Paddenstoelen boek

Gestart door shevan, oktober 20, 2011, 10:00:30 AM

Vorige topic - Volgende topic

shevan

Ik ben opzoek naar een boek (liefst geen veld gids) met daarin alle paddenstoelen/zwammen van in ieder geval Nederland het liefst ook van Europa. Kent iemand een goed boek? Ben zelf helemaal fan van het ANWB vogel boek van Europa dus als het daar enigszins op lijkt ben ik zeker verkocht!
Groet, Ben

Melchior van Tweel

Hallo Shevan (is dat je echte naam?),
De beste veldgids voor paddenstoelen is op dit moment De Grote paddenstoelengids voor onderweg van Ewals Gerhard. Maar volledig is deze allerminst. Er staan ruim duizend soorten in, maar in Nederland alleen komen al zo'n 5000 soorten voor. Om alles te kunnen determineren heb je niet alleen een kast vol monografiƫn nodig, maar ook een microscoop. Genoemde boek staan wel heel veel algemene soorten in en is dus zeker een aanrader.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

shevan

Hartelijk dank! Ik ga eens kijken om dat boek aan te schaffen! Gaaf dat er zoveel soorten paddenstoelen zijn, wel lastig :)

Nee, Shevan is niet mijn echte naam. Ik zit nog in twijfel of ik dat wil delen.
Groet, Ben

Melchior van Tweel

Hallo Shevan,
Het is gebruikelijk, zelfs verplicht, je eigen naam te gebruiken op het forum (kijk maar eens bij de regels van het forum). Als je het perse niet wilt, kan je contact opnemen met info@waarneming.nl.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

shevan

Regels zijn regels. Dus ik heb het aangepast.
Groet, Ben

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

shevan

Heb het boek vandaag binnen gekregen. Echt een mooi boek, hartelijk dank voor de tip!
Groet, Ben