Bug reports / Bugmeldingen Obsmapp 1.1

Gestart door Marcel Schoumans, oktober 10, 2011, 10:23:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

wespenbuizerd

#30
1.1.6. Ik heb de foutmeldingen verzonden, maar ik het probeer het nog eens. Ik heb zonet nog eens de foutmelding verzonden.
Dirk

Alex Kwak

Hmm, bijzonder. Ik heb net wel een bugreport binnengekregen, maar dat ging over Google Maps.
Niet van jou dus  :huh:

Maar goed, ik ga het proberen na te spelen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Bij het wisselen van taal krijg je de vraag of je de soorten wilt downloaden (in die taal). Heb je daar "ja" gekozen?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Opgelost in de zojuist gepubliceerde versie 1.1.7
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Ik versta wel niet waar al mijn foutmeldingen dan heen gaan en of ik die ergens kan terugvinden ?
Dirk

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op oktober 27, 2011, 20:29:17 PM
Ik versta wel niet waar al mijn foutmeldingen dan heen gaan en of ik die ergens kan terugvinden ?

Geen idee, ze worden naar Google verzonden waarna ze in de administratie van ObsMapp moeten komen. Daar komen dan ook inderdaad meldingen, maar niet die van jou  :huh:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op oktober 27, 2011, 20:39:02 PM
Citaat van: wespenbuizerd op oktober 27, 2011, 20:29:17 PM
Ik versta wel niet waar al mijn foutmeldingen dan heen gaan en of ik die ergens kan terugvinden ?

Geen idee, ze worden naar Google verzonden waarna ze in de administratie van ObsMapp moeten komen. Daar komen dan ook inderdaad meldingen, maar niet die van jou  :huh:

...en inmiddels zijn de meldingen toch binnen...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Dirk

wespenbuizerd

Citaat van: Alex Kwak op oktober 27, 2011, 19:13:13 PM
Bij het wisselen van taal krijg je de vraag of je de soorten wilt downloaden (in die taal). Heb je daar "ja" gekozen?

Nu werkt het weer in versie 1.1.7  Het was wel nodig eerst in  ' Management Settings ' te gaan naar  ' Soortgroep ' en daar  ' Soortgroepenlijst bijwerken ' te activeren.
Dirk

steenl

Sinds versie 1.1.6 en 1.1.7. kan ik geen waarnemingen meer wijzigen. Kan het scherm openen. Kan aantal gewoon wijzigen, alleen het vakje opslaan doet het niet. GPS doet het goed. Verwijder nu de waarneming en voer opnieuw in.
Wat doe ik fout?

Alex Kwak

Citaat van: steenl op oktober 30, 2011, 18:30:31 PM
Sinds versie 1.1.6 en 1.1.7. kan ik geen waarnemingen meer wijzigen. Kan het scherm openen. Kan aantal gewoon wijzigen, alleen het vakje opslaan doet het niet. GPS doet het goed. Verwijder nu de waarneming en voer opnieuw in.
Wat doe ik fout?

Hmm, ik zie het ook. Lijkt een initialisatieprobleempje: zodra je de soort wijzigt en weer terugwijzigt kan je wel opslaan.
Ik zal er naar kijken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Gefixed in de zojuist gepubliceerde 1.1.8
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

mdevries

Alex,


Dit is niet echt een bug maar meer iets wat ik als lastig ondervind in het veld. Als ik een soort invoer, en mijn scherm van mijn HTC Sensation kantelt per ongeluk, dan verliest ObsMapp zijn volledige invoer tijdens het verspringen (lengte weergave). Het gevolg is dat ik de waarneming weer opnieuw kan invoeren.  Is het misschien mogelijk dat ObsMapp de invoer kan onthouden? Verder een TopApp  :duim:
Mark de Vries


Alex Kwak

Citaat van: mdevries op november 01, 2011, 23:54:21 PM
Dit is niet echt een bug maar meer iets wat ik als lastig ondervind in het veld. Als ik een soort invoer, en mijn scherm van mijn HTC Sensation kantelt per ongeluk, dan verliest ObsMapp zijn volledige invoer tijdens het verspringen (lengte weergave). Het gevolg is dat ik de waarneming weer opnieuw kan invoeren.  Is het misschien mogelijk dat ObsMapp de invoer kan onthouden?

