Aalscholver met blauwe kleurring

Gestart door Jarinka, oktober 23, 2011, 22:21:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jarinka

Deze Aalscholver zag ik op vrijdag 14 oktober in Amersfoort zitten. Hij draagt rechts een blauwe kleurring met '76J' in witte letters, en links een metalen ring (lipring?) die ik niet kon aflezen. Ik heb nog twee andere foto's, maar daarop staat de code minder goed.
Wie kan ik mailen om dit door te geven? Ik heb al gekeken op deze site, maar kan mijn combi niet vinden.

Groeten, Jarinka Heijink

Jarinka

Heb hem denk ik toch gevonden. Die van Hiddensee Ringing scheme staat op de site gemeld als drie cijfers, maar uit hun folder blijkt dat ze sinds dit jaar ook ringen met 11A, 22A enzovoort. Dan zal mijn 76J ook wel uit Duitsland komen.
Groeten, Jarinka Heijink

Klaas van Dijk

hoi Jarinka,

Een mooie duidelijke foto. Dit is een jonge Aalscholver (dus in 2011 geboren) en het is best wel vaker zo dat de overzichten een beetje verouderd zijn (of dat de meest nieuwe lijsten / overzichten nog niet zijn doorgegeven).

Gewoon maar een mailtje sturen met de foto als bijlage en in het mailtje zo duidelijk mogelijk plaats / datum / waarneemomstandigheden (= vogel is levend en gezond, kleurring afgelezen van foto).

Groetjes,

Klaas

Jarinka

Ik heb inmiddels een mail verstuurd met een link naar de waarneming, waarbij de foto, precieze locatie, datum en tijd staan. Waarneemomstandigheden staan er niet in, maar die kan ik eventueel meesturen in een volgende mail.
Bedankt, Klaas!
Groeten, Jarinka Heijink

Klaas van Dijk

hoi Jarinka,

Ook prima om een mail te sturen met een link naar de waarneming met foto etc. Waarneemonstandigheden spreken dan ook vanzelf (de ringer ziet dan zelf wel dat er een gezonde / levende vogel op de foto staat). Wel even er goed om denken dat de datum niet multi interpretabel is.
Vandaag kun je noteren als 24 - 10 - 11 of 10 -24 - 11 of 11 - 10 - 24 en dat is dus multi interpretabel. En dan weet je dus niet om welke dag het gaat.

24 oktober 2011 / 2011 oktober 24 / oktober 24 2011 (etc, Oct / October etc)) is niet multi interpretabel, en zo'n datum aanduiding moet je dus altijd gebruiken.

Ik ben benieuwd of je ook snel een reactie krijgt.

Groetjes, Klaas