Nog wat afdrukken

Gestart door Vincent Sanders, november 27, 2011, 19:53:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Sanders

Gr,
Vincent Sanders

Zonnekoning

Ik gok een egel, maar ik heb mijn boeken op een andere locatie liggen.
Het is ook handig om te weten waar, of in wat voor een biotoop de foto's gemaakt zijn...

Een tip is om een rolmaat of iets dergelijks naast de afdrukken te leggen, zodat men een indruk krijgt van de grootte ervan! ;)

http://waarneming.nl/waarneming/view/42928375
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Rob Koelman

Op grond van de wilgenblaadjes in beeld lijkt dit een forse prent. Ik denk zelf daarom aan een prent van een ree die enigszins weggegleden is (hoeven + bijhoeven beide afgedrukt). Zijn er foto's van andere prenten van dit loopspoor?

Zonder indicatie van de afmetingen zijn (zoogdier)prenten meestal niet goed of zelfs helemaal niet te determineren...


Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Vincent Sanders


Op deze grond staat normaal water, nu is het erg laag dus komt het droog te liggen.
Heb helaas niet meer foto's, zal maar eens een rolmaat in m'n fototas stoppen ;)
allebei de foto's zijn dus waarschijnlijk een ree?
Gr,
Vincent Sanders

Norman

Beslist geen Egel, Egels hebben in een dergelijke ondergrond altijd duidelijk 5 tenen en afdrukken van de nagels.

Deze sporen zijn van een evenhoevig dier dat zijn achterpoot in de afdruk van de voorpoot zet. Redelijk aannemelijk is een Ree, maar Damhert of Edelhert durf ik nog niet uit te sluiten. Maar ook Steenbok is bijvoorbeeld niet uit te sluiten.

Locatie zou kunnen helpen, maar zoals eerder gemeld ook de afmetingen.

Vincent Sanders

Millingerwaard, reën worden soms op deze plek gezien dus de kans is groot
Gr,
Vincent Sanders

Zonnekoning

Zo zie je maar weer, dat je met iets meer informatie, veel verder komt.
Mijn suggestie van een egel, was natuurlijk onzin... ;)
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Norman

Gezien de locatie mag je er met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid van uit gaan dat dit inderdaad Reeënprenten zijn.

Vincent Sanders

Gr,
Vincent Sanders