Zoek dekking: nieuwe natuurwet komt eraan!

Gestart door Catwzl, oktober 07, 2011, 10:56:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

Catwzl

Hoi,

Ik lees de laatste tijd zo'n beetje overal (behalve hier) verontrustende berichten over de nieuwe natuurwet die de oude  Flora- en faunawet, de Natuurbeschermingswet en de Boswet gaat vervangen. De 'plezier' jacht op onder andere Grauwe Gans, Kolgans en Smient wordt daarin vrijgegeven, hetzelfde geldt overigens ook voor Reeen, Edelherten, Steenmarters, Dassen, Rivierkreeften, Vuursalamanders, Wilde Zwijnen, Grote Modderkruipers, Ringslangen, etc. Nu zijn dat alleen nog maar: hazen, fazanten, wilde eenden, konijnen en houtduiven. Voortaan mogen deze dieren dus vanaf half augustus en half februari geschoten worden.

Alleen Europees beschermde soorten (gelukkig wel de meeste vogels) zijn zo'n beetje hun leven nog veilig. In de oude wet mocht een dier niet afgeschoten worden mits er bewezen schade was, in de nieuwe wet mag zo'n beetje alles (wat niet Europees beschermd is) afgeknald worden mits het het voortbestaan van de soort niet in gevaar brengt (niet dat iemand dat uitzoekt natuurlijk). Bij de soorten die wel beschermd worden, mag nu ook niet verstoord worden, maar ook daar komt verandering in: verstoring mag (tot in zekere mate?????) en er is zelfs geen vergunning nodig, mits de populatie van de soort niet in gevaar komt (nogmaals, wie zoekt dat uit?) En dit alles onder het motto van de regelgeving vergemakkelijken. Gelukkig mag iedereen de komende zes weken meepraten over deze schokkende afschuwelijke nieuwe wet. Als we niet oppassen gaan we weer terug naar vroeger....hoezo diervriendelijk Nederland??? Buiten het feit dat jarenlange bescherming van de natuur zo in een klap weer ongedaan gemaakt wordt.

Het wetsvoorstel wordt begin 2012 ingediend.

Lees meer:http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2011/10/06/iedereen-mag-meepraten-over-nieuwe-natuurwet.html
http://www.internetconsultatie.nl/wetnatuur
http://plattelandalliantienederland.nl/nieuws/Algemeen%20nieuws/Hoofdlijnen%20Wetsvoorstel%20nieuwe%20wet%20Natuur%20mei%202011.htm
http://www.vogelbescherming.nl/actueel/nieuws/nieuwsbericht/q/ne_id/492
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/9621771/Dierenpartij-woest-over-jachtwet.ece
http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/2954921/2011/10/06/Met-nieuwe-natuurwet-zet-Bleker-in-op-Europees-minimum.dhtml
http://www.nieuweoogst.nu/scripts/edoris/edoris.dll?tem=LTO_TEXT_VIEW&doc_id=1516109&h=Nieuwe%20wet%20maakt%20natuur%20kopje%20kleiner
Groetjes;
Roel van den Heuvel

http://strabrechtseheide.nl

woen

De consultatieronde is net geopend, iedereen mag zijn mening geven over deze wetswijziging. Wat zijn de beste reacties om te geven op dit wetsvoorstel?
Misschien dat iemand die meer verstand heeft van deze materie wat tips kan geven hierover. Dan kunnen wij allen reageren.



Groeten,

Jeroen

Yeronimo

Dit konden we aan zien komen met Bleker aan de macht...Ik zeg tijd voor een nieuw kabinet  O0
Kijken of we dit nog tegen kunnen houden, maar vrees het ergste...
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Johan Helmus

Wat een schande, dat die man het lef heeft om deze belachelijke en schandalige plannen alleen al te opperen. Vele decennia aan bescherming worden ineens teniet gedaan. Soorten die met veel moeite (en belastinggeld) weer in een gunstige staat van instandhouding zijn gebracht, kunnen worden afgeschoten/weggevangen. Jarenlang conservatiewerk wordt met zijn plannen in één (groen rechtse) kabinetstermijn ongedaan gemaakt. Dhr Bleker zit ondertussen lekker in zijn ivoren torentje, en heeft niet eens het lef om publiek het debat aan te gaan.

