Hoofdmenu

Vandaag gezien

Gestart door Vincent Hart, juni 22, 2011, 09:36:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Jammer jongens! Flink  :-X beest.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

smoely

Vandaag genoten van mijn laatste dag vakantie.
Na 30 km fietsen kwam ik bij een plek waar deze morgen een juv. sperwergrasmus is gezien.
2 uur, 2 sms'jes en een telefoontje later stond ik naar het beest te kijken. Geen betere manier om je vakantie mee af te sluiten!  :blink:

Jarinka

Maandag in een tussenuur naar Hooglandsedijk geweest. Een blauwe flits was mijn eerste IJsvogel in bijna zes maanden, helaas liet hij zich verder niet meer zien. Tot mijn grote verbazing vloog er door de boomtoppen een klein biddend vogeltje, wat dus een Grauwe Vliegenvanger bleek te zijn! Erg vreemde plek, zo midden in de stad.
Vanochtend kwamen er twee Grote Gele Kwikken overvliegen, ook al een poosje geleden dat ik die voor het laatst heb gezien.
Groeten, Jarinka Heijink

stefanhageman

Citaat van: Jarinka op augustus 31, 2011, 19:23:48 PM
Maandag in een tussenuur naar Hooglandsedijk geweest. Een blauwe flits was mijn eerste IJsvogel in bijna zes maanden, helaas liet hij zich verder niet meer zien. Tot mijn grote verbazing vloog er door de boomtoppen een klein biddend vogeltje, wat dus een Grauwe Vliegenvanger bleek te zijn! Erg vreemde plek, zo midden in de stad.
Vanochtend kwamen er twee Grote Gele Kwikken overvliegen, ook al een poosje geleden dat ik die voor het laatst heb gezien.


Zo vreemd zijn die Grauwe Vliegenvangers niet in de stad. Hier in Tiel weet ik zo 3 broedpaar te vinden, wel alle drie in een nestkastje. Vandaag sinds tijden trouwens weer Putters in de tuin en m'n eerste gemengde groep mezen(Kool-, Staart- en Pimpelmees) van het najaar inclusief 1 Boomkruiper.
Stefan Hageman


Fabian Meijer

Vandaag deze leuke soort gevangen:
(in amerika.. :P )




Je kunt me dagelijks volgen over mijn ervaringen hier op: http://www.fabianmeijer.blogspot.com !

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Wat voor megabeest is dat?
Groeten, Jarinka Heijink

firecrest

Citaat van: Jarinka op augustus 31, 2011, 23:31:44 PM
Wat voor megalijster is dat?
Zoals ook op zijn blog te lezen ;): Yellow-billed Cuckoo
Gave soorten Faab :duim:

Jarinka

Citaat van: firecrest op augustus 31, 2011, 23:32:27 PM
Citaat van: Jarinka op augustus 31, 2011, 23:31:44 PM
Wat voor megalijster is dat?
Zoals ook op zijn blog te lezen ;): Yellow-billed Cuckoo
Bah, net te laat met wijzigen van mijn bericht :angel:
Geen lijster dus, maar een koekoek. Kwam pas te laat op het idee om op z'n blog te kijken. Dank je!
Groeten, Jarinka Heijink

Maurice Elf

Citaat van: Fabian Meijer op augustus 31, 2011, 23:26:48 PM
Je kunt me dagelijks volgen over mijn ervaringen hier op: http://www.fabianmeijer.blogspot.com !

