Verwoestende brand schaapskoot Baloërveld

Gestart door Violet (en Remco), oktober 31, 2011, 22:45:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

Violet (en Remco)

Afgelopen weekend is de schaapskooi van het Baloërveld in de fik gestoken... Gelukkig waren er maar 2 zieke schapen in de kooi, en liep de rest vrij roond.

Alles is afgefikt, de schaapskooi, de boeken, alles... Ook de schaapshond Tom is omgekomen!
De schaapherders zijn alles kwijt behalve hun schapen.

Welke zieke geesten doen dit soort dingen toch... Om te janken.

Wil je ze steunen om bv een nieuwe schaapshond te kopen, opnieuw electra aan te leggen of wat dan ook, dat kan hier :
http://www.herdersvanballoo.nl/

Ze hebben het hard nodig!
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

vuurvlinder

Net het laatste nieuws gezien, ze hebben al een nieuwe hond. Persoonlijk haat ik de kreet "nieuwe" hond. Het gaat over een levend wezen en niet om een paar schoenen!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Violet (en Remco)

Citaat van: vuurvlinder op oktober 31, 2011, 23:29:14 PM
Net het laatste nieuws gezien, ze hebben al een nieuwe hond. Persoonlijk haat ik de kreet "nieuwe" hond. Het gaat over een levend wezen en niet om een paar schoenen!

Ik snap je reactie Astrid! Feit is echter dat ze zonder hond geen schaapskudde kunnen houden...
Dus, ik ben blij te horen dat ze dat al voor elkaar hebben. En het zijn volgens mij geen mensen die een hond zien als een paar schoenen, maar als een onmisbare factor, waar ze ook veel liefde aan geven.
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Bart van Hoogstraten

Citaat van: vuurvlinder op oktober 31, 2011, 23:29:14 PM
Persoonlijk haat ik de kreet "nieuwe" hond. Het gaat over een levend wezen en niet om een paar schoenen!

Gelukkig heeft ie zijn ouwe schapen nog. GEEEEUUUW. Ik ga nu naar bed met mijn nieuwe vrouw. Welterusten!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

pia zz

het is intriest allemaal, bij ons in Drenthe, omgeving Balloo is al heel wat afgefikt en aangestoken de laatste tijd, verschillende rietgedekte oude boerderijen in Anderen en Gasteren en nu dit weer.....ze waren al op hun hoede in Balloo, de schapen sliepen al buiten, en dan vraag ik me af, waarom de herder zijn hond daar zo goed als alleen achterliet in de schuur en niet lekker mee naar huis nam :'(  dan was hij niet verbrand  >:( .
  groet Pia.

vuurvlinder

Citaat van: pia zz op november 03, 2011, 23:06:28 PM
het is intriest allemaal, bij ons in Drenthe, omgeving Balloo is al heel wat afgefikt en aangestoken de laatste tijd, verschillende rietgedekte oude boerderijen in Anderen en Gasteren en nu dit weer.....ze waren al op hun hoede in Balloo, de schapen sliepen al buiten, en dan vraag ik me af, waarom de herder zijn hond daar zo goed als alleen achterliet in de schuur en niet lekker mee naar huis nam :'(   dan was hij niet verbrand >:( .

De hond was niet alleen, met hem zijn ook een paar katten en andere dieren om het leven gekomen. Maar ja, alles is vervangbaar! Dan koop je toch gewoon een nieuwe!  ???

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Violet (en Remco)

Citaat van: vuurvlinder op november 04, 2011, 00:19:18 AM
Citaat van: pia zz op november 03, 2011, 23:06:28 PM
het is intriest allemaal, bij ons in Drenthe, omgeving Balloo is al heel wat afgefikt en aangestoken de laatste tijd, verschillende rietgedekte oude boerderijen in Anderen en Gasteren en nu dit weer.....ze waren al op hun hoede in Balloo, de schapen sliepen al buiten, en dan vraag ik me af, waarom de herder zijn hond daar zo goed als alleen achterliet in de schuur en niet lekker mee naar huis nam :'( dan was hij niet verbrand >:( .