Steeds als je denkt dat deze man het niet gekker kan maken, krijgt hij het toch weer voor elkaar. Eerst kwam hij met het 'herijken' van de EHS, wat in de praktijk gewoon het tot op het bot uitkleden van de EHS inhoudt. Daarna kwam de aap uit de mouw; Het uitkleden van de EHS was de eerste stap van Blekers plan om de grenzen van de internationale afspraken op te zoeken en uit te hollen; hij wil alleen doen wat internationaal verplicht is, en ook niets meer dan dat. De EHS moet gerealiseerd worden vanwege internationale verdragen, dus dat moet dan maar, maar met tegenzin, en zo minimaal mogelijk. Hij voldoet zo aan de verplichtingen, en dat betekent dat de rest van de natuur (alles buiten de EHS) dan net zo goed de prullenbak in kan. Daar kunnen bijvoorbeeld mooie megastallen worden gebouwd. Het opheffen van de natuurgebieden buiten de EHS, doet hij door deze (63!) gebieden te ontdoen van de natura2000 beschermingsstatus. Want, zeg nu zelf, je hoeft niet elke eikenboom te beschermen.

Vervolgstap daarop is dus blijkbaar om alle diersoorten, die niet hoeven te worden beschermd volgens internationale verdragen, gelijk ook maar even te ontdoen van nationale bescherming.

Mijns inziens is dit een poging van Dhr Bleker om, over de rug van de natuur, en ook over de rug van natuur liefhebbend Nederland, de afgelopen verkiezingsnederlaag van het CDA te herstellen, door het verlenen van gunsten aan de achterban. De agrarische sector krijgt allerlei gunsten toegeworpen door deze man, waardoor ze niet meer last hebben van vervelende, overbodige regeltjes, ze naar hartenlust pesticiden en kunstmest kunnen spuiten, ze naar eigen zin de grondwaterstand kunnen verlagen, er geen land meer hoeft te worden opgeofferd voor overbodige eikenbomen en ongedierte, en ze geen last meer hebben van vervelende beschermde diersoorten en natuurreservaten waarmee ze rekening moeten houden. Verder is het een dikke knipoog naar de jachtverenigingen van dit land.

Ik hoop, en verwacht ook, dat een meerderheid van de achterban van het CDA, de kortzichtigheid, de schadelijkheid en het egoïsme van deze plannen inziet, en dat de partij hier de komende verkiezingen op zal worden afgerekend.
Groeten, Johan Helmus

woost

Zie het al voor me/

Dan loop je over tien jaar in de Veluwe in het bezoekerscentrum.
Staat daar naar de oeros, die omstreeks een bepaald jaar voor het laatst gezien is,
het Wilde zwijn waar in het jaar 2013 het laatste exemplaar van is overhoop geknald.
Mijn echte naam is Joost (heel verrassend)

Nieuwste 3 soorten in fotoarchief (Totaal 197): Valkuil, Kruizerd en Kramswiek

Rein Genuït

Niet dat ik Bleker wil propageren maar vergeet niet dat de man alleen maar uitvoert/vertaald en naar buiten brengt wat ambtenaren hebben voorgekauwd. En op ambtenaren kun je niet stemmen......
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Oenanthe

Een goed bestuurder bepaalt wat zijn ambtenaren moeten doen. Een slecht bestuurder is iemand die zijn ambtenaren voorschrijft om slecht beleid te maken of alleen doet wat zijn ambtenaren hem voorkauwen.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Klaas van Dijk

hoi Roel,

Goed om er hier even wat ruchtbaarheid aan te geven. Flink wat mensen die inspreken cq hun mening hierover op een officiële manier laten weten kan natuurlijk nooit kwaad. Je geeft al aan dat dit één van de wegen kan zijn die mensen kunnen bewandelen.

hoi Johan,

Je legt terecht de vinger op de zere wonde, namelijk op de CDA-stemmers. Niets staat jou, noch iemand anders in de weg om alle bekenden om je heen die CDA hebben gestemd hier eens even 'stevig' op aan te spreken.

Niets erop tegen om bij deze CDA-stemmers (ergo de bekenden om je heen die CDA hebben gestemd) flink te blijven doorzeuren. Het 'H' woord [zelfcensuur] komt in dergelijke gesprekken vanzelfsprekend ook aan de orde. En vooral je niet met een kluitje in het riet laten sturen.

