is dit een 2kj visdief?

Gestart door August, juni 16, 2009, 20:41:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

August





Vandaag gezien
Is dit een tweede kj of derde kj Visdief ?
August van Rijn

frankneijts

Denk 2e kj August omdat vogels in 3e kj gewoonlijk meer op adult zomer lijken: minder wit op voorhoofd, meer rood op snavel en minder opvallende donkere 'schouder'. Maar beide kleden zijn erg variabel.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

August

Zitten die nu normaal niet in Afrika of zo?
August van Rijn

frankmeer

2kj Visdief schijnt redelijk schaars te zijn aan de kust, en nog zeldzamer in het binnenland. Beste tijd augustus.
Frank van der Meer

pwolf

Citaat van: August op juni 16, 2009, 21:13:30 PM
Zitten die nu normaal niet in Afrika of zo?

zeker, dat doen ze dan ook bijna allemaal. In een studiekolonie in Duitsland waar vogels een chip krijgen) bleek dat 6% van de jongen uit het voorgaande broedseizoen dekolonie tenminste éénmaal bezochten.

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen

Date Lutterop

Hier op Griend zien we er elke dag ook wel 1 of 2. Zelfde geldt voor 2 kj Noordse Sterns. 2 Kj Grote Stern is een echte zeldzaamheid, hier nog maar 1 keer gezien.

Groet,

Date


rinsevdvliet

Op 7 juni een 2e kj Zwarte Stern op de Kreupel (http://waarneming.nl/waarneming/view/43382497).
Heeft iemand dat wel eens gezien in NL?

Mvrgr
Rinse vd Vliet

pwolf

Citaat van: rinsevdvliet op juni 16, 2009, 23:19:11 PM
Op 7 juni een 2e kj Zwarte Stern op de Kreupel (http://waarneming.nl/waarneming/view/43382497).
Heeft iemand dat wel eens gezien in NL?

Mvrgr
Rinse vd Vliet

Ik niet, maar Jan van der Winden wel en ook hij maar heel weinig. 2kj Noren zijn in de Delta trouwens ook heel zeldzaam, net als 2kj Dwergsterns, daar heb ik er maar twee van sinds 1991.
Pim Wolf, Vlissingen

frankneijts

Pim, weet je ook hoe 't qua voorkomen zit met 2e zomer (3e kj) sterns? (BTW: Proficiat met je StruikRZ, weer 'n knappe vondst...)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Date Lutterop

Hier op Griend hebben we dit jaar 2 Visdieven en 1 Noordse Stern afgelezen die we in 2007 als pul hebben geringd. Geen idee hoeveel % van de tweede zomer beesten hier rondvliegen. Volgens mij is er uit onderzoek van Peter Becker in Duitsland wel iets bekend hierover, maar dat zou ik moeten nazoeken.

Groet,

Date