Waar meld ik mijn afgelezen ring?

Gestart door rob_voesten, juli 06, 2006, 22:50:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Zeker dat de vlag geel was en niet Oranje?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Lonnie Bregman

Ja, dat weet ik wel zeker eigenlijk. Kan dat niet?
Groeten, Lonnie Bregman

Jeroen Nagtegaal

Oranje is een geregeld voorkomend Frans project. Verder ken ik zo geen andere projecten met "uncoded flags"
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Maarten Sluijter

hallo, mijn vader zag deze Zwarte Roodstaart afgelopen week in Spanje.


Bij welk project hoort deze?
http://observado.org/waarneming/view/64503426


Ik heb even gezocht op cr-birding.be en kwam uit bij het volgende project, maar daar staat geen e-mail adres bij..

1 to 5 rings and 1 metal ring.

Station Ornithologique de Munchhausen, coord. Sébastien Samtmann, Equipe 'Rougegueue noir', BP14, 67660 Betschdorf, France.

note 1: since 1998 the project is running in the area Bas-Rhin, France.

note 2: used colours are black, red, white, dark-blue, dark-green en yellow.
.

Jeroen Nagtegaal

Ik zou de Spanjaarden proberen.

Combination of two rings + metal ring.

Grupo Ibérico de Anillamiento–León, att. Benito Fuertes Marcos, Departamento de Biologia Animal, Universidad de Léon, SP-24071 León, Spain.

e-mail : benito.fuertes ADD unileon.es

note 1: used colours are white, black, red, yellow, green, blue, purple, violet.

note 2: since 2003 in the León county and Picos de Europa National Park (NW Spain) 259 birds were ringed.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Maarten Sluijter

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 18, 2012, 21:21:10 PM
Ik zou de Spanjaarden proberen.

Combination of two rings + metal ring.

Grupo Ibérico de Anillamiento–León, att. Benito Fuertes Marcos, Departamento de Biologia Animal, Universidad de Léon, SP-24071 León, Spain.

e-mail : benito.fuertes ADD unileon.es

note 1: used colours are white, black, red, yellow, green, blue, purple, violet.

note 2: since 2003 in the León county and Picos de Europa National Park (NW Spain) 259 birds were ringed.

Bedankt Jeroen, we hebben een mailtje verstuurd.
.

Joris Verhees

Zie deze waarneming van Zwarte zwaan, lijkt me niet dat de waarneemster deze gaat melden.. http://waarneming.nl/waarneming/view/67439775
Met groet, Joris Verhees

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Joris Verhees op mei 01, 2012, 22:44:00 PM
Zie deze waarneming van Zwarte zwaan, lijkt me niet dat de waarneemster deze gaat melden.. http://waarneming.nl/waarneming/view/67439775
Dank, we hebben contact met haar. Ze is doofstom, vandaar dat het Nederlands soms lastig te begrijpen is.
Ze krijgt ook de informatie over de vogels.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

colossus

Zie mijn melding van een geringde stadsduif afgelopen maandag in de vogelhut van Het Verdronken Land van Saeftinghe.
Moet ik er wat mee doen, of is deze melding voldoende?

Hartelijk dank,
Kees Kuijper
Vriendelijke groeten,
Kees Kuijper

Klaas van Dijk

Beste Kees,

Bedankt voor je melding. Heb je ook gezien of er letters op de ring stonden, bijvoorbeeld NL [=Nederland]. of BE [=België]? Misschien was de vogel de koers even kwijt en was hij even aan het uitrusten in de hut? Veel Postduiven (want dit is een Postduif) zijn door mensen opgevoed en mede hierdoor erg aan mensen gewend (en dus erg mak).

Groetjes, Klaas

colossus

Klaas, bedankt voor je reactie.
Ik heb geen letters gezien, maar die kan ik hebben gemist.
De Postduif leek eerder bang dan mak. Hij maakte zich dik als we op 20 cm kwamen.

Kees
Vriendelijke groeten,
Kees Kuijper

Bas van de Meulengraaf

Hoi,


Onderstaande ringen 3 mei afgelezen op Texel, maar kom er niet uit waar ik ze kan melden, iemand een idee?


Grote mantelmeeuw: Rode ring met zwarte letters: UF61
Pontische meeuw: rode ring met zwarte letters YH8T
Pontische meeuw?: blauwe ring met witte letters VK5P
Kleine mantelmeeuw: Gele ring met zwarte letters: 0L6L
Groeten Bas
Bas van de Meulengraaf

Jeroen Nagtegaal

Ha Bas,

Tof deze aflezingen. Echter kan ik van geen van de projecten zo je een direct contactadres geven.
Er gaat ergens wat mis namelijk. Kleuren en codes komen niet overeen, of de soort zou niet binnen een project-passen.

