Hoofdmenu

Vandaag gezien

Gestart door Vincent Hart, juni 22, 2011, 09:36:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: willemxd op augustus 20, 2011, 20:49:20 PM
Citaat van: Marije op augustus 19, 2011, 10:49:16 AM
Citaat van: willemxd op augustus 18, 2011, 21:33:13 PM
Dat ziet er raar uit :rolleye: '13 jaar al! >:D


Nog even en dan denk je ineens: dat ziet er raar uit: 83 jaar al! :P

''EVEN?!''  ;D

Je zal nog wel merken dat naarmate je ouder wordt de tijd steeds sneller gaat.



Herman van der Meer

firecrest


Maurice Elf

Citaat van: firecrest op augustus 20, 2011, 23:09:53 PM
Vandaag over huis:

Super!! Zulke dingen zie ik hier niet over het huis gaan..... :'(
Toch maar eens aan verhuizen gaan denken, ik zal het er zo eens met de vrouw over hebben  ;)
Mvg Maurice

Bart van Hoogstraten

Citaat van: firecrest op augustus 20, 2011, 23:09:53 PM
Vandaag over huis:


Eens kijken of ik het begrepen heb: adult mannetje Wespendief?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

willemxd

Citaat van: HPM op augustus 20, 2011, 21:04:01 PM
Citaat van: willemxd op augustus 20, 2011, 20:49:20 PM
Citaat van: Marije op augustus 19, 2011, 10:49:16 AM
Citaat van: willemxd op augustus 18, 2011, 21:33:13 PM
Dat ziet er raar uit :rolleye: '13 jaar al! >:D


Nog even en dan denk je ineens: dat ziet er raar uit: 83 jaar al! :P


''EVEN?!''  ;D

Je zal nog wel merken dat naarmate je ouder wordt de tijd steeds sneller gaat.

Pffffiew, dan is school lekker snel voorbij ;D O0

Bart van Hoogstraten

Citaat van: willemxd op augustus 21, 2011, 12:54:45 PM
Citaat van: HPM op augustus 20, 2011, 21:04:01 PM
Citaat van: willemxd op augustus 20, 2011, 20:49:20 PM
Citaat van: Marije op augustus 19, 2011, 10:49:16 AM
Citaat van: willemxd op augustus 18, 2011, 21:33:13 PM
Dat ziet er raar uit :rolleye: '13 jaar al! >:D


Nog even en dan denk je ineens: dat ziet er raar uit: 83 jaar al! :P


''EVEN?!''  ;D

Je zal nog wel merken dat naarmate je ouder wordt de tijd steeds sneller gaat.

Pffffiew, dan is school lekker snel voorbij ;D O0

Daar verlang je op je 83ste al meer dan 40 jaar naar terug...  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

HPM

Citaat van: willemxd op augustus 21, 2011, 12:54:45 PM
Citaat van: HPM op augustus 20, 2011, 21:04:01 PM
Citaat van: willemxd op augustus 20, 2011, 20:49:20 PM
Citaat van: Marije op augustus 19, 2011, 10:49:16 AM
Citaat van: willemxd op augustus 18, 2011, 21:33:13 PM
Dat ziet er raar uit :rolleye: '13 jaar al! >:D


Nog even en dan denk je ineens: dat ziet er raar uit: 83 jaar al! :P


''EVEN?!''  ;D

Je zal nog wel merken dat naarmate je ouder wordt de tijd steeds sneller gaat.

Pffffiew, dan is school lekker snel voorbij ;D O0

Dat had je gedacht! Zolang je op school zit, en zeker zolang je leerplichtig bent, gaat de tijd juist extreem langzaam. Maar als je het leuk vindt om te leren geeft dat niet. Dan  kan school niet lang genoeg duren.

Herman van der Meer

Lonnie Bregman

Citaat van: firecrest op augustus 20, 2011, 23:09:53 PM
Vandaag over huis:

[wespendief]

Leuk Lars! Ik had deze week ook m'n eerste twee wespendieven vanuit m'n huis (eerste vanuit huis dan ;) ).
Groeten, Lonnie Bregman

Maarten Sluijter

.

