Hoofdmenu

aardmuis?

Gestart door Theo Linders, november 14, 2011, 11:21:28 AM

Vorige topic - Volgende topic

Theo Linders

Deze muis is gisteren gevangen op de Doorwerthse heide, aan de bosrand/kapvlakte. Ik heb hem alleen op foto's gezien, maar ik nijg richting aardmuis:







ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

Jeroen Nagtegaal

Wat was de coclusie in het veld? Ik neem toch aan dat als je hem in de hand hebt dat er goed naar gekeken wordt?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Theo Linders

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 14, 2011, 14:51:33 PM
Wat was de coclusie in het veld? Ik neem toch aan dat als je hem in de hand hebt dat er goed naar gekeken wordt?

Ik was er zelf niet bij toen de muis gevangen werd. Het was op een JNMkamp en ik was bezig met het controleren van andere muizenvallen. De betreffende excursie die deze muis had kwam er niet uit, ook niet met de veldgids erbij, maar dacht ook richting aardmuis.... Ik heb dus alleen deze foto's gezien.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

Rob Koelman

Dit is inderdaad een aardmuis: de rugvacht heeft een typische kleur bruin en de buikvacht doet wat grijzig aan (is bij veldmuis veel helderder wit).

Woelmuizen determineren aan de hand van plaatjes in een boekje is erg lastig / niet goed mogelijk. Je kunt beter een paar keer meegaan met ervaren vangers...


Rob Koelman
Zoogdiervereniging

Met vriendelijke groet, Rob

Theo Linders

Bedankt voor de bevestiging. Ik heb zelf niet heel veel ervaring met aardmuizen en durfde hem daarom niet zeker af te maken van een paar foto's.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de