Geen Buizerd maar wat dan wel...., wie kan me helpen?

Gestart door Remco75, juni 14, 2009, 20:38:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Remco75

Enige tijd zweeft er hoog boven onze weilanden een roofvogel. Vaak alleen soms met zijn tweeen. Lekker meeglijdend op de hogere winden draait ie grote cirkels tot ik hem niet meer zie.

Geen buizerd (ik noem die altijd groot, lomp en botte vleugels)

Deze is spichtiger dan de buizerd en het eind van de vleugels lopen licht in een hoek, met vingers. Af en toe een scherpe... Pieuww....

Wie doet een gooi......

Maarten Sluijter

#1
Paartje Bruine Kiekendief?

Kijk hier eens naar: http://waarneming.nl/soort/info/81
.

frankmeer

Frank van der Meer

JohanvantBosch

Citaat van: Remco75 op juni 14, 2009, 20:38:39 PM
Enige tijd zweeft er hoog boven onze weilanden een roofvogel. Vaak alleen soms met zijn tweeen. Lekker meeglijdend op de hogere winden draait ie grote cirkels tot ik hem niet meer zie.

Geen buizerd (ik noem die altijd groot, lomp en botte vleugels)

Deze is spichtiger dan de buizerd en het eind van de vleugels lopen licht in een hoek, met vingers. Af en toe een scherpe... Pieuww....

Wie doet een gooi......

Dit klinkt helemaal als..... buizerd

Remco75



Dit klinkt helemaal als..... buizerd
[/quote]

Ik weet het niet. Buizerds zijn mij wel bekend. Stel dat het geen buizerd zou zijn wat is dan je tweede keus ?

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

JohanvantBosch

Citaat van: Remco75 op juni 14, 2009, 20:49:21 PM


Dit klinkt helemaal als..... buizerd

Ik weet het niet. Buizerds zijn mij wel bekend. Stel dat het geen buizerd zou zijn wat is dan je tweede keus ?
[/quote]

Ik zie geen tweede keus. Jouw onderstaande beschrijving wijst wat mij betreft alleen op buizerd.

Citeerhet eind van de vleugels lopen licht in een hoek, met vingers. Af en toe een scherpe... Pieuww....

BramtK

Een scherp pieuw kan natuurlijk ook afkomstig zijn van Bruine kiekendief, maar ik lees weinig dat Buizerd uitsluit.

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs

Remco75

Had ik maar een flinke lens op mijn camera.... Toch bedankt voor de antwoorden. Al blijf ik gevoelsmatig wel twijfelen (ja ik weet het eigenwijs  :wacko:)