De hond was niet alleen, met hem zijn ook een paar katten en andere dieren om het leven gekomen. Maar ja, alles is vervangbaar! Dan koop je toch gewoon een nieuwe!  ???

Tsja, waarom? Geen idee. Waarom steekt iemand dingen in de fik? Geen idee...

En Astrid,
Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van de herders.
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Botervlieg

Denk dat het ook niet had uitgemaakt.

Als ze de hond hadden meegenomen en het huis was afgebrand was er gezegd: waarom lieten ze het beest niet in de schuur.

Dat is niet waar de vraag van Remco & Violet om gaat, lijkt me.

Folkert Jan

Citaat van: vuurvlinder op november 04, 2011, 00:19:18 AM
Citaat van: pia zz op november 03, 2011, 23:06:28 PM
het is intriest allemaal, bij ons in Drenthe, omgeving Balloo is al heel wat afgefikt en aangestoken de laatste tijd, verschillende rietgedekte oude boerderijen in Anderen en Gasteren en nu dit weer.....ze waren al op hun hoede in Balloo, de schapen sliepen al buiten, en dan vraag ik me af, waarom de herder zijn hond daar zo goed als alleen achterliet in de schuur en niet lekker mee naar huis nam :'( dan was hij niet verbrand >:( .

De hond was niet alleen, met hem zijn ook een paar katten en andere dieren om het leven gekomen. Maar ja, alles is vervangbaar! Dan koop je toch gewoon een nieuwe!  ???

Doe even normaal zeg
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Rick_Karsenbarg

Ik denk dat er inderdaad een verkeerd beeld is van de herders. Deze mensen trekken de hele dag op met hun hond, en is ook nog een verlengstuk van hun tijdens het werk. Hoe veel mensen zijn er wel niet die hun hond overdag in huis hebben terwijl ze zelf op hun werk zitten, dan kan in principe hetzelfde gebeuren?
mvg,

Rick



Wat voor de rups het eind van zijn leven is, is voor de wijze een vlinder

pia zz

Citaat van: Rick_Karsenbarg op november 04, 2011, 10:46:20 AM
Hoe veel mensen zijn er wel niet die hun hond overdag in huis hebben terwijl ze zelf op hun werk zitten, dan kan in principe hetzelfde gebeuren?
dat klopt, maar hier was men al bang dat de schaapskooi in brand zou worden gestoken, daarom sliepen de schapen er al niet meer in, terwijl dit eerder wel het geval was, daarom vroeg ik mij af, waarom je dan wel de hond er achterlaat :-[
  groet Pia.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: pia zz op november 04, 2011, 18:57:42 PM
dat klopt, maar hier was men al bang dat de schaapskooi in brand zou worden gestoken, daarom sliepen de schapen er al niet meer in, terwijl dit eerder wel het geval was, daarom vroeg ik mij af, waarom je dan wel de hond er achterlaat :-[

Om te waken tegen vandalen? (een hond is een hond, gelijk een varken een varken is of een haring een haring -> als je daar meer waarde aan toekent moet je jezelf eens goed onder de loep nemen...)

Jammer dat ze zo ver van Nijmegen wonen anders zou ik ze links of rechts wel wat helpen met reconstructie.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Violet (en Remco)

Marleen, Folkert en Rick,

Dank voor jullie reacties! We begonnen al bijna te denken dat we gek waren...

De herders, Albert en Marianne, zijn bijzondere mensen die een dier echt niet als een wegwerpproduct zien.

Wat ik gewoon erg jammer vind van de eerdere reacties is dat er blijkbaar een (foutief) oordeel wordt geveld over de slachtoffers (!!!) en er met geen woord wordt gesproken over de mensen die dingen in de fik steken omdat ze daar blijkbaar op kicken of zo. Of over hoe erg het is om je geliefde dieren (metgezellen) te verliezen.
En dat onder natuurliefhebbers...

