Camera suggesties gevraagd.

Gestart door Botervlieg, maart 11, 2012, 20:48:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Hallo allemaal,

Het waarnemen is van mij echt een hobby. Ik ben begonnen paar jaar geleden met foto's maken met mijn mobiel, en later kocht ik een digitale camera.
Hoewel dat ding echt spot goedkoop was (50,-) heb ik er ontzettend veel plezier van. Ik gebruik de camera echt ontzettend veel en neem het overal mee naartoe.

Maar... ik ben toch aan het denken om een nieuwe aan te schaffen. Omdat deze een paar plekjes in de lens heeft en ik van 5x optische zoom op deze camera graag naar bijv 10x optische zoom wil. Omdat ik hem overal mee naar toe neem, wil ik geen dure of grote camera. Natuurlijk ben ik er zuinig op, maar de techniek gaat heel snel en ik wil de camera gewoon kunnen gebruiken.

Ik heb ook een voorkeur voor camera op batterijen. Die kun je namelijk 2-4-6-8 paar opladen en meenemen, dus zit je nooit zonder batterij. Van een accu heb je er volgens mij meestal maar één. Leeg is leeg. Sta je dan midden in een natuurgebied, heb je pech. Dat vind ik niet prettig.

Mijn voorkeuren zijn:
- Normaal formaat, dat je het bij wijze van spreken zo in je jaszak kunt steken.
- Prijs: Bij voorkeur onder de € 100,00, maar echt niet meer dan € 150,-
- Optische zoom meer dan 5, het liefst, als het kan 10x of meer.
- Het liefst op AA-batterijen (al zijn zulke camera's er steeds minder).
- Zowel micro als macro

Zelf heb ik deze gevonden:
- Samsung PL210. Deze werkt op accu, helaas. Maar tot nu toe het beste wat ik kon vinden.
- Nikon coolpix camera's vind ik ook interessant en lijken me wel goed, maar welk type?

Heeft iemand nog andere tips?

Groetjes, Marleen

Vincent Sanders

Wat is het probleem met een accu, daar kan je er toch ook meerdere van kopen/opladen
Gr,
Vincent Sanders

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Vincent Sanders op maart 11, 2012, 21:46:07 PM
Wat is het probleem met een accu, daar kan je er toch ook meerdere van kopen/opladen
Ik heb nog een oude digitale Spiegelreflex waarvan ik het afgelopen jaar de accu niet éénmaal heb opgeladen en deze doet het nog steeds.... Een accu in één dag leeg fotograferen is tegenwoordig praktisch onmogelijk. Verder kun je halfvolle accu's ook opladen. Dat is meen ik zelfs beter dan een accu geheel leeg gebruiken.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Botervlieg

Citaat van: Vincent Sanders op maart 11, 2012, 21:46:07 PM
Wat is het probleem met een accu, daar kan je er toch ook meerdere van kopen/opladen

Is dat niet duur dan zo'n accu? (Wat goedkoop is voor de een kan best duur zijn voor een ander).

Als jullie zeggen dat dat echt goed is en niet snel leeg gaat.... dan is het oke.

snwja3

Ik heb de voorloper van deze (kreeg die met extra korting toen dit nieuwe model uitkwam): http://www.digicamshop.nl/product/151095/category-183159-samsung-compact-cameras/samsung-wb750-black.html

Erg tevreden over:
- gemakkelijk mee te nemen, klein
- goed inzoomen, toch scherpe foto's (maar niet vergelijken met SLR natuurlijk)
- redelijk geprijsd
- Ik ben er meer tevreden over dan de Panasonic Lumix
- batterij (met GPS locatie uit) 1x moeten opladen tijdens 2 weken vakantie (meer gefotografeerd met mijn SLR, maar deze houd het makkelijk een paar dagen vol bij meer gebruik)

Bovenstaande natuurlijk ook persoonlijk, maar durf hem best aan te raden.
Wietze Janse

Botervlieg

Bedankt voor je suggestie, Wietze.

De camera lijkt me prima, maar ver buiten de prijs wat ik eraan wil besteden.

Groetjes, Marleen

hiskodevries

Marleen, bezoek een paar foto speciaalzaken die ook occasions hebben dan heb je voor weinig geld het "vorige" model.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op maart 18, 2012, 19:26:50 PM
Marleen, bezoek een paar foto speciaalzaken die ook occasions hebben dan heb je voor weinig geld het "vorige" model.

Bedankt voor de tip, Hisko! Dat zal ik eens uitproberen!