Voor de goede orde: ik heb GroenLinks gestemd.

-------------

Er zijn dus al minimaal twee wegen die bewandeld kunnen worden.


M. Hoogteijling

Ook ik  heb de wens om hier wat tegen te doen. Lees al goede tips om de cda-stemmers "aan de tand te voelen". Maar even concreet: waar kan ik mijn mening zodanig kwijt dat de politiek er niet omheen kan? (heb eerlijk gezegd niet alle links aangeklikt).

In de laatste Vogels stond een vergelijkbaar stuk en het is mij duidelijk: we gaan weer 100 jaar terug. Uit vvd-bronnen (niet mijn partij) hoor ik vooral dat natuur te veel geld kost.

Kortom: wie helpt ons concreet verder?

gr
Marijn

Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

Klaas van Dijk

hoi Marijn,

Is http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2011/10/06/iedereen-mag-meepraten-over-nieuwe-natuurwet.html een goede ingang?

Jagers/boeren/eierrapers c.s. spreken namelijk ook op grote schaal in. Dus het is buitengewoon belangrijk dat er vanuit de natuurbeweging ook voortdurend steeds veel tegenwicht wordt gegeven. Dat kan zowel individueel (jij & ik & erg veel anderen alhier & elders) als groepsgewijs. Het laatste gebeurt al wel (alle NB organisaties), maar 'particulieren' (jij & ik c.s.) kunnen dus ook hun stem laten horen.

Is het zo iets duidelijker? Vraag anders rustig verder.

Groetjes, Klaas

Johan Helmus

#10
Ik vroeg me af; zou het toevoegen van de das aan de jachtwet trouwens ook een cadeautje aan Das en Boom zijn, namens dhr Bleker?  :rolleye:

@ Klaas
Lijkt mij een goed idee!
Groeten, Johan Helmus

Jurjen Postma

CiteerNiet dat ik Bleker wil propageren maar vergeet niet dat de man alleen maar uitvoert/vertaald en naar buiten brengt wat ambtenaren hebben voorgekauwd. En op ambtenaren kun je niet stemmen......

Rein, op deze gedachte is een heel makkelijke en evenzo foute analogie te maken....
Wat netter gezegd heeft iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid, ook Bleker (die eerst zelf 5 ha van zijn eigen grond nog snel in natuur omzet tegen (ik geloof) 175.000 Euri voordat hij die regeling afschaft) en ook zijn ambtenaren.

Ik ben zeer voor het inspreken en het geven van je mening in dit soort situaties, maar evenzo zwart gestemd over de uitkomst hiervan. Uit ervaring weet ik dat men alleen de meningen meeneemt die stroken met de eigen ideeën (van de Bleker adepten in dit geval...)

Nu maar hopen dat dat dit keer anders zal zijn.....
Groet,

Jurjen

Follow me on Twitter!

Norman

Citaat van: Johan Helmus op oktober 08, 2011, 09:30:52 AM
Ik vroeg me af; zou het toevoegen van de das aan de jachtwet trouwens ook een cadeautje aan Das en Boom zijn, namens dhr Bleker?  :rolleye:

@ Klaas
Lijkt mij een goed idee!

Hoe zeer ik mij ook kan opwinden, maar de Das is niet toegevoegd aan de jachtwet. Hij word niet meer beschermt, dat heeft als consequentie dat zijn habitat niet meer beschermt word. M.a.w. Als iemand ergens iets wil bouwen, dan is de Das of diens burcht geen beletsel meer. Nu wel.

Overigens schieten mijn communicatieve vaardigheden flink te kort om knap te reageren op het voorstel. Is er niet iemand die communicatief vaardig genoeg is om een brief op te stellen welke, de waarneming.nl leden kunnen copy / paste als reactie?

Niets doen is geen optie lijkt mij.

M. Hoogteijling

#13
Hartelijk dank Klaas voor de link. De suggestie van Norman vind ik heel goed. Wie o wie maakt het voorstel dat we massaal kunnen benutten. Is hier nog een petitie of zo tegen mogelijk of geldt dat alleen om een wetsvoorstel in te brengen?

Gr
Marijn

Ps uiteraard wel al mn mening bij de overheid achtergelaten
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

KorHaan

Citaat van: Norman op oktober 08, 2011, 12:40:56 PM
Citaat van: Johan Helmus op oktober 08, 2011, 09:30:52 AM
Ik vroeg me af; zou het toevoegen van de das aan de jachtwet trouwens ook een cadeautje aan Das en Boom zijn, namens dhr Bleker?  :rolleye:

@ Klaas
Lijkt mij een goed idee!