Maar goed, ieder zijn mening, vrijheid blijheid.

Wij hebben een donatie gedaan omdat we enorm met deze mensen mee leven. Het is hun passie. En de dieren horen bij hun passie, niet als vervangbaar object, maar gewoon omdat ze van de dieren en natuur houden.

@ Astrid: wat doe jij als je hond dood gaat??? Geen 'nieuwe' hond meer? Of hoe zou je het anders noemen, "een andere hond" of zo?
Als onze katten dood gaan, nemen we ook 'nieuwe' katten. Dat houdt niet in dat we geen verdriet hebben om het verlies van de katten die ons jaren lang gezelschap en liefde hebben gegeven! Snap echt niet welk punt je wil maken...

Groeten,
Violet
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Violet (en Remco)

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 04, 2011, 19:04:50 PM
Citaat van: pia zz op november 04, 2011, 18:57:42 PM
dat klopt, maar hier was men al bang dat de schaapskooi in brand zou worden gestoken, daarom sliepen de schapen er al niet meer in, terwijl dit eerder wel het geval was, daarom vroeg ik mij af, waarom je dan wel de hond er achterlaat :-[

Om te waken tegen vandalen? (een hond is een hond, gelijk een varken een varken is of een haring een haring -> als je daar meer waarde aan toekent moet je jezelf eens goed onder de loep nemen...)

Jammer dat ze zo ver van Nijmegen wonen anders zou ik ze links of rechts wel wat helpen met reconstructie.

Ik zou ook denken om vandalen af te schrikken. Anders is het verwijt vast dat ze de hond niet mee naar huis hadden moeten nemen omdat ie misschien de vandalen wel had kunnen af schrikken.
Maar daar gaat het hier niet om! Het gaat om een enorm verlies voor deze mensen, waar ze niet om hebben gevraagd, net als andere mensen waarvan hun hebben en houden van in de fik is gestoken.

@ Bart: Nijmegen ligt toch om de hoek van Drenthe  ;)  Volgens mij maak je regelmatig reizen die veel verder zijn  ;D

Groeten,
Violet
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Violet (en Remco) op november 04, 2011, 19:17:15 PM
@ Bart: Nijmegen ligt toch om de hoek van Drenthe  ;)  Volgens mij maak je regelmatig reizen die veel verder zijn  ;D

Hahaaa ;D tja, die zijn voor mijn ontspanning en plezier (alhoewel -> dec. '12 heb ik Gambia weliswaar weer in de planning om, behalve wat te vogelen en natuur te absorberen, te kijken hoe het met mijn nursery-school-project gaat daar. Ik heb net weer € 200,- naar 't project gestuurd voor materiaal en voor een bevriende vogelgids aldaar net het schoolgeld voor zijn oudste dochter weer betaald voor het komende jaar... ook weer € 70,- (vast goedkoper dan het rekken van het leven van een hond met epilepsie trouwens  :P ). En ik heb bovendien net ook al € 35,- overgemaakt aan Waarneming voor de noodzakelijke server-uitbreiding. En een poosje terug ook al een hoop uurtjes besteed aan de nieuwe waarnemings-stand. Op een gegeven moment moet je een scheidslijn trekken anders kun je aan het uitdelen blijven. Als ik een "band" zou hebben met Albert en Marianne zou ik ze meteen geld sturen en als ze in de buurt zouden wonen (voorrijkosten) zou ik ze graag helpen (ik hou van schaapherders); ik kan goed bouwen en weet geodkoop aan sloopmateriaal te komen. Maar nogmaals; het is te ver en de band ontbreekt (en ik ben er zelf bovendien ook nog...  ;) ). Ik hoop in ieder geval van harte dat er genoeg Remco's en Violetten (en misschien nog wat "Bartjes") in hun omgeving zijn om ze erop te helpen.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Violet (en Remco)

