Hoofdmenu

Vandaag gezien

Gestart door Vincent Hart, juni 22, 2011, 09:36:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Volgens mij bedoelt Stijn dat 'ie de scope 'krijgt' waar ie al een tijdje voor aan het sparen is  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Stijn E.

#151
Wat voor één Willem? :blink:

Ik ben aan het kijken naar de Nikon ED82A. Moet nog wel even kijken wat voor oculair ik ga gebruiken. Hetzelfde verhaal voor het statief. Het hele 'zooitje' moet natuurlijk niet te zwaar worden... Afijn, voor de geïnteresseerden, zie  dit topic en deels dit topic.




Citaat van: Vincent Hart op juli 12, 2011, 21:57:36 PM
Volgens mij bedoelt Stijn dat 'ie de scope 'krijgt' waar ie al een tijdje voor aan het sparen is  :duim:

Nouja, met een bijdrage van mijn ouders voor m'n verjaardag...  B) Maar inderdaad, het grootste deel betaal ik zelf.
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Folkert Jan

Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 12, 2011, 22:38:03 PM
Wat voor één Willem? :)

Ik ben aan het kijken naar de Nikon ED82A. Moet nog wel even kijken wat voor oculair ik ga gebruiken. Hetzelfde verhaal voor het statief. Het hele 'zooitje' moet natuurlijk niet te zwaar worden... Afijn, voor de geïnteresseerden, zie  dit topic en deels dit topic.





Citaat van: Vincent Hart op juli 12, 2011, 21:57:36 PM
Volgens mij bedoelt Stijn dat 'ie de scope 'krijgt' waar ie al een tijdje voor aan het sparen is  :duim:

Nouja, met een bijdrage van mijn ouders voor m'n verjaardag...  8) Maar inderdaad, het grootste deel betaal ik zelf.

Op naar de sportschool  :duim:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Bart van Hoogstraten

#153
Citaat van: rnbflavour op juli 12, 2011, 10:54:12 AM
Af en toe het gebied afscannen werd gecombineerd met een dutje in de auto.

Wordt het niet tijd voor een campertje? (in zo'n beetje al jouw verslagen lig je wel ergens in je auto te pitten  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

willemxd

Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 12, 2011, 22:38:03 PM
Wat voor één Willem? :blink:

Ik ben aan het kijken naar de Nikon ED82A. Moet nog wel even kijken wat voor oculair ik ga gebruiken. Hetzelfde verhaal voor het statief. Het hele 'zooitje' moet natuurlijk niet te zwaar worden... Afijn, voor de geïnteresseerden, zie  dit topic en deels dit topic.




Citaat van: Vincent Hart op juli 12, 2011, 21:57:36 PM
Volgens mij bedoelt Stijn dat 'ie de scope 'krijgt' waar ie al een tijdje voor aan het sparen is  :duim:

Nouja, met een bijdrage van mijn ouders voor m'n verjaardag...  B) Maar inderdaad, het grootste deel betaal ik zelf.

Ik ben er nog niet helemaal  uit maar vandaag ga ik het nog is goed overleggen met mijn ouders   :rolleye:

Folkert Jan

Citaat van: Bart van Hoogstraten op juli 13, 2011, 10:37:35 AM
Citaat van: rnbflavour op juli 12, 2011, 10:54:12 AM
Af en toe het gebied afscannen werd gecombineerd met een dutje in de auto.

Wordt het niet tijd voor een campertje? (in zo'n beetje al jouw verslagen lig je wel ergens in je auto te pitten  ;) ).

Blijkt maar weer dat je daar geen camper voor nodig hebt  :duim:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Lonnie Bregman

Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 12, 2011, 22:38:03 PM
Wat voor één Willem? :)

Ik ben aan het kijken naar de Nikon ED82A. Moet nog wel even kijken wat voor oculair ik ga gebruiken. Hetzelfde verhaal voor het statief. Het hele 'zooitje' moet natuurlijk niet te zwaar worden... Afijn, voor de geïnteresseerden, zie  dit topic en deels dit topic.


Eigenlijk iedereen die ik ken heeft een Swarovski statief, kostte mij ongeveer 250 euro. Ik raad je deze dus aan. :duim:
Groeten, Lonnie Bregman

GijsB

ow?
Ik ken genoeg JNM'ers zonder swarovski statief hoor
Gijs

firecrest

Swarovski is natuurlijk het beste, maar daarmee ook het duurste. Je kan natuurlijk meteen een Swarovski kopen en als je er een beetje zuinig mee bent, er de rest van je leven mee doen. Maar mocht je daar het geld niet voor hebben kan je altijd een goedkoop alternatief nemen en later eventueel nog overstappen op Swarovski.

Edit:
We raken weer off-topic.
Maar om nou te gaan vertellen wat ik heb gezien vandaag... Verder dan een miljoen regendruppels ben ik niet gekomen...

Stijn E.

Ik heb inderdaad gekeken naar een Swarovski statief maar das flink duur... Heb daarom nog zitten zoeken bij Manfrotto of er nog iets bestaat wat wellicht beter/lichter/etc. is dan de 055XB maar ik kan het niet echt vinden. Ik laat het nog even bezinken, maar om nou te gaan betalen voor een paar keer de naam 'Swarovski' op je statief... Ik word er niet blijer van...