Hoe zeer ik mij ook kan opwinden, maar de Das is niet toegevoegd aan de jachtwet. Hij word niet meer beschermt, dat heeft als consequentie dat zijn habitat niet meer beschermt word. M.a.w. Als iemand ergens iets wil bouwen, dan is de Das of diens burcht geen beletsel meer. Nu wel.

Overigens schieten mijn communicatieve vaardigheden flink te kort om knap te reageren op het voorstel. Is er niet iemand die communicatief vaardig genoeg is om een brief op te stellen welke, de waarneming.nl leden kunnen copy / paste als reactie?

Niets doen is geen optie lijkt mij.


Hoe er tegenwoordig over de natuur wordt gedacht, is niet meer alleen tot de hersenkrochten van staatssecretaris Bleker beperkt: lees en huiver:
http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/regionaal/eemland/article11642861.ece/Olifantenpoep-drukt-dassenplaag-kop-in-

We hebben kennelijk al een dassenplaag; als de poep niet werkt, wat gaan ze dan bedenken om hun gazonnetje smetteloos te houden? Je houdt je hart vast met dit soort minkukels en hun hobby'tje. Golf = knikkeren voor mensen die niet willen bukken.

Overigens denk ik dat enige petitie, smeekschrift of desnoods Tocht naar Canossa de staatssecretaris Siberisch koud zal laten. Bleker zit met keilbouten vast in het pluche, en je krijgt hem alleen maar weg als het stemvee zijn tweede hersencel eens gaat gebruiken in plaats van die ene waar ze het nu mee menen te kunnen stellen.

Wat zijn dit voor tijden? Waar zijn de linkse partijen? Wie zegt nu eindelijk eens, dat er geluisterd dient te worden naar deskundigen als het om natuur gaat? Tientallen jaren onderzoek en gedegen rapporten worden door bewindvoerders onder het tapijt geveegd met one-liners die alleen maar getuigen van een schrijnend onbegrip voor alles wat voor iedereen dierbaar is, of hoort te zijn: natuur. Centjes besparen, onder dat mom wordt veel afgebroken terwijl de puissant rijke landgenoten nergens last van hebben.
Wie legt er eens een belasting op aan de miljardairs zodat die hele bezuinigings-flauwekul in één klap tot het verleden behoort. Je hoort iedereen mekkeren over bezuinigen, en dat iedereen zijn steentje moet bijdragen. Ja, de groeten! De gewone man een kiezel, de rijken een rotsblok, zou ik dan zeggen.
U merkt, dat ik niet alleen verbaasd ben over deze barbaarse tijden, maar dat ik mijn onmacht slechts in cynische kanttekeningen  kan uitdrukken. De heer B., staatssecretaris te Den H., zal er niet van onder de indruk zijn.
Overigens verwijt ik links in Den Haag, dat ze nog steeds geen samenwerkingsverband zijn aangegaan om een blok tegen rechts te vormen. Je vraagt je af, wat Jolande Sap bezielde toen ze akkoord ging met de Kunduz-politiemissie, terwijl ze met hetzelfde gemak het kabinet Rutte naar huis had kunnen sturen. Dan hadden we dit hele probleem niet gehad.

Vriendelijke grrrrroet,

Ronald Sinoo

Norman

#15
Vandaag een interview gelezen met die @$#@$$ in "het Jagertje", het lijfblad van de  KNJV.
Alle uitspraken waren natuurlijk bekend. Duidelijk uitgesproken werd dat het geld naar de agrariers moesten en natuurbescherming tot minimum beperkt moest worden, zodat de jagers meer vrijheid hadden in hun beheer, zonder allerlei rompslomp. Saillant details. Bleker noemde ook nog even dat zijn schoonvader en zijn eigen zoon een jachtakte hebben en jacht noodzakelijk. Ook kende hij veel mensen in zijn directe omgeving met jachtakte. Hij vond het allemaal maar prachtig.

En die natuurbeschermers die maar riepen dat natuur prima voor zich zelf konden zorgen, moesten de KNJV-ers vooral laten praten. Zij wisten wel beter.