Leuke blog zeg! Veel plezier nog daar!
Mvg Maurice

Jos Welbedacht

Super gaaf, Fabian. Ik ben ontzettend jaloers!
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Bart van Hoogstraten

Echwel!!! -> die ik ga ik volgen Fabian. De complimenten! (echt boeiend!). Welke Salamander is dat trouwens?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

frankw

Vandaag een Roodpootvalk over de telpost. Nr 206 voor mijn  VWG Arnhem jaarlijst, een evenaring van het oude record. En ik heb nog wat inkoppertjes niet; Smelleken en Kerkuil, er zal dus ongetwijfeld een record volgen. ;D

Robertmeer

Citaat van: frankw op september 01, 2011, 19:25:04 PM
Vandaag een Roodpootvalk over de telpost. Nr 206 voor mijn  VWG Arnhem jaarlijst, een evenaring van het oude record. En ik heb nog wat inkoppertjes niet; Smelleken en Kerkuil, er zal dus ongetwijfeld een record volgen. ;D
Maar die Roodpootvalk vloog toch in Duitsland? Dan telt ie toch niet? :o
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Jan vH

Citaat van: Robertmeer op september 01, 2011, 20:33:19 PM
Citaat van: frankw op september 01, 2011, 19:25:04 PM
Vandaag een Roodpootvalk over de telpost. Nr 206 voor mijn  VWG Arnhem jaarlijst, een evenaring van het oude record. En ik heb nog wat inkoppertjes niet; Smelleken en Kerkuil, er zal dus ongetwijfeld een record volgen. ;D
Maar die Roodpootvalk vloog toch in Duitsland? Dan telt ie toch niet? :o
Het ligt wel binnen het werkgebied van VWG Arnhem.  ;)
Jan van Harten
Validator Plantengallen

firecrest

Vandaag geteld op telpost Parnassia.
Het begon erg slecht, zwaar bewolkt, motregen, 7 Aalscholvers als enige in het eerste half uur...
Gelukkig werd het langzaam beter en vlogen de Heggenmussen en zwaluwen leuk door.
2 Grote Zilverreigers kwamen ook nog langs.
Het viel uiteindelijk wel tegen, morgen hopelijk beter....

De hele telling is te zien op trektellen.nl.

frankw

Citaat van: Jan vH op september 01, 2011, 20:36:08 PM
Citaat van: Robertmeer op september 01, 2011, 20:33:19 PM
Citaat van: frankw op september 01, 2011, 19:25:04 PM
Vandaag een Roodpootvalk over de telpost. Nr 206 voor mijn  VWG Arnhem jaarlijst, een evenaring van het oude record. En ik heb nog wat inkoppertjes niet; Smelleken en Kerkuil, er zal dus ongetwijfeld een record volgen. ;D
Maar die Roodpootvalk vloog toch in Duitsland? Dan telt ie toch niet? :o
Het ligt wel binnen het werkgebied van VWG Arnhem.  ;)
Juist. Onze telpost ligt 300 meter over de grens maar hoort wel bij ons werkgebied. Wordt nog een keer leuk als er een echte zeldzaamheid langs vliegt. Alles wat vanuit noord komt is in principe over Nederland gekomen maar zie je m niet op tijd en vliegt ie zuid oost of oostelijker dan vliegt ie Duitsland in. Ik heb al voor gesteld dat stuk gewoon te annexeren. 8)

Maarten Sluijter

Citaat van: firecrest op september 01, 2011, 22:18:06 PM
Vandaag geteld op telpost Parnassia.
Het begon erg slecht, zwaar bewolkt, motregen, 7 Aalscholvers als enige in het eerste half uur...
Gelukkig werd het langzaam beter en vlogen de Heggenmussen en zwaluwen leuk door.
2 Grote Zilverreigers kwamen ook nog langs.
Het viel uiteindelijk wel tegen, morgen hopelijk beter....

De hele telling is te zien op trektellen.nl.

Zelf vanochtend ook nog even een uurtje voor school wezen tellen, viel ook niet echt tegen.. morgenochtend kan ik een uurtje langer, dan hopelijk beter!

De telling is hier te zien: http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=11&site=0&land=1&taal=1&datum=20110901
.

tseardjan

vandaag gezien
6 jonge slangen

mvg tseard jan
zonder natuur geen leven

wolbert

Vriendelijke groet,
Wolbert

Fabian Meijer

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 01, 2011, 19:00:59 PM
Echwel!!! -> die ik ga ik volgen Fabian. De complimenten! (echt boeiend!). Welke Salamander is dat trouwens?


