Bynolyt Lens2Scope

Gestart door hendrik.h, april 26, 2012, 15:59:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

hendrik.h

Ik heb een nikkor 300mm f4 lens, ik zou hier dmv een Bynolyt Lens2Scope een soort kijker van willen maken.(gebruik op monopod of statief)
Zou ik er kwa beeld op vooruit gaan?Ik gebruik nu om naar de vogels te kijken een stern 8x42 van de vogelbescherming.
Omgeving gebruik is park met open vlakten.
m vr gr hendrik
gr hendrik.


hendrik.h

test ziet er niet slecht uit. bedankt .
gr hendrik.

hendrik.h

Nu wachten op postbode, toch maar 1 besteld. ;D
Zal mijn bevinding hier binnen kort wel delen.
gr hendrik.

Alex Kwak

Citaat van: amstel op april 28, 2012, 11:32:31 AM
Zal mijn bevinding hier binnen kort wel delen.

Graag, ik ben erg benieuwd!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hendrik.h

CiteerGraag, ik ben erg benieuwd!
Dat was ik ook,omdat er maar weinig gebruikers ervaringen op het net te vinden zijn.
Waarom de  Lens2Scope aangeschaft,omdat ik merkte dat ik afstand te kort kwam met de stern 8x42 . Dus eens op zoek naar een betaalbaar alternatief om dit voor mij op te lossen.Hierdoor kwam ik de Lens2Scope  tegen, doordat ik ook fotograveer was ik al in bezit van de nikkor 300mm f4 dus was dit voor mij een betaalbaar alternatief.
De eerste indrukken zijn zeer goed in ver gelijk met de verrekijker ,(ik weet het,het is appels met peren vergelijken).Wat opviel met de  Lens2Scope in combinatie met de  nikkor 300mm f4 waren de kleuren,en het  helderde beeld en geen paarse randjes op afstand(wat met de tamron 70-300mm zoom wel heel licht het geval is op grootte afstand.)Ook met de sigma 150 mm/f2.8 macro een zeer helderbeeld ,wat detail zie je met 25 x vergroting :rolleye: .
Dus als men al in het bezit is van lensen en een goed statief(in vogelkijkhutten en auto is dit op een rijst zak ook goed te gebruiken) ,en wil gaan vogelen is dit een leuk/goed betaalbaar alternatief .
gr hendrik

gr hendrik.

KorHaan

Een vriend van mij heeft onlangs de Lens2Scope ook aangeschaft, en het schijnt erg goed te werken. Enige voorwaarde is wel, dat de fotolens zelf een statiefaansluiting heeft, zodat je een goede balans krijgt. De statiefaansluiting van de Lens2Scope is daarvoor te ver uit het centrum van het zwaartepunt, wat voor een slechte balans en trillingen zorgt. De lens is zwaarder dan de Lens2Scope.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

hendrik.h

klopt de statiefgondel stelt niks voor.
gr hendrik.

arnoniehof

Ik zie dit product ook ineens, ik kende het niet.
Mis soms wel is een kijker tijdens het vogelen, dus dit is wellicht wel een leuke.
Heb nu een sigma 150-500, daar past deze wel op?
En een nikon d 5000

vr gr Arno
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

hendrik.h

CiteerHeb nu een sigma 150-500, daar past deze wel op?
als je de nikon uitvoering koopt wel.
gr hendrik.