Hoofdmenu

Traagheid ObsMapp

Gestart door Alex Kwak, januari 16, 2012, 18:51:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Het lijkt er op dat ObsMapp traag wordt als je veel (heel veel) soortgroepen downloadt.
Eerste oplossing is dus gewoon alleen de lijsten downloaden die je werkelijk gebruikt  ;D
Daarnaast zal ik kijken of dat probleem ook structureel opgelost kan worden in een komende versie.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Hoi Alex,

Klinkt mij vreemd in de oren. Ik heb ALLE soortgroepen op mijn toestel {Samsung Galaxy SII} staan en alles loopt zeer snel en zonder haperingen.

Groeten, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op januari 16, 2012, 19:10:36 PM
Klinkt mij vreemd in de oren. Ik heb ALLE soortgroepen op mijn toestel {Samsung Galaxy SII} staan en alles loopt zeer snel en zonder haperingen.

Niet alle toestellen zijn zo snel als een Galaxy SII....
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Botervlieg

Citaat van: Alex Kwak op januari 16, 2012, 19:12:46 PM
Citaat van: Jan Mudde op januari 16, 2012, 19:10:36 PM
Klinkt mij vreemd in de oren. Ik heb ALLE soortgroepen op mijn toestel {Samsung Galaxy SII} staan en alles loopt zeer snel en zonder haperingen.

Niet alle toestellen zijn zo snel als een Galaxy SII....

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij met htc ook (nog) niet was opgevallen, volgens mij. Is dat ook een snelle telefoon ?  ;D

Alex Kwak

Blij te horen dat het dus bij veel gebruikers ook goed gaat  :duim:

Maar besef dat er ook mensen zijn die niet alleen alle soortgroepen downloaden, maar dan ook van zowel wn.nl als observado, en dan het liefst ook nog in het Nederlands en Engels...

Met dat ik dat typ bedenk ik me ook dat je het dan ook wel een beetje over jezelf afroept  ;)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Botervlieg

Aahh, dat lijkt me inderdaad een ander verhaal Alex.

Ik heb er weinig verstand van, maar vraag me af of het dan aan de app ligt of aan de telefoon of het geheugen ervan.
Als je pc vol staat wordt 'ie ook traag. En bij de waarneming-app is het behalve de app volgens mij vooral tekst wat (denk ik) niet super veel ruimte in beslag neemt, dus vraag ik me af hoeveel jij als app-bouwer daar aan kan veranderen.

Maargoed, dat weet jij beter dan ik.

Groetjes, Marleen

Johan op den Dries

Maar als je bij wijze van proef alles hebt gedownload. Kan je bepaalde lijsten dan ook weer verwijderen?
Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

Citaat van: skua op januari 16, 2012, 21:16:08 PM
Maar als je bij wijze van proef alles hebt gedownload. Kan je bepaalde lijsten dan ook weer verwijderen?

Nog niet. Zie ook http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=171399.0 , eerste topic, laatste punt.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan op den Dries

Citaat van: Alex Kwak op januari 16, 2012, 21:28:05 PM
Citaat van: skua op januari 16, 2012, 21:16:08 PM
Maar als je bij wijze van proef alles hebt gedownload. Kan je bepaalde lijsten dan ook weer verwijderen?

Nog niet. Zie ook http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=171399.0 , eerste topic, laatste punt.
Duidelijk! Het is al een super app en wordt dus alleen maar mooier!
Johan op den Dries
Sneek