Bedankt voor de reacties allemaal ;D  Bart, bedoel je die Smooth Newt? Dat is een Kleine Watersalamander.

Robert V.T

Citaat van: firecrest op september 01, 2011, 22:18:06 PM

Gelukkig werd het langzaam beter en vlogen de Heggenmussen en zwaluwen leuk door.


Vlogen de heggenmussen echt over of kwamen ze al struiktrekkend langs?
Vanochtend zag ik namelijk een waarschijnlijke heggenmus vrij hoog overvliegen, maar wist niet zeker of ze wel eens zo hoog overvlogen(beetje onhandige vlieger).
Groeten,

Robert van Tiel

tseardjan

zonder natuur geen leven

erikwouda

Dat was een lucratief rondje vanochtend.
Zwarte Roodstaart 4 (eerste dit jaar), Gele kwik overvliegend, Witte Kwikstaart 12 (of meer), Tapuit 2. En als klap op de vuurpijl 2 Paapjes. Sinds m'n jeugd niet meer gezien.

Jahoe!
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl

Bart van Hoogstraten

Vandaag in de Gelderlander een bericht dat de Wolf terug zou zijn in Nederland! Zou het heus?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

frankcoenjaerts

Citaat van: erikwouda op september 02, 2011, 11:23:07 AM
Dat was een lucratief rondje vanochtend.
Zwarte Roodstaart 4 (eerste dit jaar), Gele kwik overvliegend, Witte Kwikstaart 12 (of meer), Tapuit 2. En als klap op de vuurpijl 2 Paapjes. Sinds m'n jeugd niet meer gezien.

Jahoe!

Ai Eric - een uur of wat later had ik er nog een Draaihals bij daar - zit er vast nog !
Met vriendelijke groeten,

Frank

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Vincent Hart op september 02, 2011, 15:07:18 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 02, 2011, 13:17:18 PM
Vandaag in de Gelderlander een bericht dat de Wolf terug zou zijn in Nederland! Zou het heus?
Oordeel zelf: http://waarneming.nl/waarneming/view/56559966

Volgens Leo Linnartz (van Stichting Ark) is de kans erg groot dat het dier allang weer terug is in Duitsland, ze leggen wel 50 km per dag af en veel heeft ie daar niet te zoeken. Maar als het waar is wel een leuk (en hoopgevend) incident toch?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

fkdeboer

Citaat van: frankcoenjaerts op september 02, 2011, 13:33:43 PM
Citaat van: erikwouda op september 02, 2011, 11:23:07 AM
Dat was een lucratief rondje vanochtend.
Zwarte Roodstaart 4 (eerste dit jaar), Gele kwik overvliegend, Witte Kwikstaart 12 (of meer), Tapuit 2. En als klap op de vuurpijl 2 Paapjes. Sinds m'n jeugd niet meer gezien.

Jahoe!

Ai Eric - een uur of wat later had ik er nog een Draaihals bij daar - zit er vast nog !

Mooie ontdekking, Frank! Ik heb er ook nog even van kunnen genieten en hoop dat die er zo nog zit, als ik mijn fototoestel en kijker wel bij me heb;)
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Maarten Sluijter

Citaat van: Robert V.T op september 02, 2011, 07:42:02 AM
Citaat van: firecrest op september 01, 2011, 22:18:06 PM

Gelukkig werd het langzaam beter en vlogen de Heggenmussen en zwaluwen leuk door.


Vlogen de heggenmussen echt over of kwamen ze al struiktrekkend langs?
Vanochtend zag ik namelijk een waarschijnlijke heggenmus vrij hoog overvliegen, maar wist niet zeker of ze wel eens zo hoog overvlogen(beetje onhandige vlieger).

Ze kunnen relatief hoog vliegen, bij mijn telpost vliegen ze meestal op zo'n 30 meter hoogte over de duindoorns over.
.