Vincent Hart

Vanmiddag op zo maar een wandeling op de grens van bos en bebouwing in Bilthoven een prachtige zomertortel  :)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Robert V.T

Uurtje geleden genoten van een spektakelshow van 2 boomvalken die eerst op zwaluwen gingen jagen en daarna op libellen :blink:
Groeten,

Robert van Tiel

Robert V.T

In de achtertuin barst het alweer van de vogels, vooral merels(ca. 40), zanglijsters, mezen, tjiftjaffen en zwartkoppen zijn volop aanwezig. Jammer dat ik geen ringdiploma ofzo iets heb(weet iemand hoe je daar aan zou kunnen komen?), anders had ik er nu heel wat kunnen vangen :blink:
Groeten,

Robert van Tiel

willemxd

Moet je voor ringen niet wat ouder zijn?

Bij ons konden ze ook nog wel heel wat huis en boeren zwaluwen vangen en ringen, de jonkies dan, maar daar is het misschien een beetje laat voor want ze zijn al best groot :wacko:

Vincent Hart

Citaat van: Robert V.T op augustus 22, 2011, 09:41:14 AM
weet iemand hoe je daar aan zou kunnen komen
Wat dacht je van Lars?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Citaat van: Vincent Hart op augustus 22, 2011, 10:02:53 AM
Citaat van: Robert V.T op augustus 22, 2011, 09:41:14 AM
weet iemand hoe je daar aan zou kunnen komen
Wat dacht je van Lars?
Heel veel uren als assistent helpen op een ringstation in ieder geval.
Kijk ook maar eens op http://www.vogeltrekstation.nl/

Vincent Hart

http://www.vogeltrekstation.nl/vogeltrekstation/ringer-worden  ;)

Alleen is er volgens Trektellen maar 1 ringplaats enigzins in je buurt (Romeinenweerd, Venlo) ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Robert V.T

Citaat van: Vincent Hart op augustus 22, 2011, 11:07:00 AM
http://www.vogeltrekstation.nl/vogeltrekstation/ringer-worden  ;)

Alleen is er volgens Trektellen maar 1 ringplaats enigzins in je buurt (Romeinenweerd, Venlo) ...

In de Groote Peel zou er ook 1 moeten zijn, zie ook dit kaartje.
Groeten,

Robert van Tiel

Vincent Hart

Je woont in Zuid-Limburg toch? Blijft best een eindje rijden. Maar zou leuk zijn als je er iets mee zou gaan doen  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Robert V.T

Citaat van: Vincent Hart op augustus 22, 2011, 11:14:11 AM
Je woont in Zuid-Limburg toch? Blijft best een eindje rijden. Maar zou leuk zijn als je er iets mee zou gaan doen  :duim:

Jep, idd een best eindje, maar Groote Peel lijkt me wel te doen vanuit hier.
Groeten,

Robert van Tiel

Jeroen Nagtegaal

Stuur mijn even een mail. Dan kan ik kijken wat ik kan regelen. Er wonen wel meer ringers in Limburg (en BE), ook zijn er wel meer vaste ringplekken, alleen niet in Zuid-Limburg.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Wouter van der Ham

Afgelopen weekend een leuk kamp gehad met o.a Robert vd Meer. Leuke dingen met zeetrek: 7 Kleine jagers, Jan-van-Genten, Zeekoet tp, Dwergstern, honderden Grote sterns, Grijze zeehond.
Nog gezocht naar waterrietzanger, Lachstern en Vale pijl maar die alle 3 niet gevonden.
Er waren ook ondergelopen bollevelden daar zaten veel steltlopers, oa Kleine strandlopers, Groenpootruiters, Krombekstrandloper ect.
We wouden zondag nog bollevelden gaan checken maar dat toen toch maar niet gedaan en 1 uur erna kregen we een piep: Citroenkwik bij die bollevelden :p
Ivm tijd daar niet naartoe gegaan.
Voor de liefhebbers ook nog wat leuke plantensoorten: Zeeraket, Slanke mantelanjer, Kleverige Reigersbek, Geelwitte ossetong.
in totaal ongeveer 20 nieuwe soorten waarvan 3 vogelsoorten: Zeekoet, Kleine jager en kleine strandloper!

Afgelopen woensdag nog naar de OVP geweest daar jammer genoeg geen steppekievit (Wel gezocht trouwens) maar wel een zeearend en die was ook nog nieuw voor me :)

Vandaag nog even een dagje vrij en morgen rooster ophalen en dan woensdag echt beginnen. :(

Ohja ik zit trouwens nu op 700+ soorten ! :D
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Robert V.T

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op augustus 22, 2011, 11:54:41 AM
Stuur mijn even een mail. Dan kan ik kijken wat ik kan regelen. Er wonen wel meer ringers in Limburg (en BE), ook zijn er wel meer vaste ringplekken, alleen niet in Zuid-Limburg.