Overigens mogen deze berichten wel afgesplit worden naar het topic dat al draait in 'Verrekijkers en Telescopen', als mensen dat prettiger vinden  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

firecrest

Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 14, 2011, 21:39:46 PM
maar om nou te gaan betalen voor een paar keer de naam 'Swarovski' op je statief... Ik word er niet blijer van...
Je betaalt zeker niet voor de naam. Swarovski bied zeer goede service en de beste kwaliteit.

Stijn E.

Citaat van: firecrest op juli 14, 2011, 21:41:40 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 14, 2011, 21:39:46 PM
maar om nou te gaan betalen voor een paar keer de naam 'Swarovski' op je statief... Ik word er niet blijer van...
Je betaalt zeker niet voor de naam. Swarovski bied zeer goede service en de beste kwaliteit.

OK, goed om te weten. Ik weet niet wie het zei, maar die heeft het dus fout. Alsnog is de stap van €226,= naar €350,=* een beetje groot...

*Prijs voor de Swarovski AT101, een statief dat volgens House of Outdoor vergelijkbaar is met de Manfrotto 055XB, maar lichter. Beide prijzen incl. Manfrotto 128RC kop. Ik zal morgen nog even kijken of de AT101 nog ergens goedkoper te krijgen is.
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

firecrest

Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 14, 2011, 21:50:15 PM
Citaat van: firecrest op juli 14, 2011, 21:41:40 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 14, 2011, 21:39:46 PM
maar om nou te gaan betalen voor een paar keer de naam 'Swarovski' op je statief... Ik word er niet blijer van...
Je betaalt zeker niet voor de naam. Swarovski bied zeer goede service en de beste kwaliteit.

OK, goed om te weten. Ik weet niet wie het zei, maar die heeft het dus fout. Alsnog is de stap van €226,= naar €350,=* een beetje groot...
Maar met de Swarovski kan je misschien wel 2x zo lang doen, dan is het $452 tegen $350...

Vincent Hart

#163
Swarovski-statief wordt niet door Swarovski gemaakt (vroeger Manfrotto, nu geloof ik Velbon). Dus het bedrag wat je meer betaalt, is niet voor de kwaliteit, maar voor de genoemde service. Beide statieven kun je je m.i. niet echt een buil aan vallen, en tenzij je er echt rare dingen mee doet, houdt je statief het echt wel 10 jaar vol. Dus als dit de keus is, zou ik voor de Manfrotto gaan.

Zelf mag ik zaterdag eindelijk m'n nieuwe Gitzo ophalen  :) Daarvoor 10+ jaar met een Slik gedaan, die 1 voetje mist en een hoop krassen heeft, maar verder mechanisch vrijwel in nieuwstaat.

EDIT: Statief net opgehaald. Veel zin 'm in het veld te gaan uitproberen  :)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Yeronimo

Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 14, 2011, 21:39:46 PMHeb daarom nog zitten zoeken bij Manfrotto of er nog iets bestaat wat wellicht beter/lichter/etc. is dan de 055XB maar ik kan het niet echt vinden.

Een lichter statief is niet altijd beter. Een lichter statief zorgt ervoor dat de wind er veel vatbaarder op wordt en dan krijg je een erg trillend beeld bij veel wind.
Ik ben tevreden met mijn Manfrotto #128RC/Gruppo statief :)
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Wouter van der Ham

Ik word hier wakker gehouden door bedelende ransuilen, stomme vogels!!  ;)
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Rickschonewille


willemxd

Citaat van: wouteren3 op juli 15, 2011, 23:05:46 PM
Ik word hier wakker gehouden door bedelende ransuilen, stomme vogels!!  ;)

Stuur ze maar ff door naar hapert ;) als jij ze zo stom vind :wacko: of is dat een beetje ver vliegen voor die uilen :wacko:

HPM

Citaat van: wouteren3 op juli 15, 2011, 23:05:46 PM
Ik word hier wakker gehouden door bedelende ransuilen, stomme vogels!!  ;)

In Voorschoten? Dat is wel erg leuk!
Voer je ze dan ook nog in?
Herman van der Meer

Robert V.T

Ondanks de regen toch nog één kwak gezien. Helaas wel net over de grens in België, als we 10 minuten langer waren gebleven was het een nieuwe NL-soort geweest :'(
Groeten,

