Hoofdmenu

Vandaag gezien

Gestart door Vincent Hart, juni 22, 2011, 09:36:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

H.Valkema

Citaat van: andre op januari 02, 2012, 15:58:03 PM
Op hoeveel soorten staat het TOH record eigenlijk ?

André

391 soorten, Martin Olthof.. www.lauwersmeer.com bij Ranglijst TOH
Groeten,
Haije Valkema

snwja3

Citaat van: H.Valkema op januari 02, 2012, 16:20:00 PM
Citaat van: andre op januari 02, 2012, 15:58:03 PM
Op hoeveel soorten staat het TOH record eigenlijk ?

André

391 soorten, Martin Olthof.. www.lauwersmeer.com bij Ranglijst TOH

Lijkt me sterk dat dat het TOH jaarlijstrecord is, ligt ruim 50 soorten hoger dan het NL jaarlijstrecord!
Maar goed om de lat voor Folkert Jan hoog te leggen, heeftie wat te doen!  ;)
Wietze Janse

Bart van Hoogstraten

Vandaag een lifer! Vanuit mijn auto 1 Roodhalsgans tussen grote groep Kolganzen langs de Pleijroute bij Arnhem. Een mooi begin van 2012!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

snwja3

Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 02, 2012, 16:34:23 PM
Vandaag een lifer! Vanuit mijn auto 1 Roodhalsgans tussen grote groep Kolganzen langs de Pleijroute bij Arnhem. Een mooi begin van 2012!
Ik heb bijna al mijn Roodhalsganzen vanuit mijn auto, met de fiets zie ik ze een stuk minder ....  ::)   Maar wel gefeliciteerd!  ;)
Wietze Janse

hiskodevries

Citaat van: snwja3 op januari 02, 2012, 16:33:41 PM
Citaat van: H.Valkema op januari 02, 2012, 16:20:00 PM
Citaat van: andre op januari 02, 2012, 15:58:03 PM
Op hoeveel soorten staat het TOH record eigenlijk ?

André

391 soorten, Martin Olthof.. www.lauwersmeer.com bij Ranglijst TOH
voor 2012 staat fj mooi hoog http://toh.waarneming.nl/ranks.php?jaar=2012&diergroep=1&s%5B%5D=S&exoot=0
Lijkt me sterk dat dat het TOH jaarlijstrecord is, ligt ruim 50 soorten hoger dan het NL jaarlijstrecord!
Maar goed om de lat voor Folkert Jan hoog te leggen, heeftie wat te doen!  ;)
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Vincent Hart

Citaat van: snwja3 op januari 02, 2012, 16:37:40 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 02, 2012, 16:34:23 PM
Vandaag een lifer! Vanuit mijn auto 1 Roodhalsgans tussen grote groep Kolganzen langs de Pleijroute bij Arnhem. Een mooi begin van 2012!
Ik heb bijna al mijn Roodhalsganzen vanuit mijn auto, met de fiets zie ik ze een stuk minder ....  ::)   Maar wel gefeliciteerd!  ;)
Er zijn ook vogelaars die wel eens uitstappen tijdens het vogelen, Wietze  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

snwja3

Citaat van: Vincent Hart op januari 02, 2012, 16:41:05 PM
Citaat van: snwja3 op januari 02, 2012, 16:37:40 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 02, 2012, 16:34:23 PM
Vandaag een lifer! Vanuit mijn auto 1 Roodhalsgans tussen grote groep Kolganzen langs de Pleijroute bij Arnhem. Een mooi begin van 2012!
Ik heb bijna al mijn Roodhalsganzen vanuit mijn auto, met de fiets zie ik ze een stuk minder ....  ::)   Maar wel gefeliciteerd!  ;)
Er zijn ook vogelaars die wel eens uitstappen tijdens het vogelen, Wietze  ;)
Moet je tegenwoordig mee oppassen, voor je het weet heb je hier een discussie aan je broek!  ;D   ;) 
Wietze Janse

H.Valkema

Citaat van: snwja3 op januari 02, 2012, 16:33:41 PM
Citaat van: H.Valkema op januari 02, 2012, 16:20:00 PM
Citaat van: andre op januari 02, 2012, 15:58:03 PM
Op hoeveel soorten staat het TOH record eigenlijk ?

André

391 soorten, Martin Olthof.. www.lauwersmeer.com bij Ranglijst TOH

Lijkt me sterk dat dat het TOH jaarlijstrecord is, ligt ruim 50 soorten hoger dan het NL jaarlijstrecord!
Maar goed om de lat voor Folkert Jan hoog te leggen, heeftie wat te doen!  ;)

Uiteraard niet het jaarlijstrecord.. maar daar ging het ook niet om toch? ofwel ?  :rolleye:
Groeten,
Haije Valkema

Robertmeer

Vandaag bij Katwijk mijn eerste Alk sinds 2007 gezien! Verder veel Drieteen- en Dwergmeeuwen en een Zeekoet. Ook de Humes Bladkoning was nog aanwezig.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Jan vH

Vandaag een Kleine en een Grote Burgemeester gezien, een m'n jaarlijst een beetje uitgebreid.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Robert V.T

Gister grote burrie, grote jager, sneeuwgorzen, kuifali's en kuifduikers. Vandaag pontische meeuwen, casarca, drieteen en dwergmeeuwen, dode Jan-van-gent en paarse stralo's. Morgen maar eens naar de ijsduiker op het veerse meer.
Groeten,

Robert van Tiel

Theovanv

#881
Zo, er wordt al flink fanatiek gevogeld! Ongelofelijk dat iemand in 2 dagen al op 110 soorten zit!! :O Ik heb gister een wandelingetje door de buurt gemaakt en vandaag ff langs de IJssel gereden, wat samen goed was voor 50 soorten. Vandaag genoten van een prachtige Slechtvalk die in de zon zaten een lekker winters plaatje van Kramsvogels boven in kale struiken. Verder Ransuil, Dodaars, Grote Zaagbek, Grote Zilverreiger, Toendrarietgans, Brilduiker als leuke soorten.
Theo van Veenendaal

Folkert Jan

Citaat van: andre op januari 02, 2012, 15:58:03 PM
Op hoeveel soorten staat het TOH record eigenlijk ?

André


Ik had een topic op lauwersmeer.com aangemaakt, maar ook Rommert wist het niet.
Hij verwees me naar Martijn Bot dus zal eens een PM sturen.
Ik weet dat Rommert vorig jaar volgens mij wel goed bezig was gezien zijn twitter berichten.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jarinka

Vanmorgen mijn theorie-examen gehaald. Hopelijk volgt het ***SPAM*** snel :)
Heb in een gebiedje naast het CBR gezocht naar Watersnippen, maar die niet gevonden. Wel een IJsvogel als nieuwe jaarsoort (nog voor Kauw :D ).
Groeten, Jarinka Heijink

Botervlieg

Gefeliciteerd Jarinka met het halen van je theorie-examen.  :duim:

Eerlijk gezegd heb ik iets vandaag (nog) niet gezien... Of eigenlijk al 3 dagen niet.
De heggenmus... Zit hier elke dag, soms zelfs met z'n twee. Maar sinds ochtend van oudjaarsdag niet meer gezien.  :-\

Maarten Sluijter

Gisteren mijn Schouwen-jaarlijst uitgebreid naar 99 (vogel)soorten!
.

andre

Idd ik doel op het TOH jaarlijst record .

André
Andre Boven

Vincent Hart

Gefeliciteerd allemaal  :)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Stijn E.