Je word zo verdrietig van die man......

ArjanH

Citaat van: M. Hoogteijling op oktober 07, 2011, 23:34:58 PM
Uit vvd-bronnen (niet mijn partij) hoor ik vooral dat natuur te veel geld kost.


Alsof asfaltwegen en nieuwe bedrijfspanden niets kosten (gebeurt er eigenlijk nog eens iets met al die bedrijfspanden die al jaren en jaren leeg staan ?). Het geld dat in natuur wordt (werd) geinvesteerd staat in geen enkele verhouding tot de bovengenoemde zaken. Maar dat valt dit kabinet toch niet aan het verstand te brengen, vrees ik.





Johan Helmus

@Norman
Vergissing van mijn kant, de Das is inderdaad niet toegevoegd aan de jachtwet, maar ontdaan van zijn beschermde status.

Dat biedt overigens wel mogelijkheden! Gezellig! Ik ga binnenkort eens even een middagje crossen over dassenburchten, en klossen prikkeldraad voor de ingangen plaatsen.
Groeten, Johan Helmus

jankees

Citaat van: Klaas van Dijk op oktober 07, 2011, 22:46:34 PM
hoi Roel,

Goed om er hier even wat ruchtbaarheid aan te geven. Flink wat mensen die inspreken cq hun mening hierover op een officiële manier laten weten kan natuurlijk nooit kwaad. Je geeft al aan dat dit één van de wegen kan zijn die mensen kunnen bewandelen.

hoi Johan,

Je legt terecht de vinger op de zere wonde, namelijk op de CDA-stemmers. Niets staat jou, noch iemand anders in de weg om alle bekenden om je heen die CDA hebben gestemd hier eens even 'stevig' op aan te spreken.

Niets erop tegen om bij deze CDA-stemmers (ergo de bekenden om je heen die CDA hebben gestemd) flink te blijven doorzeuren. Het 'H' woord [zelfcensuur] komt in dergelijke gesprekken vanzelfsprekend ook aan de orde. En vooral je niet met een kluitje in het riet laten sturen.

Voor de goede orde: ik heb GroenLinks gestemd.

-------------

Er zijn dus al minimaal twee wegen die bewandeld kunnen worden.
En de CDA stemmers kunnen daar iets aan veranderen denk je? Denk je nu echt dat alle CDA stemmers alles slikken en accepteren wat er door hun partij in Den Haag wordt gedaan/besloten? Echt niet!!!

Ben je het niet met het voorstel eens dan moet je niet de stemmers aanspreken maar diegene die verantwoordelijk is. De minister in dit geval! Gewoon als burger een mail sturen!

Johan Helmus

Je kunt natuurlijk zelf ook een signaal geven door een brief aan de partij te schrijven, en te vertellen wat je er van vindt. Ik neem tenminste aan dat jij CDA stemmer bent, gezien je reactie. Ook kun je de partij bij de volgende verkiezing(en) straffen voor hun beleid.
Groeten, Johan Helmus

Yeronimo

Citaat van: Norman op oktober 08, 2011, 20:45:52 PM
Vandaag een interview gelezen met die @$#@$$ in "het Jagertje", het lijfblad van de  KNJV.

Staat deze online? Ik kan hem namelijk niet makkelijk vinden. Ik vind het wel interessant om te lezen...
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Norman

Niets van de KNJV staat online. Je zou deze eens kunnen opvragen bij de KNJV, maar het word nul op het rekest vrees ik.
Scannen is voor mij helaas niet mogelijk. Het moge duidelijk zijn dat ik geen abonnement heb.  ;D

Één van de kritiekpunten overigens waar ik het wel mee eens was met Bleker, was dat hij vond dat de KNJV meer in de openheid moet treden.

stefanhageman

#22
Citaat van: Norman op oktober 08, 2011, 12:40:56 PM
Citaat van: Johan Helmus op oktober 08, 2011, 09:30:52 AM
Ik vroeg me af; zou het toevoegen van de das aan de jachtwet trouwens ook een cadeautje aan Das en Boom zijn, namens dhr Bleker?  :rolleye:

@ Klaas
Lijkt mij een goed idee!

Hoe zeer ik mij ook kan opwinden, maar de Das is niet toegevoegd aan de jachtwet. Hij word niet meer beschermt, dat heeft als consequentie dat zijn habitat niet meer beschermt word. M.a.w. Als iemand ergens iets wil bouwen, dan is de Das of diens burcht geen beletsel meer. Nu wel.

