Libellen Cairo

Gestart door Gert Veurink, juni 05, 2009, 16:12:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Veurink

Ik moet voor drie dagen naar Cairo. ik heb niet veel tijd voor libellen, maar stel dat ik een verloren uurtje heb. Heeft iemand tips?
groet!
Gert Veurink



Goyatlah

Nijldelta lijkt me heeft moerassen in overvloed. Maar van Egypte is wat libellen betreft heel weinig bekend (raar, want de Nijl vormt natuurlijk een heel goede oversteek voor centraal-oost-Afrikaanse soorten). Goede kaart en muggenspul meenemen. (En checken dat je niet in rare dorpjes met Moslem broederschap of zo terecht komt)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

nick w

De Delta is wel een paar uurtjes (twee of drie, als ik me goed herinner) met de trein vanuit Cairo, dus dan moet je echt een dag over hebben. En ik weet niet, of je gemakkelijk een plek krijgt in die trein, en of die trein dan in alle plaatsen stopt. Je zou het eiland in het midden van de stad (Gezira) kunnen proberen, er is een park. Of met een taxi naar de Delta-barrage kunnen gaan, ca 25km ten noordwesten van Cairo. De barrage is een oude waterregelaar bij een splitsing in de Nijl. Maar de Delta is natuurlijk het mooiste.
Wat boeken betreft, d'Aguilar geeft wel wat libellen die (ook) in Egypte voorkomen, maar niet veel.

Succes, en groet,
Nick W

Gert Veurink

#3
voor de duidelijkheid, ik heb een keer een avond of een lunchpauze over verder gewoon hard werken helaas.
Bedankt voor de tips!
groet!
Gert Veurink



nick w

Dan is lunchen op het eiland Gezira bij de tv toren je enige optie vrees ik... Toch een prettige tijd daar!

Groet,
Nick W

Gert Veurink

Citaat van: nick w op juni 05, 2009, 23:02:14 PM
Dan is lunchen op het eiland Gezira bij de tv toren je enige optie vrees ik... Toch een prettige tijd daar!

Groet,
Nick W

dank je! Dat is wel het soort tips waar ik op hoopte, ik zal kijken wat er van terecht komt
groet!
Gert Veurink