Nog even een berichtje over gisteren:

Om weer een begin te maken aan de jaarlijst besloot ik nog even de polder in te duiken. Daar kon ik in elk geval een begin maken met een boel simpele soorten als Ekster, Wilde Eend enz. Verder duizenden Smienten, daartussen Kuifeenden, ook nog 9 paartjes Pijlstaart, 3 mooie Grote Zilverreigers, 70 Aalscholvers, 4 Grote Mantelmeeuwen, 20 Bergeenden en het -mij verbazende- aantal van 50 volwassen Zilvermeeuwen en nog zeker 40 onvolwassen beesten die ik niet af kon maken door de afstand (en zelfs als ik dat wel kon was er geen beginnen aan). Zaterdag gaan we verder in Camperduin. Want 27 soorten is een begin, maar de 50 moet in de eerste week van het jaar makkelijk te halen zijn!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Theovanv

Citaat van: M. Baltus op januari 03, 2012, 12:19:39 PM
Gefeliciteerd Jarinka met het halen van je theorie-examen.  :duim:

Eerlijk gezegd heb ik iets vandaag (nog) niet gezien... Of eigenlijk al 3 dagen niet.
De heggenmus... Zit hier elke dag, soms zelfs met z'n twee. Maar sinds ochtend van oudjaarsdag niet meer gezien.  :-\
Ik heb ook nog geen Heggenmus en zelfs geen Winterkoning :D ben op nieuwjaarsdag ff in een park en bos geweest, maar het was ongelofelijk stil, mss nog door het vuurwerk ofzo ;)

Jarinka, gefeliciteerd! Ik heb net mn ***SPAM*** en het geeft zoveel meer mogelijkheden en vrijheid, niet alleen met vogels kijken. En autorijden, vind ik althans, is superleuk, alleen wel een hele dure hobby, haha, maar wel erg luxe! ;)
Theo van Veenendaal

Folkert Jan

Vandaag een redelijk succesvol ochtendje in de regen.


Samen met Willem waren de targets: sneeuwgans, pestvogel en middelste bonte specht.
Bij aankomst op de sneeuwgansplek natuurlijk geen sneeuwgans te bekennen. Na een paar keer rond te hebben gelopen toch op het eerste weiland! Hier ook de eerste waterpieper van het jaar.
We hadden gehoopt dat het 's morgens nog droog zou zijn, maar vanaf het begin regen, regen, regen.
In de omgeving nog gezocht naar de gemelde pestvogels, maar geen pestvogel te vinden.
Daarna even bij de veenhuizerstukken wezen kijken, maar hier zat niks.
Op naar de middelste bonte specht bij smeerling. Leuk bos, maar geen specht te vinden. Wel leuk waren de groepjes sijzen, kleine- en grote barmsijs.
De volgende stop was de blauwe stad alwaar we laatst nog fraters hadden. Deze vonden we niet, maar wel een bokje en ijsgors. Laatste erg onverwacht zo in het binnenland en dus zeker zo leuk!
Als laatste weer richting groningen om een ransuil roestplek en 2 pestvogelplekken te bezoeken.
Eerste stop waren de ransuilen. Echter Willem dacht dat we daar gingen zoeken naar pestvogels en hij keek dan ook raar op toen ik wees naar dennebomen. Toen we eronder stonden viel pas op dat er maar liefst 10 ransuilen in zaten.
De tweede pestvogelplek van de dag leverde alleen maar meer regen op, maar helaas geen pestvogels.
Toen de derde en laatste plek. Het was inmiddels bijna droog, maar weer geen pestvogel. Op het moment dat we tegen elkaar zeggen dat driemaal pestvogel op een dag dippen toch wel een record is komt een pestvogel overvliegen die dat record ontkracht.