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 04, 2011, 19:37:13 PM
Citaat van: Violet (en Remco) op november 04, 2011, 19:17:15 PM
@ Bart: Nijmegen ligt toch om de hoek van Drenthe  ;)  Volgens mij maak je regelmatig reizen die veel verder zijn  ;D

Hahaaa ;D tja, die zijn voor mijn ontspanning en plezier (alhoewel -> dec. '12 heb ik Gambia weliswaar weer in de planning om, behalve wat te vogelen en natuur te absorberen, te kijken hoe het met mijn nursery-school-project gaat daar. Ik heb net weer € 200,- naar 't project gestuurd voor materiaal en voor een bevriende vogelgids aldaar net het schoolgeld voor zijn oudste dochter weer betaald voor het komende jaar... ook weer € 70,- (vast goedkoper dan het rekken van het leven van een hond met epilepsie trouwens  :P ). En ik heb bovendien net ook al € 35,- overgemaakt aan Waarneming voor de noodzakelijke server-uitbreiding. En een poosje terug ook al een hoop uurtjes besteed aan de nieuwe waarnemings-stand. Op een gegeven moment moet je een scheidslijn trekken anders kun je aan het uitdelen blijven. Als ik een "band" zou hebben met Albert en Marianne zou ik ze meteen geld sturen en als ze in de buurt zouden wonen (voorrijkosten) zou ik ze graag helpen (ik hou van schaapherders); ik kan goed bouwen en weet geodkoop aan sloopmateriaal te komen. Maar nogmaals; het is te ver en de band ontbreekt (en ik ben er zelf bovendien ook nog...  ;) ). Ik hoop in ieder geval van harte dat er genoeg Remco's en Violetten (en misschien nog wat "Bartjes") in hun omgeving zijn om ze erop te helpen.

Leuke reactie Bart  :)   
Je zet je inderdaad regelmatig in voor 'het goede doel' ( :duim: ), denk dat we dat inderdaad met velen, allemaal op onze eigen manier, doen. En ja, grenzen zijn er om te trekken, doen wij ook.

Groetjes,
Violet
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

vuurvlinder

Citaat van: pia zz op november 04, 2011, 18:57:42 PM
Citaat van: Rick_Karsenbarg op november 04, 2011, 10:46:20 AM
Hoe veel mensen zijn er wel niet die hun hond overdag in huis hebben terwijl ze zelf op hun werk zitten, dan kan in principe hetzelfde gebeuren?
dat klopt, maar hier was men al bang dat de schaapskooi in brand zou worden gestoken, daarom sliepen de schapen er al niet meer in, terwijl dit eerder wel het geval was, daarom vroeg ik mij af, waarom je dan wel de hond er achterlaat :-[
En dat was ook mijn punt!

@ Violet, na het overlijden van mijn vorige hond duurde het een jaar voor ik weer een hond nam. Na haar overlijden hoorde ik vaak: "Neem je weer een nieuwe?" Of sinds ik weer een hond heb: "Heb je weer een nieuwe?" Een hond is voor ons een volwaardig gezinslid en is niet te vervangen door "een nieuwe".
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

jvogels

zoek-en-vervang: "nieuwe" met "andere". "t is maar taal he, de mensen bedoelen het laatste.

vuurvlinder

Citaat van: jvogels op november 04, 2011, 23:20:36 PM
zoek-en-vervang: "nieuwe" met "andere". "t is maar taal he, de mensen bedoelen het laatste.
Deels mee eens, maar ik hoor de kreet "nieuwe" alleen als het over een huisdier gaat. Bij een humane uitvaart heb ik dit nog nooit gehoord!  ;D

Tuurlijk is het maar taal, maar taal kan behoorlijk pijnlijk overkomen.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

pia zz

Citaat van: Violet (en Remco) op november 04, 2011, 19:17:15 PM






Ik zou ook denken om vandalen af te schrikken.



