Thaise vleermuizen

Gestart door edokreuzen, oktober 12, 2011, 21:18:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

edokreuzen

Ik zou graag willen weten welke soort dit is voor zover mogelijk op grond van de getoonde foto's. We troffen deze vleermuizen, verstrikt in allerlei netten die daar (om welke reden??) door lokale vissers waren opgehangen. Dit vormt min of meer een schril contrast met de vele parkwachters, die op slechts een paar honderd meter hiervandaan "hun" nationale park Thaleh Noi Wildlife Preserve proberen te beschermen! Deze omgeving is een schitterende parel qua (veelheid aan) natuurschoon, die nota bene noch in onze Lonely Planet Thailand noch Thailand's Islands & Beaches van diezelfde uitgever terug te vinden is. Een stevige aanrader om niet door te vertellen  :duim::wacko:. Wij hielden het hier moeiteloos drie volle dagen én nachten met groot plezier vol!!

Het betreft deze waarneming:
http://observado.org/waarneming/view/61202106
onzeker Vleermuis spec. - Chiroptera spec. gezien op 2009-01-03 Thailand - Phattalung
Foto's:










Bij voorbaat dank: Edo Kreuzen.
Pluk de dag én haast u langzaam!!

Rene Janssen

Dag Edo,


Het zou best wel eens mogelijk zijn dat die netten daar zijn opgehangen om die vleermuizen te vangen om ze te eten. Ik ben niet bekend met de vleermuizen aldaar. Sorry dat ik je niet verder kan helpen!



René
René Janssen

edokreuzen


Hallo René,

Laat ik mijn hoop nou helemaal (nou ja, voor driekwart :rolleyes:) op jou gevestigd hebben. Wie mag er in ons land dan nog (meer) vleermuizenkenner bij uitstek zijn om me een klein beetje verder te helpen?
Ik heb tijdens onze twee uitgebreide reizen naar Thailand tot nog toe al wel nadrukkelijk gemerkt dat kikkers her en der geroosterd worden om op te eten. Maar van vleermuizen op hun menu had ik nog niets gehoord of gemerkt. Ik vind het des te navranter, omdat ik de foto's uitgerekend in een natuurreservaat genomen heb met echt om de hoek allerlei parkwachters!

Met hartelijke dank en groet: Edo.
Pluk de dag én haast u langzaam!!