Overigens schieten mijn communicatieve vaardigheden flink te kort om knap te reageren op het voorstel. Is er niet iemand die communicatief vaardig genoeg is om een brief op te stellen welke, de waarneming.nl leden kunnen copy / paste als reactie?

Niets doen is geen optie lijkt mij.


Ik zit met hetzelfde probleem. Ik wil wel reageren maar ben bang dat ik dat niet op een beschaafde manier kan doen omdat nota bene de walvisjacht weer toegestaan kan worden! Onder het mom van 'wetenschappelijke doeleinden'. En dan nog niet te spreken over plezierjacht op Smienten, Kolganzen, Grauwe Ganzen, Damherten, Reeën, Edelherten en Wilde Zwijnen. Ik hoop dat het kabinet volgend jaar, in ieder geval na 17 mei, valt en ik dan in staat ben om te stemmen!


stukje verwijderd door redactie
Stefan Hageman


Klaas van Dijk

Beste mensen,

Het zou me niet verbazen (cq het lijkt me niet meer dan logisch) dat allerlei natuur- en milieuorganisaties binnenkort komen met wat 'standaardoproepen' (o.i.d.) voor leden / belangstellenden / achterban.

Stefan, jij hebt natuurlijk net zoveel rechten als iedere andere Nederlandse burger. Een mailtje met alleen al de tekst

'Ik ben Stefan en ik ben een grote dierenliefhebber (cq natuurliefhebber). Ik ben erg boos dat er binnenkort weer op walvissen gejaagd mag worden. Mijn mening is dus dat de jacht op walvissen gesloten moet blijven.'  is al meer dan genoeg. [is dus gewoon een voorbeeldje wat ik zo uit de mouw schudt, en dus niet persoonlijk is bedoeld, mocht ik iets over jou zeggen wat niet waar is].

Ongetwijfeld zal de KNJV cs. jagers c.s. oproepen  om ook dergelijke mails etc te sturen.

Een giga lijst met inspraakreacties van vogelaars / natuurliefhebbers geeft (1) goedwillende ambtenaren (en die zijn er genoeg!), (2) de groene partijen, en (3) de groene organisaties c.s. extra munitie om aan te geven dat er ook flink wat tegengas 'vanuit de burgers' komt.

Groetjes, Klaas

Klaas van Dijk

Beste mensen,

In ieder geval is de Partij voor de Dieren net al gestart met een online petitie. Zie http://petities.nl/petitie/laat-de-dieren-niet-schieten  Zelf net deze petitie ondertekend. Zie hieronder voor de tekst waarvoor je tekent.

M.i. een 'must' voor iedere natuurliefhebber om deze petitie te ondertekenen. Zegt het voort.

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wij, mensen met een groen hart, constateren

Dat het schieten van dieren alleen om redenen van plezier niet meer van deze tijd is
Dat de plezierjacht een ontwrichtend effect heeft op populaties en op natuurgebieden
Dat er diervriendelijke alternatieven bestaan om schade-overlast te voorkomen
Dat bij het doden van dieren altijd het 'nee, tenzij' en nooit het 'ja, mits' principe behoort te gelden
Dat er dus geen redelijke grond bestaat om deze dieren vogelvrij te verklaren


en verzoeken de jacht op grauwe ganzen, kolganzen, smienten, edelherten, damherten, reeën en wilde zwijnen niet vrij te geven.

Jan Zwaaneveld

Ondertekend & op mijn facebookpagina gelinkt.
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

KorHaan

Ik zie mijn naam niet verschijnen bij de ondertekenaars, terwijl ik alles correct heb ingevuld.  ???

Als ik dan toch meedoe aan een petitie, wil ik wel weten dat ik besta.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Jan vH

Heb je wel ingevuld dat je naam zichtbaar is op die pagina?
Jan van Harten
Validator Plantengallen

KorHaan


KorHaan

Las net dat je een email binnenkrijgt om te bevestigen dat je hebt ondertekend. Klopt, zat bij de "ongewenste emails". Verplaatst naar inbox, alsnog op "bevestigen" gedrukt, maar mooi dat mijn naam er niet staat bij de petitie!

Cool, ik sta op de zwarte lijst!  :o ;D

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo