de wereld draait doorrrrr!!

Gestart door Ted van der Knaap, maart 12, 2009, 10:15:36 AM

Vorige topic - Volgende topic

dutchway

Waarom is het kijken/bestuderen/fotograferen van vogels trouwens vooral een mannen gebeuren
Iemand die daar een antwoord op heeft?
Groeten van Lia

ArjenDrost †

CiteerWaarom is het kijken/bestuderen/fotograferen van vogels trouwens vooral een mannen gebeuren
Iemand die daar een antwoord op heeft?
Jij bent de vrouw hier :P Ik zou het niet weten waarom vrouwen het niet leuk vinden...

Ted van der Knaap

#32
CiteerDe goede man was al eens eerder (14-10-2008) bij DWDD, en Matthijs sprak toen met hem over zn nieuwe boek De Valk. Uit dit gesprek bleek dat Kester erg ingenomen was met valkenieren en hij moest toen geloof ik ook wat vertellen bij enkele beelden die hij zag. Daar ging hij determinatie technisch iig geval de mist in bij Aplomado Falcon (hoewel ik niet meer weet wat hij er wel van maakte). Ik kan helaas de aflevering niet terugvinden. Slechts een vodcast op youtube waar echter maar een klein stukje van dat geprek op staat.
Ik vond het toen en ook gisteren vooral een man die zichzelf erg graag hoort praten en zeker enige schijn niet uit de weg gaat. Kwam op mij niet symphatiek over.

Groet

Marc
..heb even in het archief zitten neuzen en de afl. van Freriks en "De Valk" gevonden..

hier te zien: http://player.omroep.nl/?aflID=8081638

bijna 8 minuten! (van 18.14-26.04 min.)

...ondanks de hele en halve waarheden, wat mij betreft Fokke en Sukke eruit en Freriks erin  ;)

voor liefhebbers van de boeken: http://www.bol.com/nl/c/boeken/kester-frer...1792/index.html
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Papavertje

Citeer
CiteerWaarom is het kijken/bestuderen/fotograferen van vogels trouwens vooral een mannen gebeuren
Iemand die daar een antwoord op heeft?
Jij bent de vrouw hier :P Ik zou het niet weten waarom vrouwen het niet leuk vinden...
Denk dat de meeste vrouwen het allemaal wat te technisch te vinden met camera's telescopen e.d.
En zijn er natuurlijk een heleboel vrouwen die hun hakjes niet vies willen maken in de modder ;)
Groetjes,

Nan

Christian

#34
CiteerWaarom is het kijken/bestuderen/fotograferen van vogels trouwens vooral een mannen gebeuren
Iemand die daar een antwoord op heeft?
Was vogelen geen vervanging voor de jacht en daarmee meteen al een mannending? Maar dat is meer een klassieke verklaring.
Christian Brinkman

j.steenbergen

Ik heb 's gehoord dat in Amerika vogelen meer een 'vrouwending' is. Klopt dat? Zou toch een ander licht op de zaak werpen, dan heeft 't misschien meer met cultuurtjes te maken?  
Jeroen Steenbergen

Theovanv

Voor mij ligt de verklaring ook in het "jagen" wat meer bij mannen zou passen, vooral als het over twitchen en soorten scoren gaat, daar waar de vrouw misschien meer stilstaat bij wat ze "toevallig" tegenkomt. Maar ik hou er eigenlijk niet van zo te generaliseren ;)

@Pim: Ben het met je eens dat je om bepaalde doelgroepen te bereiken je ander type personen nodig hebt, wat op zich misschien jammer, maar wel de werkelijkheid is. En als dat ertoe leidt dat meer mensen meer interesse in de natuur om ons heen krijgen zou dat helemaal mooi zijn.
Theo van Veenendaal

HJDT

#37
CiteerDe goede man was al eens eerder (14-10-2008) bij DWDD, en Matthijs sprak toen met hem over zn nieuwe boek De Valk. Uit dit gesprek bleek dat Kester erg ingenomen was met valkenieren en hij moest toen geloof ik ook wat vertellen bij enkele beelden die hij zag. Daar ging hij determinatie technisch iig geval de mist in bij Aplomado Falcon (hoewel ik niet meer weet wat hij er wel van maakte). Ik kan helaas de aflevering niet terugvinden. Slechts een vodcast op youtube waar echter maar een klein stukje van dat geprek op staat.
Ik vond het toen en ook gisteren vooral een man die zichzelf erg graag hoort praten en zeker enige schijn niet uit de weg gaat. Kwam op mij niet symphatiek over.

Groet

Marc
Nou Marc, die man is niet de enige die de mist in gaat bij de naam van de valk. De beelden zijn  van een Bat Falcon. . . .
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

TjeerdBurger

misschien dat twitchen meer een mannending is, je bent toch op jacht naar... en 'het genieten van' meer een vrouwen ding is, de spreekwoordelijke bloemetjes bijtjes en vogeltjes?? En ach, als je naast elkaar ligt in het hoge gras maakt het toch niet uit welk vogeltje er zingt?  

Certhia

#39
Citeer
CiteerDe goede man was al eens eerder (14-10-2008) bij DWDD, en Matthijs sprak toen met hem over zn nieuwe boek De Valk. Uit dit gesprek bleek dat Kester erg ingenomen was met valkenieren en hij moest toen geloof ik ook wat vertellen bij enkele beelden die hij zag. Daar ging hij determinatie technisch iig geval de mist in bij Aplomado Falcon (hoewel ik niet meer weet wat hij er wel van maakte). Ik kan helaas de aflevering niet terugvinden. Slechts een vodcast op youtube waar echter maar een klein stukje van dat geprek op staat.
Ik vond het toen en ook gisteren vooral een man die zichzelf erg graag hoort praten en zeker enige schijn niet uit de weg gaat. Kwam op mij niet symphatiek over.

Groet

Marc
Nou Marc, die man is niet de enige die de mist in gaat bij de naam van de valk. De beelden zijn  van een Bat Falcon. . . .
LOL

Te gek! Maar dat betekent dat jij een link hebt naar de aflevering van 14-10-2008? Post die dan even want ik zou toch zweren dat er ook beelden van Aplomado Falcon bij zaten. Anders natuurlijk "guilty as charged". :)

Marc

Edit: Zie net dat de link al gevonden is. Ga m nog een keer kijken. :)
Edit2: Idd Bat Falcon. Zo zie je maar, een een mooi voorbeeld van de psychologie van de foute determinatie, ga nooit af op herinneren van een half jaar oud!  

teunvankessel

CiteerIk heb 's gehoord dat in Amerika vogelen meer een 'vrouwending' is. Klopt dat? Zou toch een ander licht op de zaak werpen, dan heeft 't misschien meer met cultuurtjes te maken?
Mh, verhuizen?
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

jvdlaan

CiteerIk heb 's gehoord dat in Amerika vogelen meer een 'vrouwending' is. Klopt dat? Zou toch een ander licht op de zaak werpen, dan heeft 't misschien meer met cultuurtjes te maken?
Ja inderdaad, zo'n beetje 50-50 zelfs. En niet de minste. Voor lange tijd was Phoebe Snetsinger de gene met de meeste soorten op de wereld.
Miet ik er wel bij vermelden dat vogelaars in de USA wel een beetje boven een bepaalde leeftijd zijn. In Texas konden we bv voor Mountain Plover met iemand meerijden die toestemming had om op het betreffende land te rijden. Deze dame zat dichter bij de 80 dan bij de 70...

Dorine

In de oktober 2008 aflevering van De wereld draait door werd dit filmpje uitgezonden:

http://www.youtube.com:80/watch?v=FH5T61kLvps

Op zich een heel mooi filmpje van een hele mooie valk.
Alleen vond ik het niet passen in dat gesprek.
Een gesprek over een boek waarin het toch hoofdzakelijk over andere valken gaat.
Dorine van Asten
peregrines.nl

Ben Gaxiola

Citeer
CiteerIk heb 's gehoord dat in Amerika vogelen meer een 'vrouwending' is. Klopt dat? Zou toch een ander licht op de zaak werpen, dan heeft 't misschien meer met cultuurtjes te maken?
Mh, verhuizen?

Ik weet niet wat jouw doelgroep is, Teun, maar volgens mij zijn het het met name over dames op leeftijd.... B)

On topic: ik ben geen fan van Kester, maar ik vind dat hij op TV goed overkomt en wat van het plezier weet over te brengen. Dat is maar weinig vogelaars gegeven. En ach, dat hij dan af en toe aperte onzin verkoopt, neem ik dan maar op de koop toe. 99,05 % van de kijkers weet dat toch niet.

Gr Ben
Ben Gaxiola

Andre321

#44
Bij beleefdelente (Je weet wel..van Vroege Vogelsssssssssssss)
zijn het bijna allemaal vrouwen....nou..ik lieg.maar in elk geval ruim meer dan de helft..

http://www.beleefdelente.nl/koolmees

oh ja..het ging over valken...


TORENVALK

http://www.beleefdelente.nl/torenvalk

(--> FORUM ---> Clubhuis)

oceanodroma

Nog even over Nico Junglefowl:

Als je dat filmpje hebt gezien waarin hij op een rolstoel gaat zitten met een grote zak om zich heen om dichter bij de vogels te kunnen zitten kun je de man niet meer serieus nemen.
Vooral het stukje waarin hij 'watertrappelend achteruit de bosjes inrijdt is hylarisch!

Weet iemand dat filmpje nog te vinden? ik kan hem niet meer vinden...
Dimitri Mulder
oceanodroma

frankw

CiteerNog even over Nico Junglefowl:

Als je dat filmpje hebt gezien waarin hij op een rolstoel gaat zitten met een grote zak om zich heen om dichter bij de vogels te kunnen zitten kun je de man niet meer serieus nemen.
Vooral het stukje waarin hij 'watertrappelend achteruit de bosjes inrijdt is hylarisch!

Weet iemand dat filmpje nog te vinden? ik kan hem niet meer vinden...
Dat was idd wel een heel diep dieptepunt  :lol:
Als íe nou de sloot in was gereden ofzo  B)  

duck

#47
Ik zal eens een voorbeeld geven wat een gevoel het mij geeft om naar vogels te kijken.

Ik ben van beroep vrachtwagenchauffeur (zover ik weet zijn er maar weinig van die naar vogels kijken).
Een tijdje geleden zat het me in het verkeer weer eens flink tegen, je hebt zo weleens van die dagen dat alles lijkt tegen te zitten.
Het stoplicht gaat voor de zoveelste keer weer op rood, druk op de weg je kent dat wel...   :(
Net toen mijn humeur er flink onder begon te lijden, zag ik ineens naast me een ijsvogel een hele tijd met me mee opvliegen, boven het naast de weg gelegen water.
Het gevoel dat ik kreeg was onbeschrijfelijk, mijn stemming sloeg direct om in vrolijkheid. Mijn dag was weer goed!
Wat een vogeltje allemaal niet teweeg kan brengen in het eenvoudige leventje van een beroepschauffeur.   :D
Wat ik hiermee wil zeggen dat het volgens mij niet uitmaakt of je 400 of 100 soorten hebt gezien. Het belangrijkste is dat je er van geniet om naar vogels te kijken. Ik voel me er in ieder geval wel bij.
groet,
Marcel Hoogendoorn. @natuurweblog

natuurlijkjacobswoude

frankw

Wat ik ook wel leuk vind is dat een vriend van me nu eindelijk (enigzins) begrijpt wat me zo boeit in het vogelen.

Al jaren hebben we 'discussies' over vogelen, hij begrijpt het niet en vind dat 'wij' de boel maar verstoren, maar na deze uitzending is dat iig voorbij :duim:
Hulde ;)  

Theovanv

CiteerWat ik ook wel leuk vind is dat een vriend van me nu eindelijk (enigzins) begrijpt wat me zo boeit in het vogelen.

Al jaren hebben we 'discussies' over vogelen, hij begrijpt het niet en vind dat 'wij' de boel maar verstoren, maar na deze uitzending is dat iig voorbij :duim:
Hulde ;)
Ik vind het ook altijd heel leuk om niet-vogelaars over vogels kijken te vertellen en te proberen ze enthousiast te maken. Dat is me al met een paar behoorlijke niet-vogelaars gelukt ;)
Theo van Veenendaal

duck

#50
Collega's van mij vragen aan mij weleens welke soort ze net gezien zouden kunnen hebben. Ik merk dat ze door mijn enthousiasme meer op vogels zijn gaan letten onderweg.
Vorige week heeft een collega van me een cd gekopieerd met stadsvogelgeluiden.
Ook is er één deze winter nestkastjes aan het timmeren geslagen. :lol:
groet,
Marcel Hoogendoorn. @natuurweblog

natuurlijkjacobswoude

Papavertje

Stiekem is mijn vriend wel trots dat ie een vrouwtjes en mannetjes merel uit elkaar kan houden! :lol:
Het is een begin! ;)  
Groetjes,

Nan

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

michel.wissink

Een collega van me kwam laatst naar me toe rennen: "Vogelalarm!", oftewel, ze hadden iets bijzonders gezien dat ze niet kenden. Toen ik uit mijn tas naast me direct mijn verrekijker pakte, was m'n collega wel even verbaasd dat ik dat ding daadwerkelijk voor het grijpen had liggen; had-ie niet gedacht  B)
Afijn, ik meegelopen naar het andere kantoor, bleek er een goudvinkje te zitten. Niet zeldzaam natuurlijk, maar toch apart, want midden in de industrie.
En het was de niet-vogelende collega's blijkbaar toch opgevallen dat er tussen de vinken 'een andere' zat. Ze letten er dus wel op.  :)  
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

duck

#54
Michel een goudvink is hier in het westen des lands anders niet zo veel te zien hoor.
Tenminste ik zie ze hier bijna nooit.
Ik vindt het een prachtvogel om te zien, leuk dat je collega's je erop hebben gewezen anders had je hem waarschijnlijk gemist en nu kon je hem ook nog invoeren op waarneming.nl :duim:
groet,
Marcel Hoogendoorn. @natuurweblog

natuurlijkjacobswoude

teunvankessel

Citeer
Citeer
CiteerIk heb 's gehoord dat in Amerika vogelen meer een 'vrouwending' is. Klopt dat? Zou toch een ander licht op de zaak werpen, dan heeft 't misschien meer met cultuurtjes te maken?
Mh, verhuizen?

Ik weet niet wat jouw doelgroep is, Teun, maar volgens mij zijn het het met name over dames op leeftijd.... B)

On topic: ik ben geen fan van Kester, maar ik vind dat hij op TV goed overkomt en wat van het plezier weet over te brengen. Dat is maar weinig vogelaars gegeven. En ach, dat hij dan af en toe aperte onzin verkoopt, neem ik dan maar op de koop toe. 99,05 % van de kijkers weet dat toch niet.

Gr Ben
Dan ga ik maar naar Zweden!
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Theovanv

Het begint idd met mensen die gaan vragen wat ze gezien hebben, erg leuk is dat ^_^

Had wat nieuwe foto's ingelijst en in 1 een vrouwtje huismus. Ik vroeg aan iemand wat het was en ze kwam wel tot de conclusie mus. Maar toen ik vroeg wat voor mus ging ze toch de mist in met Koolmus :lol: Maar erg leuk. De Grutto eronder herkende ze overigens wel ;)  
Theo van Veenendaal