nieuw habitat aanmelden

Gestart door discusmike, februari 28, 2009, 15:01:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

discusmike

Hallo allemaal ik ben hier nieuw

Ik stel mij even voor mijn naam is Mike Houtman en ik kweek vissen in hoofdzaak discus.
Ik woon op een woonark in het ijmeer.
Mijn vraag is als volgt.
Ik wil een totaal habitat aan melden hoe doe ik dat? Dit vol beschermde soorten zoals vogels reptielen, insecten en dieren.

Als je ergens zo lang woont als ik midden in een zeer uitzonderlijke ecologie weet je niet beter je ziet elke dag van alles je ziet ringslangen mooie gekleurde vogels zo als ijsvogels kroonenden, bergenden en kuifeinden en miljoenen vissen.

Je vind het normaal en je leeft je leven rustig door op je bootje en geniet gewoon van dat wat er om je heen leeft.
Niet alleen overdag maar ook als het donker is mag ik graag naar de jacht van vele vleermuis soorten kijken die hier jagen.

Natuurlijk heb je mensen die zeggen wat woon je hier mooi en wat is dat voor een mooie vogel. Je kent het wel, je bent er aan gewend geraakt.

Tot je een dag meemaakt dat er een fotograaf wilt vol passie foto s staat te maken en zegt meneer dat is heel zeldzaam dat zie je bijna nooit. :huh:  je vraagt je dan af waar heeft hij het over die zijn hier regelmatig en dus niet zeldzaam. :unsure:
Op een dag stelt je eigen gemeente dat je leeft gebied zeer mooi en zeldzaam en kwetsbaar is sterker nog zij vinden dat dit ecologisch versterkt dient te worden. :D  He denk je dat is mooi ik woon niet alleen mooi maar dus kennelijk ook uniek.

Dan verschijnt er op een dag een boot van rijkswaterstaat langs zij en die gaan vragen stellen.
Wat ik in het water looste en zo wand wij hebben geen riool.
Nee het ging er niet om dat zij vonden dat het bij wet verboden was maar ze hadden hier iets aangetroffen dat zij nooit eerder in hun beheersgebied aan getroffen hadden.
En dachten dat ik daar van de oorzaak was zo hadden zij geconcludeerd.
Het bleek dat mijn lozingen om dat ik ook een vis kwekerijtje heb de ecologie hier onder water mogelijk gestimuleerd zouden hebben. Dit zijn tevens de paaigronden van zeer veele vissen en de Sterkranswiervelden die hier liggen schijnen dus unieke in dichtheid en bedekking te zijn op dit ondiepe water.

Leuk te horen en RWS wilde gezien de zeldzaamheid er van een onderzoek instellen naar het ontstaan en of ik er iets mee te maken zou hebben gezien rond mijn boot de concentraties het grootst waren.
Nu schijnt dus niemand iets van dit habitat af te weten en het gaat vernietigt worden door stadsdeel zeeburg die stelde dat ze het gingen versterken maar dat blijkt nu alleen voor de subsidie gezegd te zijn miljoenen aan natuursubsidie worden verleent voor het versterken en het vergroten van biodiversiteit van dit habitat.

Maar de verborgen agenda's stellen totaal iets anders en ik vond het al vreemd dat ze iets gingen versterken  zonder er ook maar ooit naar gekeken te hebben dit is subsidie fraude en vernietiging van een zeldzaam uniek voorkomend habitat en wilde dus melding maken van de dieren en dit habitat hier voor het zo weer verdwenen is. staat het teminste ergens dat het er ooit geweest is. :(
ik heb dus iets hulp nodig dit goed te doen kun je hier en totaal habitat met alles er op en er aan beschrijven?

Mvg Mike

Tim Asbreuk

#1
Als ik je verhaal goed begrijp wil je dus één gebied hebben, zodat je daarin waarnemingen rondom je woonark kunt invoeren. Ik kan zo'n gebied niet voor je aanmaken maar je kunt wel gewoon waarnemingen invoeren. De locatie van de waarneming geef je aan via google maps dus kan dit op elke willekeurige locatie. De computer zoekt dan automatisch op hoe die locatie als gebied in waarneming.nl heet en wordt onder die gebiedsnaam ingevoerd.
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk