Vogelgids Portugal of Iberisch schiereiland

Gestart door Theovanv, januari 28, 2012, 00:55:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

Theovanv

Weet iemand of er een goede vogelgids is voor Portugal of desnoods voor het hele Iberisch schiereiland met standvogels, zomer/wintergasten en mogelijke dwaalgasten?
Theo van Veenendaal

HPM

Citaat van: Theovanv op januari 28, 2012, 00:55:17 AM
Weet iemand of er een goede vogelgids is voor Portugal of desnoods voor het hele Iberisch schiereiland met standvogels, zomer/wintergasten en mogelijke dwaalgasten?

De ANWB Vogelgids van Europa schijnt niet al te slecht te zijn.
Herman van der Meer

Theovanv

Ja, uiteraard ;) maar een boek meer specifiek voor dat gebied geschreven zou ik erg prettig vinden.
Theo van Veenendaal

HPM

Het grootste probleem zijn waarschijnlijk de voor Portugal specifieke dwaalgasten, maar omdat het dwaalgasten zijn is de kans niet zo groot dat je er daarvan eentje tegenkomt. En als dat wel zo is zou je hem in de ANWB moeten kunnen vinden.
Herman van der Meer

Theovanv

Ja, op zich moet je met de anwb gids alle daar voorkomende vogels kunnen determineren, maar ik wil graag van tevoren weten wat voor soorten daar algemeen of juist zeldzaam zijn en de verspreidingsgebieden etc.
Theo van Veenendaal

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Theovanv op januari 28, 2012, 16:34:11 PM
Ja, op zich moet je met de anwb gids alle daar voorkomende vogels kunnen determineren, maar ik wil graag van tevoren weten wat voor soorten daar algemeen of juist zeldzaam zijn en de verspreidingsgebieden etc.

Klein eindje op weg met deze?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen

redmar_woudstra

Neem naast de ANWB-gids een checklist van internet mee. Dan zie je welke soorten als op de lijst staan. Het is dan niet moeilijk om uit te vogelen wat de dwaalgasten moeten zijn. De lijst is wel wat vertroebeld, zeker door de Nearctische soorten die op de Azoren bij bosjes uit de lucht vallen, maar mainland Portugal heeft er nog maar weinig (zeker passerines).
groet,
Redmar