Nou, ik denk niet dat een vandaal zich iets aantrekt van een bordercolly, maar goed, dat zal ik wel verkeerd zien :-\
  groet Pia.

pia zz

Citaat van: Violet (en Remco) op november 04, 2011, 19:09:49 PM
Marleen, Folkert en Rick,


Of over hoe erg het is om je geliefde dieren (metgezellen) te verliezen.
En dat onder natuurliefhebbers...



daar wordt dus wel een reactie op gegeven , maar die wordt door iemand afgedaan als... een hond is een hond, gelijk een varken een varken is of een haring een haring -> als je daar meer waarde aan toekent moet je jezelf eens goed onder de loep nemen...dus waar hebben we het nog over :-[
  groet Pia.

vuurvlinder

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 04, 2011, 19:37:13 PM
Citaat van: Violet (en Remco) op november 04, 2011, 19:17:15 PM
@ Bart: Nijmegen ligt toch om de hoek van Drenthe  ;)  Volgens mij maak je regelmatig reizen die veel verder zijn  ;D

Hahaaa ;D tja, die zijn voor mijn ontspanning en plezier (alhoewel -> dec. '12 heb ik Gambia weliswaar weer in de planning om, behalve wat te vogelen en natuur te absorberen, te kijken hoe het met mijn nursery-school-project gaat daar. Ik heb net weer € 200,- naar 't project gestuurd voor materiaal en voor een bevriende vogelgids aldaar net het schoolgeld voor zijn oudste dochter weer betaald voor het komende jaar... ook weer € 70,- (vast goedkoper dan het rekken van het leven van een hond met epilepsie trouwens :P ). En ik heb bovendien net ook al € 35,- overgemaakt aan Waarneming voor de noodzakelijke server-uitbreiding. En een poosje terug ook al een hoop uurtjes besteed aan de nieuwe waarnemings-stand. Op een gegeven moment moet je een scheidslijn trekken anders kun je aan het uitdelen blijven. Als ik een "band" zou hebben met Albert en Marianne zou ik ze meteen geld sturen en als ze in de buurt zouden wonen (voorrijkosten) zou ik ze graag helpen (ik hou van schaapherders); ik kan goed bouwen en weet geodkoop aan sloopmateriaal te komen. Maar nogmaals; het is te ver en de band ontbreekt (en ik ben er zelf bovendien ook nog...  ;) ). Ik hoop in ieder geval van harte dat er genoeg Remco's en Violetten (en misschien nog wat "Bartjes") in hun omgeving zijn om ze erop te helpen.

Errug lullige opmerking.! Dat mijn hond aan epilepsie leed is te wijten aan fokkers! Ter info, dat zijn mensen die menen te weten hoe je een hond in elkaar moet zetten. :-[

Verder ben je natuurlijk helemaal geweldig! Fijn om te horen wat je zoal stort voor goede doelen en waarvoor je je "belangeloos" inzet.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Bart van Hoogstraten

#22
Citaat van: vuurvlinder op november 05, 2011, 01:30:16 AM
Errug lullige opmerking.! Dat mijn hond aan epilepsie leed is te wijten aan fokkers! Ter info, dat zijn mensen die menen te weten hoe je een hond in elkaar moet zetten. :-[

Ach jee, zijn we nog met die hond bezig? Heb je die epileptische hond trouwens bij een fokker gekocht of heeft ie via het asiel een nieuw [sorry] ander baasje [sorry] gelijkwaardige partner gevonden?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

evertdirks

Ben naar geestig op zoek wel smiley ik hier moet gebruiken om mijn gevoel over het verloop van dit topic weer te geven.

:o :'( ;D :rolleye: ??? :-X :-\ deze is het in ieder geval niet  :duim:

Evert


Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

vuurvlinder

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 05, 2011, 16:32:31 PM
Citaat van: vuurvlinder op november 05, 2011, 01:30:16 AM
Errug lullige opmerking.! Dat mijn hond aan epilepsie leed is te wijten aan fokkers! Ter info, dat zijn mensen die menen te weten hoe je een hond in elkaar moet zetten. :-[

Ach jee, zijn we nog met die hond bezig? Heb je die epileptische hond trouwens bij een fokker gekocht of heeft ie via het asiel een nieuw [sorry] ander baasje [sorry] gelijkwaardige partner gevonden?