Robert van Tiel

Robert V.T

Oja, ook nog een bever en een ijsvogel gezien :lol:
Groeten,

Robert van Tiel

Jarinka

Zo, hier een kort berichtje vanuit Italië. Weer is niet al te best, maar dat schijnt het in NL ook niet te zijn. Gisteravond een roepende vrouw Bosuil, en bijna elke dag vliegen er wel wat Zwarte Wouwen over (max. is 5). Verder erg veel Europese Kanaries, wat Gekraagde Roodstaarten en een stuk of vijf Bonte Kraaien. Ook een jonge Grauwe Vliegenvanger die door een ouder werd gevoerd.
Gisteravond hebben we met de auto bijna een paar nachtzwaluwen platgereden. Ze zaten bovenop eem berg, midden op de weg. Kan niks anders zijn dan de gewone, maar komen die wel zo hoog voor? Was rond de 1400 meter, misschien zelfs hoger. Daar ook een vrij grote valk spec. gezien. Ik word gek van al die rovers die zich halfbakken laten zien, want gisteren en vandaag ook al een rover die op een Slangenarend leek.
Vorige week vlogen de gierzwaluwen me om de oren. Ze waren vrij bruin, dus het zijn mogelijk Vale Gierzwaluwen.
Kortom, het gaat hier lekker :) In NL ook, zo te zien. Vind het erg jammer dat ik die Scharrelaar(s) heb gemist, maar thuis ga ik lekker van de foto's genieten.
Groeten, Jarinka Heijink

Bart van Hoogstraten

Hé wat leuk vanuit Italië!  :duim:
Vale Gierzwaluw is moeilijk maar in Corsica '10  zag ik ze gemengd met de gewone en dan is het makkelijk te zien. Zit je aan de kust?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jarinka

Citaat van: Bart van Hoogstraten op juli 17, 2011, 17:08:13 PM
Hé wat leuk vanuit Italië!  :duim:
Vale Gierzwaluw is moeilijk maar in Corsica '10  zag ik ze gemengd met de gewone en dan is het makkelijk te zien. Zit je aan de kust?
Nee, aan Lago d'Idro. Zitten mooie bergen omheen. Die gierzwaluwen vlogen boven een berg van ongeveer 750 meter. Ze waren erg bruin, en gierden niet. Heb er wat foto's van kunnen nemen, dus dat moet ik thuis maar eens uitzoeken. Gewone Giertjes hebben we hier ook, maar die zitten veel lager.
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

Vanmiddag lekker m'n ergste makkelijkste schaamsoort bewaarsoort binnengetikt: 5 zwooien  :)

Leukste onderweg was een koppel patrijs dat redelijk kort voor m'n fiets van het fietspad opvloog. Verder o.a. jonge robotap en spotvogel die samen optrokken  ???
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Citaat van: Vincent Hart op juli 17, 2011, 19:26:30 PM
Vanmiddag lekker m'n ergste makkelijkste schaamsoort bewaarsoort binnengetikt: 5 zwooien  :)

Leukste onderweg was een koppel patrijs dat redelijk kort voor m'n fiets van het fietspad opvloog. Verder o.a. jonge robotap en spotvogel die samen optrokken  ???
Gefeliciteerd met je nieuwe soort :duim:
Je komt wel steeds dichterbij :-\

Robertmeer

Citaat van: Jarinka op juli 17, 2011, 16:51:34 PM
Vind het erg jammer dat ik die Scharrelaar(s) heb gemist, maar thuis ga ik lekker van de foto's genieten.
Die was erg gaaf inderdaad!

Vandaag in de GJ 4 Steltkluten: ad. man en vrouw met een jong (!) en een al wat ouder jong. Vrijdag ook al een Porseleinhoentje hier, begint weer leuk te worden!

Leuk Vincent!
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Vincent Hart

Tof hoor, 2 jongen :) Moet 'm nog voor juli, dus maar weer eens een GJ'tje doen binnenkort ;)

Ennehm, Lars, de echte makkelijke soorten beginnen op te raken, dus maak je nog maar even geen zorgen (gna, gna).
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rickschonewille

Citaat van: Robertmeer op juli 17, 2011, 19:46:49 PM
Vandaag in de GJ 4 Steltkluten: ad. man en vrouw met een jong (!) en een al wat ouder jong. Vrijdag ook al een Porseleinhoentje hier, begint weer leuk te worden!

Erg leuk inderdaad dat jong ( Heb er zelf maar 1 gezien ). Het water staat trouwens erg hoog, maar als we binnenkort 2 weken lekker weer hebben, dan gaat het er zeer mooi bij liggen! Al die gras zooi en die planten gaan nu allemaal dood door 't hoge water dus extra veel slikplaatjes als 't weer warmer word. Laat die Gestreepte Strandlopers en Poelruiters maar komen  ;D

Robertmeer

Citaat van: Rickschonewille op juli 17, 2011, 20:16:15 PM
Citaat van: Robertmeer op juli 17, 2011, 19:46:49 PM
Vandaag in de GJ 4 Steltkluten: ad. man en vrouw met een jong (!) en een al wat ouder jong. Vrijdag ook al een Porseleinhoentje hier, begint weer leuk te worden!

Erg leuk inderdaad dat jong ( Heb er zelf maar 1 gezien ). Het water staat trouwens erg hoog, maar als we binnenkort 2 weken lekker weer hebben, dan gaat het er zeer mooi bij liggen! Al die gras zooi en die planten gaan nu allemaal dood door 't hoge water dus extra veel slikplaatjes als 't weer warmer word. Laat die Gestreepte Strandlopers en Poelruiters maar komen  ;D
Klopt, maar voorlopig is het zeeer interessant voor ralletjes...!
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/