Is wel een bug!
Aantal en geslacht blijven keurig staan, rest verdwijnt. Ga ik fixen in de komende 1.2
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=168535.0
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

steenl

Citaat van: Alex Kwak op oktober 30, 2011, 19:13:03 PM
Gefixed in de zojuist gepubliceerde 1.1.8

Alex top!! doet het inderdaad weer.  :right:

alamme

Alex, Hisko,

Mogelijk nog een kleine bug ontdekt afgelopen weekend.

Als ik een waarneming wil wijzigen die in overzicht staat, en ik wijzig bijvoorbeeld aantal, dan herkent hij niet dat er wat is veranderd. Hij wijzigt die niet omdat opslaanknop dan niet beschikbaar is.

Als truckje wijzig ik dan ook nog de soortnaam en dan kan ineens wel wijziging opslaan omdat de knop actief wordt.

Groet van Angelique Lamme

PS. de nieuwe functie 'omgeving' is geweldig!!!


Alex Kwak

Citaat van: alamme op november 04, 2011, 01:30:13 AM
Als ik een waarneming wil wijzigen die in overzicht staat, en ik wijzig bijvoorbeeld aantal, dan herkent hij niet dat er wat is veranderd. Hij wijzigt die niet omdat opslaanknop dan niet beschikbaar is.

Zie hierboven: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=166164.msg1079246#msg1079246
Is gefixed in 1.1.8
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Bij het wijzigen van een waarneming wordt er naar een nieuwe gps-fix gezocht en deze wordt mee opgeslagen..
Thijs Fijen

Alex Kwak

Citaat van: Thijs Fijen op november 08, 2011, 15:43:02 PM
Bij het wijzigen van een waarneming wordt er naar een nieuwe gps-fix gezocht en deze wordt mee opgeslagen..

In oude versies wel, in de nieuwste zou dat niet op mogen treden.
De gps blijft waarschijnlijk wel actief, maar die positie wordt bij het wijzigen niet gebruikt.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ies Meulmeester

Citaat van: Alex Kwak op november 08, 2011, 15:51:53 PM
Citaat van: Thijs Fijen op november 08, 2011, 15:43:02 PM
Bij het wijzigen van een waarneming wordt er naar een nieuwe gps-fix gezocht en deze wordt mee opgeslagen..

In oude versies wel, in de nieuwste zou dat niet op mogen treden.
De gps blijft waarschijnlijk wel actief, maar die positie wordt bij het wijzigen niet gebruikt.

Dan lijkt het me ook niet nodig dat er een nieuwe locatie gezocht wordt als deze niet gebruikt wordt, want bij wijzigen van een waarneming gaat de gps wel weer actief/pollen naar een locatie.. (heb laatste versie..)

Gr, Ies

Thijs Fijen

Citaat van: Alex Kwak op november 08, 2011, 15:51:53 PM
Citaat van: Thijs Fijen op november 08, 2011, 15:43:02 PM
Bij het wijzigen van een waarneming wordt er naar een nieuwe gps-fix gezocht en deze wordt mee opgeslagen..

In oude versies wel, in de nieuwste zou dat niet op mogen treden.
De gps blijft waarschijnlijk wel actief, maar die positie wordt bij het wijzigen niet gebruikt.
Ik heb versie 1.18 en daar gebeurt het wel...
Thijs Fijen

ejslootweg

#52
positie wijzigt bij mij ook wanneer ik een waarneming wijzig. (1.1.8 ).

groeten, Erik
groeten, Erik

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op november 08, 2011, 15:51:53 PM
Citaat van: Thijs Fijen op november 08, 2011, 15:43:02 PM
Bij het wijzigen van een waarneming wordt er naar een nieuwe gps-fix gezocht en deze wordt mee opgeslagen..

In oude versies wel, in de nieuwste zou dat niet op mogen treden.
De gps blijft waarschijnlijk wel actief, maar die positie wordt bij het wijzigen niet gebruikt.

Ehhhhhh, jullie hebben gelijk. Als de GPS-positie wijzigt tijdens het wijzigen van de waarneming wordt de positie van de betreffende waarnemng toch gewijzigd.
Neem ik mee in 1.2.0 die zeer binnenkort beschikbaar komt.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!