden zich niet aan hekken en meestal is een tuin te klein voor ze.

Wat jij wilt, Herman.

HPM

Citaat van: M. Baltus op mei 20, 2012, 10:46:23 AM
Citaat van: HPM op mei 20, 2012, 10:45:43 AM
Citaat van: M. Baltus op mei 20, 2012, 09:57:39 AM
Citaat van: HPM op mei 20, 2012, 09:29:08 AM
Citaat van: M. Baltus op mei 20, 2012, 07:08:26 AM
...  Bij vogels kun je denken aan vast aanwezig, incidenteel, alleen op geluid (geluid kan ergens anders buiten de locatie vandaan zijn gekomen dus het zit in de buurt maar geen garantie dat het daar is), etc. ...

Van hoe ver denk je eigenlijk dat vogelgeluiden hoorbaar zijn en van welke afstand opneembaar? Geluidsopnamen in Thijsse's Hof zouden echt wel van soorten zijn die daar voorkomen.

Daar kan jij echt geen garantie voor geven. Thijsse's hof is een voorbeeld, maar als ik naast het hek sta bij de composthoop, kan ik gerust een vogel horen die aan de andere kant van het hek bij iemand in zijn/haar tuin zit.

...

In dat geval zal een beetje waarnemer de pijl van de waarneming bij iemand in de tuin zetten en niet in Thijsse's Hof. En die vogel in die tuin zal dan ook best in Thijsse's Hof zitten want vogels houden zich niet aan hekken en meestal is een tuin te klein voor ze.

Wat jij wilt, Herman.

Nee Marleen, zoals het ís. Daar hebben jouw en mijn wil geen invloed op.
Herman van der Meer

hiskodevries

Citaat van: sytse op mei 20, 2012, 01:07:15 AM
Hoi Hisko,

Is er een mogelijkheid om alleen foto's toe te staan die niet voorzien zijn van een signatuur. Het gebeurt te vaak dat de vindplaats van een kwetsbare soort herleid kan worden d.m.v de fotograaf die het belangrijk vindt om zijn naam luid en duidelijk in beeld te hebben. Het doel van waarneming.nl is volgens mij niet de waarnemer, maar de waarneming.

groet Sytse
foto`s van vervaagde/embargo waarnemingen komen zonder signatuur op de schermen.
Bij foto`s is het gebruikelijk (een vereiste ?) dat de maker vermeld wordt zodat bekend is waar het copyright berust
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0