Uiteindelijk een mooi lijstje aan nieuwe jaarsoorten.


sneeuwgans
waterpieper
sijs
kleine barmsijs
grote barmsijs
boomklever
holenduif
glanskop
bokje
ijsgors
rietgors
ransuil
pestvogel


nu op 83
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Theovanv

Redelijk succesvol? Ik zit na 2 dagen nog maar op 50 soorten met een Ransuil, Slechtvalk of Toendrarietgans als zeldzaamste soort :P
Theo van Veenendaal

Folkert Jan

Citaat van: Theovanv op januari 03, 2012, 14:42:08 PM
Redelijk succesvol? Ik zit na 2 dagen nog maar op 50 soorten met een Ransuil, Slechtvalk of Toendrarietgans als zeldzaamste soort :P


Moest er hard voor werken. Koud, nat en toch vele dips vandaag (mibo, kleibo, groene specht, kortsnavelboomkruiper, 2x pestvogel en fraters gemist)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Theovanv

Citaat van: rnbflavour op januari 03, 2012, 14:46:16 PM
Citaat van: Theovanv op januari 03, 2012, 14:42:08 PM
Redelijk succesvol? Ik zit na 2 dagen nog maar op 50 soorten met een Ransuil, Slechtvalk of Toendrarietgans als zeldzaamste soort :P


Moest er hard voor werken. Koud, nat en toch vele dips vandaag (mibo, kleibo, groene specht, kortsnavelboomkruiper, 2x pestvogel en fraters gemist)
Ja, ok, maar dat heb je meestal wel, je hebt ook weer leuke soorten die je niet had verwacht (IJsgors) ;) Morgen gelukkig beter weer, dus dan ga ik weer op pad. Eind van de week ga ik denk ik richting het Noorden, er was toch een waarneming.nl scherm met alle waarnemingen van friesland, groningen en drenthe?
Theo van Veenendaal

Maarten Sluijter

Citaat van: Theovanv op januari 03, 2012, 14:48:28 PM
Citaat van: rnbflavour op januari 03, 2012, 14:46:16 PM
Citaat van: Theovanv op januari 03, 2012, 14:42:08 PM
Redelijk succesvol? Ik zit na 2 dagen nog maar op 50 soorten met een Ransuil, Slechtvalk of Toendrarietgans als zeldzaamste soort :P


Moest er hard voor werken. Koud, nat en toch vele dips vandaag (mibo, kleibo, groene specht, kortsnavelboomkruiper, 2x pestvogel en fraters gemist)
Ja, ok, maar dat heb je meestal wel, je hebt ook weer leuke soorten die je niet had verwacht (IJsgors) ;) Morgen gelukkig beter weer, dus dan ga ik weer op pad. Eind van de week ga ik denk ik richting het Noorden, er was toch een waarneming.nl scherm met alle waarnemingen van friesland, groningen en drenthe?

http://toh.waarneming.nl/index.php
.

Theovanv

Citaat van: Maarten Sluijter op januari 03, 2012, 14:56:42 PM
Citaat van: Theovanv op januari 03, 2012, 14:48:28 PM
Citaat van: rnbflavour op januari 03, 2012, 14:46:16 PM
Citaat van: Theovanv op januari 03, 2012, 14:42:08 PM
Redelijk succesvol? Ik zit na 2 dagen nog maar op 50 soorten met een Ransuil, Slechtvalk of Toendrarietgans als zeldzaamste soort :P


Moest er hard voor werken. Koud, nat en toch vele dips vandaag (mibo, kleibo, groene specht, kortsnavelboomkruiper, 2x pestvogel en fraters gemist)
Ja, ok, maar dat heb je meestal wel, je hebt ook weer leuke soorten die je niet had verwacht (IJsgors) ;) Morgen gelukkig beter weer, dus dan ga ik weer op pad. Eind van de week ga ik denk ik richting het Noorden, er was toch een waarneming.nl scherm met alle waarnemingen van friesland, groningen en drenthe?

http://toh.waarneming.nl/index.php
Die zocht ik! Bedankt!!
Theo van Veenendaal

Folkert Jan

Als je zaterdag komt doen we samen een rondje
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Theovanv

Theo van Veenendaal

GijsB

Morgen op de fiets een rondje door zeeland
Gijs

Theovanv

Theo van Veenendaal