Vogelnieuws in de media

Gestart door Michael Schaper, januari 29, 2010, 15:27:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rob Koelman

Citaat van: Jacob Molenaar op oktober 28, 2015, 16:44:36 PMhttp://nos.nl/video/2065505-koning-bezoekt-natuurreservaat.html

Citaat van: BramtK op oktober 28, 2015, 17:27:35 PMNiet zo met uw andere oog knijpen, uwe majesteit.

En de volgende keer ook niet zo opvallend reclame maken voor een bepaalde producent van telescopen...  B)
Met vriendelijke groet, Rob

migratorius

Citaat van: Rob Koelman op oktober 28, 2015, 17:32:25 PM
Citaat van: Jacob Molenaar op oktober 28, 2015, 16:44:36 PMhttp://nos.nl/video/2065505-koning-bezoekt-natuurreservaat.html

Citaat van: BramtK op oktober 28, 2015, 17:27:35 PMNiet zo met uw andere oog knijpen, uwe majesteit.

En de volgende keer ook niet zo opvallend reclame maken voor een bepaalde producent van telescopen...  B)
We zijn net wekenlang in de ban van een andere producent geweest.

JanHein

mgieskens

Niet echt nieuws, maar voor de liefhebbers:
Vanavond begint Autumnwatch weer op BBC2 22:00u. CET
(morgen een uur eerder geloof ik, en verder zelf maar de programmering opzoeken)
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Dorine

De ene dag is er goed nieuws voor de knobbelzwanen (verbod op zwanendriften) en de volgende dag is het een heel stuk minder.


http://www.nu.nl/binnenland/4158655/gelderland-staat-afschieten-zwanen-in-bepaalde-gebieden-toe.html
Dorine van Asten
peregrines.nl

jfbouwmeester

Citaat van: Dorine op november 04, 2015, 19:08:39 PM
De ene dag is er goed nieuws voor de knobbelzwanen (verbod op zwanendriften) en de volgende dag is het een heel stuk minder.


http://www.nu.nl/binnenland/4158655/gelderland-staat-afschieten-zwanen-in-bepaalde-gebieden-toe.html

Die zwanendrifters waren heel onfatsoenlijk, zachtjes uitgedrukt.
Het schieten van zwanen mits het vlees gebruikt wordt is aanvaardbaar als er een tijdelijk teveel is.
De zwanen kennen geen goed nieuws of slecht nieuws, dat telt alleen voor de mensen.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

frankmeer

Citaat van: jfbouwmeester op november 04, 2015, 19:21:48 PM
Het schieten van zwanen mits het vlees gebruikt wordt is aanvaardbaar als er een tijdelijk teveel is.

Correctie: vindt jij aanvaardbaar
Frank van der Meer

jfbouwmeester

Citaat van: frankmeer op november 04, 2015, 20:45:34 PM
Citaat van: jfbouwmeester op november 04, 2015, 19:21:48 PM
Het schieten van zwanen mits het vlees gebruikt wordt is aanvaardbaar als er een tijdelijk teveel is.

Correctie: vindt jij aanvaardbaar

Ja hoor,

De mens staat bovenaan de voedselketen. Eten en gegeten worden, dus lijkt het mij aanvaardbaar als daar gebruik van wordt gemaakt mits het niet teveel is. Echter niet zoals bij de trekduif en bijna bij de bison gebeurde, schieten om het schieten zonder dat daar iets nuttigs mee gebeurde.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

Vincent Hart

Een 'tijdelijk teveel' van jagertjes met het ecologisch besef van een salontafel?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

mgieskens

Citaat van: Vincent Hart op november 05, 2015, 09:55:52 AM
Een 'tijdelijk teveel' van jagertjes met het ecologisch besef van een salontafel?
;D
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

oceanodroma

CiteerDe mens staat bovenaan de voedselketen.


Wat een drogreden voor aanvaardbaarheid zeg. Maar goed, ik bekijk het dan ook door een vegetarische bril dus niet echt neutraal.. :-X
Dimitri Mulder
oceanodroma

Johan Helmus

Grutto met uitsterven bedreigd: 'slechtste jaar ooit'

De berekeningen kloppen volgens mij niet helemaal, maar het beeld is in ieder geval niet positief.
Groeten, Johan Helmus



jfbouwmeester

 Ik zeg het nog één keer: wilde uilen zijn niet gevaarlijk voor de mens. Het is eerder andersom.' :duim:

Dit is natuurlijk het beste antwoord.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

Rob Koelman

Citaat van: jfbouwmeester op november 09, 2015, 13:05:00 PMIk zeg het nog één keer: wilde uilen zijn niet gevaarlijk voor de mens. Het is eerder andersom.' :duim:

Dit is natuurlijk het beste antwoord.

Alleen is het zeer waarschijnlijk geen echt wilde uil, maar een ontsnapt/losgelaten exemplaar dat in gevangenschap geconditioneerd is geraakt en daardoor nu 'ongewenst' gedrag vertoond...
Met vriendelijke groet, Rob

jfbouwmeester

Citaat van: Rob Koelman op november 09, 2015, 13:08:23 PM
Citaat van: jfbouwmeester op november 09, 2015, 13:05:00 PMIk zeg het nog één keer: wilde uilen zijn niet gevaarlijk voor de mens. Het is eerder andersom.' :duim:

Dit is natuurlijk het beste antwoord.