Van de de Pont YH8T weet ik dat er toevallig op Texel een vogel uit Engeland zit, echter is de kleur dan oranje... Niet toevallig foto's?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Bas van de Meulengraaf

#1183
Hoi Jeroen,


Kan zijn dat ik wat soorten door elkaar gehaald heb..
Van de pont heb ik foto's, zal kijken of er bruikbare tussen zitten.
Ook van de vermeende Grote mantel heb ik foto's.

Pont: http://waarneming.nl/waarneming/view/68036811
Grote Mantel: http://waarneming.nl/waarneming/view/68037094

En nog een onbekende geringde: Gele ring met zwarte letters: 1W1B:  http://waarneming.nl/waarneming/view/68037176



Groeten Bas
Bas van de Meulengraaf

Klaas van Dijk

hoi Bas,

Pont: http://waarneming.nl/waarneming/view/68036811  Jeroen zei: Van de de Pont YH8T weet ik dat er toevallig op Texel een vogel uit Engeland zit, echter is de kleur dan oranje... Niet toevallig foto's?

Is m.i. inderdaad een oranje kleurring. Website is  http://www.ntgg.org.uk/ Contactpersoon is Paul Roper, e-mail adres ntgg_sightings@hotmail.co.uk <ntgg_sightings@hotmail.co.uk>

Groetjes, Klaas

Jeroen Nagtegaal

#1185
En de Grote Mantelmeeuw (http://waarneming.nl/waarneming/view/68037094) is ook van Paul,
Code zal UF6T zijn. En dit is Oranje.

Voor de volgende keer. Rood heeft een witte inscriptie.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

Citaat van: aegchwal op mei 06, 2012, 12:49:20 PMEn nog een onbekende geringde: Gele ring met zwarte letters: 1W1B:  http://waarneming.nl/waarneming/view/68037176

hoi Bas,

Volgens mij staat er een gekleurringde Zilvermeeuw op deze foto.

Groetjes, Klaas

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Klaas van Dijk op mei 06, 2012, 19:50:43 PM
Citaat van: aegchwal op mei 06, 2012, 12:49:20 PMEn nog een onbekende geringde: Gele ring met zwarte letters: 1W1B:  http://waarneming.nl/waarneming/view/68037176

hoi Bas,

Volgens mij staat er een gekleurringde Zilvermeeuw op deze foto.

Groetjes, Klaas
Inderdaad, deze kan naar jez.blackburn@bto.org, ook een Engelse vogel.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankmeer

#1188
Alle vogels ook gezien. Bij VK5P stond een punt na de V en dit was een Kleine Mantel, uit Denemarken. Mailen kan naar Kjeld Tommy Pedersen: ktpedersen@snm.ku.dk.
Geel 0L6L is een 2kj Zilvermeeuw. Bij de Grote Mantel stond er nog een punt na de T.
Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: frankmeer op mei 06, 2012, 19:57:50 PM
Alle vogels ook gezien. Bij VK5P zat een punt na de V en dit was een Kleine mantel, uit Denemarken wrs.
Geel 0L6L is een 2kj Zilvermeeuw. Code van de GM is UF6T. waarbij
Dat heldert flink op. Dan is 0L6L een vogel uit Litouwen, die kan naar: zcentras@takas.lt
VK5P is er inderdaad een uit Denemarken, die kan naar Kjeld via ktpedersen@snm.ku.dk

De grote mantel, zie hierboven.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Bas van de Meulengraaf

Iedereen bedankt voor het uitzoeken!
Ga ze doorgeven.


Groeten Bas
Bas van de Meulengraaf

frankmeer

#1191
Ik heb deze Scholekster succesvol doorgegeven op Wadertrack, maar ik vraag me af of het nog uitmaakt op welke van de vier posities ik de ringen plaats. Ik heb in het veld enkel bijv. 'linkertarsus' e.d. genoteerd en verder niet de exacte plaats aan die tarsus. Ik kom 15 eerdere waarnemingen tegen van dit ex. maar zitten daar ook de meldingen bij waar de ringen bijvoorbeeld een positie hoger zijn geplaatst dan dat ik heb gedaan, en is het overzicht dus wel compleet?
Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Zo is prima. Een ring zakt door de zwaartekracht, dus altijd de laagste positie gebruiken.
Staan de gegevens er nog niet in? Dat kan, dit zal dan komen omdat er momenteel nog veel geringd wordt. Voor de zekerheid zou je contact kunnen op nemen met Bruno Ens.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Henri25

Citaat van: frankmeer op mei 08, 2012, 15:04:14 PM
Ik heb deze Scholekster succesvol doorgegeven op Wadertrack, maar ik vraag me af of het nog uitmaakt op welke van de vier posities ik de ringen plaats. Ik heb in het veld enkel bijv. 'linkertarsus' e.d. genoteerd en verder niet de exacte plaats aan die tarsus. Ik kom 15 eerdere waarnemingen tegen van dit ex. maar zitten daar ook de meldingen bij waar de ringen bijvoorbeeld een positie hoger zijn geplaatst dan dat ik heb gedaan, en is het overzicht dus wel compleet?