Lijkt me leuk, maar eerst moet ik me er wat meer in verdiepen. Misschien dat ik eerst eens 'gewoon' ga kijken bij een ringbaan(of is dat niet mogelijk?), om te kijken hoe het er dan aan toe gaat.
Groeten,

Robert van Tiel

Vincent Hart

Da's beslist aan te raden! Maar ik zou niet op de bonnefooi gaan, even kijken of je via Jeroen een uitnodiging voor jezelf kunt versieren  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Robert V.T

Vandaag een vuurgoudhanenfamilie ontdekt :blink: 3 vrij jonge vogels werden gevoerd door het mannetje en het vrouwtje was waarschijnlijk ergens in de buurt. Toch leuk, had heel lang niks meer gezien, maar nu toch weer aanwezig(laatste waarneming was van begin mei). Zou dit een tweede broedsel zijn, aangezien het(volgens mij) vrij laat is in het broedseizoen?
Groeten,

Robert van Tiel

HPM

Citaat van: Robert V.T op augustus 23, 2011, 18:34:15 PM
Vandaag een vuurgoudhanenfamilie ontdekt :) 3 vrij jonge vogels werden gevoerd door het mannetje en het vrouwtje was waarschijnlijk ergens in de buurt. Toch leuk, had heel lang niks meer gezien, maar nu toch weer aanwezig(laatste waarneming was van begin mei). Zou dit een tweede broedsel zijn, aangezien het(volgens mij) vrij laat is in het broedseizoen?

Ze hebben inderdaad twee broedsels. Een week of vijf per broedsel, dus als je tien weken teruggaat kom je aardig in de buurt van je laatste waarneming.
Herman van der Meer

Bart van Hoogstraten

Vandaag dit aangetroffen. Werkelijk bizar! Heeft ooit iemand zoiets meegemaakt?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Robert V.T

Vaochtend eerst 1 uurtje(van 07:00 tot 08:00) getrekteld vanuit m'n tuin. Vooral de boerenzwaluwen(grootste groep 34)  en huiszwaluwen(grootste groep 53) vlogen goed door, maar ook gele kwik(grootste groep 20) en boompiepers vlogen redelijk door.

Daarna achter op het pad gewandeld waar het barste van de vogels, in zo wat elk struikje zaten wel meerdere grasmussen, zwartkoppen, tuinfluiters etc. Opeens zie ik wat vogels opvliegen en landen in een kaal boompje, bij de gedachte 'het zullen toch weer allemaal geelgorzen zijn' kijk ik ze toch allemaal even na, want er kan zomaar toch iets leuks tussen zitten. Bovenste vogel was een geelgors, maar hé, die vogel daaronder is wel erg smal voor een geelgors, hele lange staart en smal snaveltje...DRAAIHALS! :blink: Jammer genoeg vliegt het groepje, inclusief draaihals, na 10 seconden op naar een ander struikje, waar ik de draaihals even later niet meer terug kan vinden. Wel nog 3 kwartier gezocht maar niet meer gevonden(zal denk ik wel nog aanwezig zijn), helaas :(
Groeten,

Robert van Tiel

willemxd

@bart. das raar :rolleye:

@robert.  leuk! :duim: je weet maar nooit waar de leuke vogels zitten, je moet alleen maar goed kijken en geluk hebben :duim:

wolbert

Vanochtend op het Hulshorsterzand 40 aanvliegende Grote lijsters, 7 Tapuiten, 1 Paapje winterkleed (mooi!!), 1 overvliegende Zwarte specht, in een flock van kleine vogels Grauwe vliegenvanger, Appelvink en last but not least juveniel Grauwe kiekendief!, zeldzaamheid voor Gelderland.

Gisteren bij Polsmaten o.a. 1 Reuzenstern op de strekdam en een foeragerende Kleine zilverreiger, ook nog even officieel in Gelderland gezien en voor die provincie ook zeldzaam  ;D.

Al met al dik tevreden over afgelopen 2 dagen.
Vriendelijke groet,
Wolbert