Microscopiedag 29 april

Gestart door xenion, januari 18, 2012, 21:20:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

xenion

Zondag 29 april (vanaf 12:30) wordt er voor de gebruikers van waarneming.nl een microscopiedag georganiseerd in Utrecht.

Adres en routebeschrijving van de locatie zie hier: http://www.groenedak.nl/
We starten om 12:30 en zullen beginnen met een inleiding door Nico Dam, daarna gaan we aan de slag met de microscoop.
Naast Nico en Marjo Dam zullen in ieder geval Grieta, Melchior en ik ook aawezig zijn.

Kan iedereen even aangeven of hij/zij een eigen microscoop meebrengt?
Naast een microscoop is het natuurlijk handig om glaasjes, prepareergereedschap, chemicaliën en literatuur mee te nemen.

Ook is het fijn als iedereen materiaal mee probeert te nemen om te kunnen bekijken, vers materiaal werkt het makkelijkst, maar ook onbekende gedroogde vondsten kunnen waarschijnlijk wel bekeken worden.

Graag opgeven in dit topic!











Naammicroscoop?
Koosja
Peterja
Tjerkja
Ninanee
Sinieja
Aafkeja
Inanee
Groeten,
Martin

rapunzel

Ik weet niet of dat hier moet, maar ik wil me alvast graag opgeven.
Koos
Koos Ballintijn

xenion

Groeten,
Martin

P.Rijnen

Ik wil me graag opgeven voor deze dag. Ik heb een micriscoop en een micrometer, maar die is niet geijkt. Kan ik hem tijdens deze dag ook ijken?
Vr groet,
Peter

tjerk

Aanstaande vrijdag krijg ik de beschikking over een microscoop. Een nieuwe fase in het leven van een beginnende (ruim een jaar) paddenstoelliefhebber. Ik geef me graag op voor de microscopiedag.
Tjerk Nawijn

rapunzel

Er zal waarschijnlijk wel door de organisatie voor een ijkplaatje gezorgd worden. Mocht dat niet zo zijn, ik heb er kort geleden een gekocht.
Gr.
Koos
Koos Ballintijn

N.VERKAIK-DE HAAN

Graag wil ik mij opgeven voor de microscopiedag.
Zelf heb ik nog geen microscoop. Voordat ik er één wil aanschaffen wil ik eerst weten hoe het werkt.

vriendelijke groet,
Nina


P.Rijnen

Hallo Koos,
Geweldig, wamt zonderijking weet je nog niet hoe groot iets is.
Vr .groet,
Peter

xenion

Citaat van: P.Rijnen op januari 18, 2012, 22:17:02 PM
Ik heb een micriscoop en een micrometer, maar die is niet geijkt. Kan ik hem tijdens deze dag ook ijken?
Is wel de bedoeling ja.
Groeten,
Martin

sinie de jonge

 Ik zal er zijn.
Groeten, Sinie de Jonge

Aafke

Als kersverse bezitter van een microscoop geef ik me graag op voor deze middag !
Groeten, Aafke

Linda13

Helaas kan ik niet op 29 april  :'( omdat ik dan al verhuisd ben naar Frankrijk.
Ik ga me wel opgeven voor de buitenlandse werkweek van de NMV en hoop dan toch nog wat te leren over het werken met de microscoop, ik wens jullie veel leerplezier op 29 april.
Leuk Tjerk dat je een microscoop hebt aangeschaft.

Groeten Linda

Melchior van Tweel

Hallo Linda,
Jammer dat je niet kunt komen. Veel plezier in Frankrijk (daar hebben ze ook wel paddenstoelen denk ik...).
Wellicht dat ik je nog IRL tegenkom op de buitenlandse werkweek.
Groet, Melchior
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Linda13

Hoi Melchior

Dank je wel, ik zit in het zuiden van de Jura daar zijn heel veel mooie paddenstoelen.
Heb vlak bij ons huis mooie rode kelkzwammen gezien.
Hoop een aantal van jullie te ontmoeten bij de buitenlandse werkweek.

Groeten Linda

N.VERKAIK-DE HAAN

Dag Martin,

Is er al wat bekend op welke locatie de microscopiedag op 29 april in Utrecht gehouden wordt??
Mits er genoeg deelnemers zijn natuurlijk.

vriendelijke groet,
Nina

xenion

Adres en routebeschrijving van de locatie zie hier: http://www.groenedak.nl/
We starten om 12:30 en zullen beginnen met een inleiding door Nico Dam, daarna gaan we aan de slag met de microscoop.
Naast Nico en Marjo Dam zullen in ieder geval Grieta, Melchior en ik ook aawezig zijn.

We hebben 6 aanmeldingen, kan iedereen nog even aangeven of hij/zij een eigen microscoop meebrengt?
Naast een microscoop is het natuurlijk handig om glaasjes, prepareergereedschap, chemicaliën en literatuur mee te nemen.

Ook is het fijn als iedereen materiaal mee probeert te nemen om te kunnen bekijken, vers materiaal werkt het makkelijkst, maar ook onbekende gedroogde vondsten kunnen waarschijnlijk wel bekeken worden.
Groeten,
Martin

P.Rijnen

Hallo Martin,
Ik heb een eigen microscoop
Tot 29 april
Vrgroet,
Peter Rijnen

Aafke

Hallo allemaal,

Ook ik neem mijn eigen microscoop mee.

Tot ziens, Aafke
Groeten, Aafke

N.VERKAIK-DE HAAN

#18
Hallo Martin,

Een microscoop en toebehoren heb ik ( nog ) niet.
Wel zal ik wat literatuur en materiaal meenemen.
Tot de 29ste.

groetjes,
Nina

tjerk

Dag Martin,

Ik kom op 29 april met microscoop.
Groet,
Tjerk

Ina Dijstelberge

Hallo Martin,
Ik denk er inderdaad aan om er aan te beginnen. Ik heb dus nog geen microscoop maar zou graag die dag aanwezig zijn.
IK zal we wat materiaal meenemen.
Groetjes,
Ina

sinie de jonge

Hallo Martin,

Ik neem mijn microscoop mee.

Groetjes, Sinie

rapunzel

Het lijkt mij zinvol een 06 nummer te  vermelden, waar mensen naar toe kunnen bellen als er wat is.
Koos
Koos Ballintijn

xenion

Wie die van mij wil moet me maar even een berichtje sturen :)
Groeten,
Martin

Linda13

Waar kan ik het beste een ijkplaatje bestellen? Heb wel gezocht maar het is mij niet helemaal duidelijk.
Groeten Linda

Dieter

#25
Zoek eens op objectmicrometer

Hier heb je er al een voor 15euro
link
Evolution is like modifying a machine while it's running. (Karel Liem)
FUNGI are FUN!
KVMV

Linda13

Dank je wel ik ga het meteen bestellen.
Groeten Linda

Melchior van Tweel

Ik zal zondag een ijkobjectglaasjes meenemen voor wie zijn microscoop wil eiken/ijken
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

N.VERKAIK-DE HAAN

#28
Dag allemaal,

Martin hartelijk bedankt voor het organiseren van deze microscopiedag.
Ik heb genoten en veel geleerd. Er gaat een nieuwe wereld voor mij open!!
Grieta bedankt voor je bijstand en het gebruik van je microscoop.
Nico voor je uitleg hoe je een preparaat moet maken.
Melchior voor je advies!!
Aafke voor je taart!! Jammie!

groetjes,
Nina



tjerk

Net terug van een weekje Drenthe. Grieta, Martin, Melchior en Nico: bedankt! Het was de verre rit (vanaf Groningen) waard!
Groet,
Tjerk