Dit gaat een beetje off topic, maar als het je werkelijk interesseert, mijn hond kwam bij een erkende fokker vandaan.  Een hond met epilepsie kan knap oud worden, eigenlijk net zo oud als een niet epileptische hond. De kosten van de medicijnen kunnen behoorlijk oplopen, maar is dat dan weggegooid geld? Voor mij niet, zolang de hond een waardig leven heeft!
Met die ach jee hond ga ik er van uit dat je Tom bedoelt. Ik ben daar al lang niet meer mee bezig. Ik ben het met Pia eens dat het vreemd is dat je een hond alleen achterlaat in een schaapskooi  terwijl je weet dat er een brandstichter in de buurt rondloopt. Een Bordercollie als waakhond is inderdaad een lachertje!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

pia zz

weet je Astrid, het is de moeite niet waard om hier op te reageren, je bloeddruk gaat er alleen maar van omhoog en dat is niet goed voor een mens...... >:(
  groet Pia.

vuurvlinder

Citaat van: pia zz op november 06, 2011, 17:21:36 PM
weet je Astrid, het is de moeite niet waard om hier op te reageren, je bloeddruk gaat er alleen maar van omhoog en dat is niet goed voor een mens...... >:(

Je hebt gelijk! ;)
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

evertdirks

Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

Bart van Hoogstraten

@ Astrid,
2 zelfstandige ondernemers zijn door vandalisme hun bedrijfsruimte, hun hond en een groot deel van hun andere middelen van bestaan kwijtgeraakt en zitten totaal aan de grond. En dan zit jij een beetje moeilijk te doen over de aanduiding "nieuw" bij hun nieuwe (werk-)hond omdat het hier een levend wezen betreft en geen nieuwe schoenen (meestal gemaakt van levend wezen trouwens). Op de vraag of jij je (plezier-)hond gekocht hebt bij een uitgemendelde fokker (zoals je een nieuwe TV haalt bij de Mediamarkt) geef je ontwijkend antwoord ("mijn hond kwam inderdaad van een fokker vandaan"). Hoeveel boter kun je op je hoofd hebben?
Hoewel ik aan een hond niet meer waarde toeken dan een ander levend wezen (met uitzondering van de mens) zal het nooit en te nimmer in me opkomen om een hond (model naar keuze) te gaan kopen bij een fokker terwijl de asiels uitpuilen van honden en katten die op een spuitje zitten te wachten.
@ Pia,
Vorige week is een vrouw door onhandigheid met haar auto te water geraakt. Zelf is ze gered maar haar beide kinderen zijn omgekomen. Die heeft het waarschijnlijk heel erg moeilijk nu en zit er echt niet op te wachten dat er iemand over begint of het wel slim is om kinderen in je auto mee te nemen terwijl je niet kunt auto rijden of omdat je weet dat er een kans is dat zoiets kan gebeuren. Met die (totaal overbodige) vraag zit ze zichzelf nu waarschijnlijk al genoeg te kwellen.
@ Evert,
Nooit naargeestig ergens naar zoeken; je vindt alleen maar teleurstellingen  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

pia zz

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 07, 2011, 10:13:33 AM

@ Pia,
  Met die (totaal overbodige) vraag zit ze zichzelf nu waarschijnlijk al genoeg te kwellen.


beste Bart, je begeeft je nu wel op heel glad ijs, ik ben zelf al heel vroeg mijn man verloren op een nare manier, heb mijzelf ook gekweld met vragen, wil hier mee zeggen dat dit helemaal niets terzake doet aan hetgeen hierboven is besproken en dat je toch wat voorzichter moet zijn met je woordkeuzes, daar je mensen hier behoorlijk mee kunt kwetsen.
  groet Pia.