Reed and Bush Warblers of Sylvia Warblers?

Gestart door Rickschonewille, januari 03, 2012, 12:21:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rickschonewille

Ik zit een beetje te twijfelen welk boek ik zal kopen. Ik twijfel erg tussen Reed and Bush Warblers en Sylvia Warblers. Nu zie ik erg positieve verhalen over Sylvia Warblers, maar hij is wel van 2001. Dus wellicht zijn de platen wat oud ( dus slechter van kwaliteit )? De info in Sylvia Warblers schijnt wel weer zeer goed te zijn. Over Reed and Bush warblers zie ik dat ze niet heel erg positief zijn, hij is wat kort door de bocht. Maar dit boek is wellicht wat handiger voor Nederland? Ook is het boek een stuk nieuwer. Dus meer recentere informatie? Welke zouden jullie nemen? Alvast bedankt!

MarcelHaas

Citaat van: Rickschonewille op januari 03, 2012, 12:21:43 PM
Ik zit een beetje te twijfelen welk boek ik zal kopen. Ik twijfel erg tussen Reed and Bush Warblers en Sylvia Warblers. Nu zie ik erg positieve verhalen over Sylvia Warblers, maar hij is wel van 2001. Dus wellicht zijn de platen wat oud ( dus slechter van kwaliteit )? De info in Sylvia Warblers schijnt wel weer zeer goed te zijn. Over Reed and Bush warblers zie ik dat ze niet heel erg positief zijn, hij is wat kort door de bocht. Maar dit boek is wellicht wat handiger voor Nederland? Ook is het boek een stuk nieuwer. Dus meer recentere informatie? Welke zouden jullie nemen? Alvast bedankt!

Dag Rick,

Het makkelijkst is natuurlijk om ze allebei aan te schaffen, maar op dat antwoord zit je vast niet te wachten  ;) .

Ik vind zelf Sylvia Warblers een van de meest baanbrekende boeken die sinds 2000 verschenen zijn: de species accounts zijn ongelofelijk gedetailleerd en de platen zijn fantastisch (Allan Harris...). Indien je nu een exemplaar zou kopen, schaf je een herdruk aan waarin de kwaliteit van de foto's iets minder is dan de eerste druk. Ik zou dat niet erg vinden...

Reed Warblers is gewoon een erg goed boek, maar vanwege het grotere aantal soorten gewoon een stuk minder gedetailleerd... Ik vind de kwaliteit in ieder geval wel goed en ik refereer er vaak naar.

Ik denk dat het uiteindelijk gewoon te maken heeft met je eigen interesse: ga je voor 'little brown jobs' dan koop je Reed Warblers, ga je voor de fantastische Sylvia's dan lijkt me de keuze ook duidelijk...

Rickschonewille

Oké, erg bedankt Marcel. Ik ga denk ik dan voor de Bush and Reed Warblers, en dan ga ik zeker verder sparen voor Sylvia Warblers.