Alleen is het zeer waarschijnlijk geen echt wilde uil, maar een ontsnapt/losgelaten exemplaar dat in gevangenschap geconditioneerd is geraakt en daardoor nu 'ongewenst' gedrag vertoond...

Dit toont nog eens aan dat de mens gevaarlijk is voor het dier, Oehoe!  ;D

Jan Bouwmeester

jfbOUWMEESTER

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Johan Helmus

#2058
Natuurlijk gebeurde dat al (zoals het hier ook gebeurt), maar nu blijkbaar ook nog legaal... Bizar! De jagers 'behoeden' de fazanten voor de buizerds door de buizerds af te knallen, zodat ze vervolgens de fazanten ook zelf kunnen afknallen.  Hoe bedenk je het.  :rolleye:
Groeten, Johan Helmus

Rob Koelman

Citaat van: Johan Helmus op november 14, 2015, 12:02:57 PMBizar! De jagers 'behoeden' de fazanten voor de buizerds door de buizerds af te knallen, zodat ze vervolgens de fazanten ook zelf kunnen afknallen.  Hoe bedenk je het.  :rolleye:

Fazanten kun je eten, buizerds niet...  :wacko:
Met vriendelijke groet, Rob

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

jfbouwmeester

jfbOUWMEESTER


H.J. Tromp

Zeer aan te raden: de aflevering 'IJsvogel' uit de serie 'De terugkeer van...' van de VARA. Prachtige intieme opnames.
De IJsvogel-aflevering van 20.11 is nog te zien via Uitzending Gemist, op http://www.npo.nl/de-terugkeer-van/20-11-2015/VARA_101376852.
(Alleen jammer dat op ongeveer 05:00 de maan naar links opkomt, alsof we op het zuidelijk halfrond zijn, en op 06:50 zie je zelfs een containerschip achteruit varen :rolleye:.)
Met vriendelijke groet,
H.J. Tromp

pdeknijff

Waarom is het op dit forum toegestaan reclame te maken voor nestfotografen?
Ik zie het verschil niet?


Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Bart van Hoogstraten

's Werelds oudste zeevogel (een vrouwtje Laysanalbatros van minstens 64) is de 19de november weer waargenomen: http://phys.org/news/2015-11-oldest-seabird-midway-atoll-hawaii.html
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Citaat van: pdeknijff op november 26, 2015, 14:14:48 PM
Waarom is het op dit forum toegestaan reclame te maken voor nestfotografen?
Ik zie het verschil niet?

Is dit een reactie op de post over die docu over IJsvogels? Zo ja -> In Nederland is het geoorloofd om in dooie mensen te snijden mits het onder professionele begeleiding gebeurt en educatieve doeleinden betreft. Voor je persoonlijke lol mag je dit thuis niet doen. (Daar zou je het mee kunnen vergelijken).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

HPM

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 26, 2015, 17:53:25 PM
Citaat van: pdeknijff op november 26, 2015, 14:14:48 PM
Waarom is het op dit forum toegestaan reclame te maken voor nestfotografen?
Ik zie het verschil niet?

Is dit een reactie op de post over die docu over IJsvogels? Zo ja -> In Nederland is het geoorloofd om in dooie mensen te snijden mits het onder professionele begeleiding gebeurt en educatieve doeleinden betreft. Voor je persoonlijke lol mag je dit thuis niet doen. (Daar zou je het mee kunnen vergelijken).

Herman van der Meer

pdeknijff

Die vergelijking gaat mank natuurlijk.
Een uit de hand gelopen hobby filmer blijft een hobby filmer, en die professionele begeleiding is er niet.
[size=78%]Als ik onder professionele begeleiding een houten stellage middenin een kolonie Grote zilverreigers plaats, dan hoef je niet vreemd op te kijken dat er forse verstoring plaatsvind. Dat niemand daar een biet om geeft, en massaal de landschapsvernietiging als echte natuur aanziet is ook niet vreemd. Maar het blijft verstoring.[/size]
We weten inderdaad niet exact welke verstoring bij deze IJsvogels heeft plaatsgevonden, dan dat is ook niet meer te controleren, maar het blijft in ieder geval in potentie verstoringsgevoelig met als enige motivatie: Ik wilde dit graag filmen. Educatie? amehoela. Professionele begeleiding?
Van mij mag hij, maar om daar reclame voor te maken terwijl wrn.nl nadrukkelijk nestfotografie wil weren lijkt me merkwaardig.

Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Rob Koelman

Citaat van: pdeknijff op november 26, 2015, 14:14:48 PMWaarom is het op dit forum toegestaan reclame te maken voor nestfotografen? Ik zie het verschil niet?

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 26, 2015, 17:53:25 PMIs dit een reactie op de post over die docu over IJsvogels? Zo ja -> In Nederland is het geoorloofd om in dooie mensen te snijden mits het onder professionele begeleiding gebeurt en educatieve doeleinden betreft. Voor je persoonlijke lol mag je dit thuis niet doen. (Daar zou je het mee kunnen vergelijken).

Binnenkort snijden er weer heel wat mensen voor hun (eet)plezier in dode konijnen. Of dat snijden in alle gevallen professioneel wordt uitgevoerd weet ik niet, maar het is in ieder geval zeer educatief voor de kinderen...  B)
Met vriendelijke groet, Rob