De korte code van deze scholekster luidt als: RB-GZWE, ik werk momenteel samen met de collega van Bruno Ens op Schiermonnikoog, ook veldwerk naar de scholeksters. Wat nou zou kunnen is dat de groene kleur, limegroen was (dus lichter) in dat geval zou de code zijn: RB-LZWE.
Dat zou je nog kunnen proberen, maar ik vermoed dat je de goede vogel via je eigen weg al gevonden hebt.

Groeten Henri
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Jeroen Nagtegaal

Frank heeft bewust donkergroen ingevoerd, hierbij heeft hij ook aangegeven dat de inscriptie wit is. Daar is dus geen fout gemaakt.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

Citaat van: frankmeer op mei 08, 2012, 15:04:14 PMIk heb deze Scholekster succesvol doorgegeven op Wadertrack, maar ik vraag me af of het nog uitmaakt op welke van de vier posities ik de ringen plaats. Ik heb in het veld enkel bijv. 'linkertarsus' e.d. genoteerd en verder niet de exacte plaats aan die tarsus. Ik kom 15 eerdere waarnemingen tegen van dit ex. maar zitten daar ook de meldingen bij waar de ringen bijvoorbeeld een positie hoger zijn geplaatst dan dat ik heb gedaan, en is het overzicht dus wel compleet?

hoi Frank,

M.i. staat dit inderdaad niet / niet goed uitgelegd op wadertrack (ik liep er in het begin ook tegenaan). Tegenwoordig vul ik standaard altijd alles op de onderste positie in, net dus zoals jij het hebt gedaan. Kennelijk (?) maakt het dus niet uit welke van de vier posities je gebruikt?

Dit digitale kleurringcodesysteem is ontworpen voor allerlei soorten en typen vogels (ook vogels met hele lange poten) en is zo flexibel mogelijk gemaakt. Het kan dus ook gebruikt worden voor vogels met meerdere (tot en met vier) kleurringen boven elkaar - aan bijvoorbeeld de linkertibia.

Groetjes, Klaas

Gerard Troost

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 08, 2012, 19:53:10 PM
Frank heeft bewust donkergroen ingevoerd, hierbij heeft hij ook aangegeven dat de inscriptie wit is. Daar is dus geen fout gemaakt.
Het systeem geeft aan dat op donkergroen de inscripte wit zou moeten zijn. (Net zoals hij bij lime aangeeft dat de inscripte zwart is)
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: gtroost op mei 08, 2012, 21:16:56 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 08, 2012, 19:53:10 PM
Frank heeft bewust donkergroen ingevoerd, hierbij heeft hij ook aangegeven dat de inscriptie wit is. Daar is dus geen fout gemaakt.
Het systeem geeft aan dat op donkergroen de inscripte wit zou moeten zijn. (Net zoals hij bij lime aangeeft dat de inscripte zwart is)
Even gecontroleerd, en inderdaad. Voorheen, en dat weet ik zeker, kon je de inscriptiekleur kiezen onafhankelijk van de ringkleur.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankmeer

#1198
Klopt wat Gerard zegt: donkergroen wordt automatisch aan wit gekoppeld. Ik heb in het veld enkel 'groen' genoteerd, maar met het invoeren van donkergroen ging het meteen goed. Later voor de zekerheid ook nog gewijzigd in lichtgroen/lime, maar dit leverde geen vogel op. De gegevens staan er al in, het is een vogel die al in 2003 geringd is. Ik was alleen benieuwd naar het invoeren van die posities. Overigens ben ik er niet zeker van dat ik tijdens het invoeren de onderste posities heb ingevuld, het kan ook zijn dat het systeem ze automatisch onderaan zet. Allen in ieder geval bedankt voor de informatie.
Frank van der Meer

Gerard Troost

Citaat van: frankmeer op mei 08, 2012, 21:22:17 PM
De gegevens staan er al in, het is een vogel die al in 2003 geringd is.
:duim:
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen