Idee: Waarneming.nl Lijsthulp

Gestart door Dylan, juni 17, 2004, 12:45:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dylan

Ik had opeens het volgende idee, omdat ik bezig was met de software voor lijsten.

Als je in je profiel nu eens (per diersoort, want het zal voornamelijk voor vogelaars interessant zijn) kon aangeven of je hulp wilt bij:

- levenslijst
- jaarlijst
- maandlijst

Dan zou het systeem op het moment dat je inlogt (of via het e-mail-systeem dat Hisko voor alerts heeft gemaakt) je kunnen helpen door waarnemingen van soorten te melden die jouw lijst(en) zou(den) verrijken.

Bijvoorbeeld, ik geef aan dat ik hulp wil bij mijn maandlijst. Ik log in, en het systeem meldt mij alle soorten die (zeker, geen exoot) gezien zijn binnen Nederland (of wellicht binnen mijn aandachtsgebied), en die IK deze maand nog niet gezien heb.

Volgens mij zou zo'n systeem uniek zijn, maar de vraag is, is er iemand in geïnteresseerd?

Dylan
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Paul

Hoi Dylan,

volgens mij zou dat harstikke handig zijn, als je lijstjes met de huidige waarnemingen, maar ook met elkaar wilt vergelijken.

Stel dat ik nu wil zien welke soorten ik wel in 2003 heb gezien en niet in 2004, of in juni 2003 wel en juni 2004 niet, of in mei 2004 wel en in juni 2004 niet etc. zou ik dan ook van dit hulpmiddel gebruik kunnen maken om een mooi printlijstje te genereren? Dat zou ik fantastisch vinden!

Succes ermee!

Paul Groot

hiskodevries

dan zou ik het ook afhankelijk maken van provincie cq regio
als je in groningen woont en in limburg wordt de betreffende soort gemeld dat is niet zo`n aantrekkelijke afstand.
Overigens onderschat niet het aantal gebruikers dat alleen in insecten is geinteresseerd. Probeer ten allertijde het per diersoort te zien.
Zo zijn er ook mensen met "schaamsoorten" redelijk algemene vogels die toch nooit gezien zijn.
In principe is het huidige email alert systeem daar ook voor geschikt.
Zodra dat in de menustructuur wordt gehangen kun je de volgende zaken instellen
ik wil van heel nederland de dwaalgasten per email ontvangen maar van een aantal diersoorten wil ik ze alleen van mijn provincie/regio krijgen.

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0